... jest w naszych rękach Rowerowy most, który łączy trzy brzegi W stolicy Danii przejechałem jeszcze jeden z wyjątkowych rowerowych mostów Kopenhagi, które dobitnie pokazują, że wszystko jest możliwe, jeśli tylko za miejską polityką rowerową stoją rzutkie, kompetentne osoby. Tym razem był to Trangravsbroen, który ze względu na kształt podniesionych przęseł nazywany jest mostem „motylim”. Wyjątkowa praktyczność Trangravsbroen polega na tym, że łączy aż trzy brzegi kanałów, a nie jak standardowy most - dwa. Obserwując tak nietuzinkowe podejście do budowy miejskiej infrastruktury rowerowej trudno się dziwić, że to właśnie Kopenhaga stała się matką chrzestną terminu „kopenhagizacja”. Trangravsbroen w Kopenhadze - most łączący trzy...
Najwyższe klify nad Morzem Bałtyckim
... nad wodami Bałtyku Jednak gdy już dostaniecie się na wyspę Falster, czeka Was może najsympatyczniejszy fragment całej wyprawy po duńskim wybrzeżu Bałtyku. Dużą część szlaku EuroVelo 10 biegnącego wschodnim wybrzeżem Falster stanowią naturalne, wyjątkowo urokliwe leśne trasy. Czasem mają postać normalnej leśnej drogi, gdzie za firanką drzew szumi morze, a czasem to wąska ścieżka poprowadzona ledwie dwa-trzy metry od chlupoczącej toni Bałtyku. Warto podkreślić, że mimo braku asfaltowej nawierzchni wszędzie jest twardo i wygodnie - rower z sakwami nie stanowi tu żadnego problemu, choć przyczepka dziecięca czasem może nie zmieścić się w wąskim śladzie. Szlak EuroVelo 10 dookoła Bałtyku koło Stubbekøbing Widok na największy statek wyci...
Przeczytaj wszystko: Kopenhaga i wybrzeże Morza Bałtyckiego. Szlak rowerowy EuroVelo 10 w Danii.