Krajobraz Doliny Loary we Francji

You are here

Krajobraz Doliny Loary we Francji

... óżniony odcinek Doliny Loary zaczyna się w Sully-sur-Loire koło Orleanu, a kończy w Chalonnes-sur-Loire koło Angers. Aby przejechać wzdłuż tego około 280-kilometrowego odcinka rzeki, pokonaliśmy około 380 kilometrów szlaku rowerowego Loire à vélo, czyli - dosłownie - Loara na rowerze. Wystartowaliśmy ze wspomnianego Sully-sur-Loire, a potem przez Orlean, Chambord, Blois, Amboise, Tours, Chinon i Saumur dojechaliśmy do Angers. W powrocie pomógł nam bardzo specjalny pociąg dla rowerzystów, któremu więcej miejsca poświęcam pod koniec artykułu. Loara na rowerze - szlak rowerowy we Francji Powody, dzięki którym Dolina Loary została wpisana na listę UNESCO, to oczywiście niezwykła architektura regionu, ale też zachowany krajobraz kulturowy, będący ef...

Zobacz więcej: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne

... ci Sully-sur-Loire był dla nas przyjemnym, symbolicznym pierwszym krokiem w kilkudniową podróż w czasie do dawnej Doliny Loary. Zamek w Sully nad Loarą we Francji Po zamku w Sully oprowadzała nas młoda przewodniczka, dla której byliśmy pierwszymi w jej karierze, którym opowiadała o zamku w języku angielskim. Z około godzinnego zwiedzania zapamiętaliśmy chociażby historię tłumaczącą kształt części baszt - zostały “ścięte” i pozbawione szpiczastych dachów na polecenie 9. księcia Sully, Maximiliena Gabriela, który w ten sposób - naśladując egzekucję Ludwika XVI - wyraził swoje poparcie dla haseł Rewolucji Francuskiej. A korzystając z naszych blogersko-dziennikarskich przywilejów mogliśmy też zobaczyć (i powąchać - ach!) oryginalną, zach...

Krajobraz Doliny Loary we Francji

Krajobraz Doliny Loary we Francji

... przez Blois, Saint Pierre-des-Corps (koło Tours), Saumur, Angers i Nantes, aż do Le Croisic, czyli niewielkiej miejscowości nad Zatoką Biskajską, niedaleko Saint-Nazaire. Przewóz rowerów jest bezpłatny, podobnie jak we wszystkich innych pociągach regionalnych TER we Francji, a rezerwacja miejsca nie jest wymagana. Ale najlepsze na koniec: minimalna liczba rowerów, jaką zabierają te pociągi, to aż 33 sztuki. Za to w najwyższym sezonie w jednym składzie tego pociągu zmieszczą sie aż 83 rowery! A więc dokładnie tyle, ile przewozi jedno połączenie polskiego Intercity z wagonem combo przez - uwaga - dwa tygodnie (2 tygodnie x 7 dni x 6 rowerów), jadące na przykład do Świnoujścia, na najpopularniejszy polski szlak rowerowy. To aż 14-krotna różnica pojemności. ...

Przeczytaj wszystko: Zamki i pałace nad Loarą. Francja na rowerze.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia:

--> -->