... h filarach widoczne jest miejsce na drugą równoległą konstrukcję, która jednak nigdy nie została wybudowana. Dzisiaj to nie tylko przeprawa przez rzekę, ale i doskonały punkt widokowy pozwalający spojrzeć na Loarę i Sully-sur-Loire z oryginalnej, nadrzecznej perspektywy. Rowerowy most kolejowy nad Loarą Przyjemne szutrowe drogi zamiast asfaltowych Pierwsze przejechane kilometry przyniosły nam jedno z tych zaskoczeń, o których wspominałem we wprowadzeniu. Okazało się, że szlak Loara na rowerze nie będzie spójną, asfaltową trasą, a wiele odcinków przejedziemy po nawierzchniach naturalnych lub do takich zbliżonych. Na szczęście, jak się później przekonaliśmy, te inne niż asfaltowe fragmenty szlaku biegły zawsze po równych, gładkich nawierzchni...
Dwa skrzydła, dwa style architektoniczne zamku w Blois
... no z ulubionych zdjęć z tego wyjazdu, gdy zaraz po deszczu promienie słońca oświetlają majestatyczną katedrę św. Krzyża w Orleanie, zamykającą na wschodzie chyba najbardziej znaną ulicę w mieście. Wieże katedry mają aż 88-metrów wysokości, co czyni ją jedną z pięciu największych we Francji. Z katedrą związana jest legenda o triumfalnej mszy świętej z 1429 roku, w której miała uczestniczyć Joanna d’Arc po odparciu Anglików spod Orleanu, jednak fakt rozpoczęcia budowy obecnej bryły katedry w 1601 roku wskazuje, że znana legenda dotyczy jednak poprzedniej, romańskiej świątyni, którą wybudowano w tym samym miejscu. Obecną katedrę św. Krzyża otwarto dopiero w 1829 roku - dokładnie 400 lat po oblężeniu Orleanu. A ciekawostką jest fakt, że od zak...
Przeczytaj wszystko: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.


