Miejsce postoju dla rowerzystów we Włoszech

... na dobre nie wystartowaliśmy, a już żal nam było odrywać się od błogiego colazione. Za chwilę zwiedziliśmy jeszcze katedrę w Brixen, datowaną aż na X wiek, zajrzeliśmy na dziedziniec Pałacu Biskupiego i ruszyliśmy w dalszą drogę do niedalekiego Bolzano ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Isarco. Zagladając do przewodnika wpadło nam jeszcze w oko, że Brixen jest rodzinnym miastem himalaisty Reinholda Messnera, który na naszej trasie miał pojawić się jeszcze kilkukrotnie. Miasto Brixen (Bressanone) w Południowym Tyrolu Ciche, kameralne miasteczka Południowego Tyrolu I jeszcze na dobre się nie rozpędziliśmy, gdy zatrzymał nas klimat kolejnego południowotyrolskiego miasteczka. Wszystkie uliczki niewielkiego Klausen (Chiusa) zawieszone były flagami Europy, ...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... na dolinę Adygi z wysokości o ponad 800 metrów wyższej. Ciekawostką jest, że dolna stacja kolei w Naturns jest zupełnie bezobsługowa - pierwszym i jedynym pracownikiem obiektu jakiego spotkałem był człowiek pobierający opłatę w górnej stacji. Spod niej czekała mnie jeszcze krótka wspinaczka do pięknego punktu widokowego, a potem 7 kilometrów zjazdu po alpejskim zboczu, połączonego z podziwianiem "wiszących" na nim gospodarstw - tych, których lokalizacja obserwowana z dna doliny budzi takie wielkie wrażenie. Platforma widokowa w Naturns w Południowym Tyrolu Messner Mountain Museum - zamek Juval Dosłownie "za rogiem", chwilę po wyjechaniu z Naturns, trafiliśmy na drugi podczas naszej wyprawy obiekt należacy do Messner Mountain Museum - zamek Juval. Wszystkic...

Miejsce postoju dla rowerzystów we Włoszech

... gośćmi na nowo otwartym kempingu koło Bolzano, a jeszcze inną noc spędziliśmy na mocno zatłoczonym, popularnym kempingu w dolinie Adygi, którego sanitariaty przypominały... przewodnik. A może górski szlak? Na ścianach widniały drogowskazy i tablice informacyjne rodem z turystycznych szlaków. I tak z porannego mycia, golenia lub załatwiania innych... "spraw" można było wrócić mądrzejszym o wiedzę o regionie. Świetny pomysł. Rowerowy hotel w Południowym Tyrolu Rowerem i pociągiem po Południowym Tyrolu Zawsze powtarzamy, że lubimy pociągi i mocno zachęcamy do korzystania z nich podczas rowerowych aktywności. Podczas włoskiego etapu podróży po Europie z Interrail mieliśmy okazję poznać regionalną kolej Południowego Tyrolu, której operatorem jest tute...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.