Budowa ogromnego wycieczkowca w stoczni MV Werften

You are here

Budowa ogromnego wycieczkowca w stoczni MV Werften

... dyś na pewno zobaczę - tym razem bardziej atrakcyjne dla mnie były rowery, rowerzystki i rowerzyści. Rowerzysta na rowerze cargo Duńskie muzeum sztuki w przestrzeni publicznej Pierwszym przystankiem w mojej krótkiej podróży po europejskiej trasie EuroVelo 10 dookoła Morza Bałtyckiego było niewielkie Køge, w którym chciałem zobaczyć niecodzienne muzeum sztuki w przestrzeni publicznej. Zaskoczona turystą z Polski pani kustosz z dumą zaprezentowała mi jeden z celów tego miejsca - gromadzenie szkiców i projektów dzieł sztuki, które na co dzień podziwiane są w wielu miejscach publicznych i w muzeach Danii. Na ostatniej kondygnacji prezentowana jest kolekcja siedemnastu ogromnych kolorowych szkiców duńskiego artysty Bjørna Nørgaarda. Szkice, prezentując...

Zobacz więcej: Kopenhaga i wybrzeże Morza Bałtyckiego. Szlak rowerowy EuroVelo 10 w Danii.

Zobacz nasz przewodnik "Najlepsze szlaki rowerowe" :-)

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Małopolsce
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... ł mi się kościół w Præstø, datowany na początek XIV wieku. Na początku XVI wieku do głównej nawy kościoła dobudowano trzy duże kaplice nadając obiektowi zupełnie niespotykanego wyglądu. Oryginalne średniowieczne świątynie można zobaczyć między innymi w Valløby, w Stroeby i w Roholte. Oryginalny kościół gotycki w Præstø Najwyższe klify nad Morzem Bałtyckim Klify Stevns Klint, dochodzące do „jedynie” 40 metrów wysokości, są trzykrotnie niższe od znajdujących się kilkadziesiąt kilometrów dalej - na wyspie Møn - najwyższych klifów nad Morzem Bałtyckim. Klify Møns Klint sięgają aż 130 metrów wysokości, a wielkością i urodą kredowych urwisk przyćmiewają nawet klify na niemieckiej Rugii. W 2007 roku powstało GeoCenter M...

Budowa ogromnego wycieczkowca w stoczni MV Werften

Budowa ogromnego wycieczkowca w stoczni MV Werften

... vnsbroen (nazywany „całującym się” ze względu na zsuwającą się konstrukcję przęseł) natychmiast został okrzyknięty fatalną pomyłką przez kopenhażan. Przeciętny rowerzysta od razu zauważy błędne poprowadzenie rowerowego ruchu po moście, skutkujące licznymi śladami awaryjnego hamowania. „Polski” most w Kopenhadze szybko okazał się również zbyt stromy, a jego nawierzchnia zbyt śliska w deszczowe dni. O niebezpieczeństwach czekających na rowerzystę przejeżdżającego przez Inderhavnsbroen ostrzegają biało-czerwone elementy, które Duńczycy umieścili na przezroczystych barierach mostu i zbyt ostrych zakrętach zaprojektowanych przez Polaków. Polskim architektom zarzuca się nawet to, że nie wzięli pod uwagę kodeksu najlepszych praktyk rowerow...

Przeczytaj wszystko: Kopenhaga i wybrzeże Morza Bałtyckiego. Szlak rowerowy EuroVelo 10 w Danii.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: