Most rowerowy w Val Rendena

Europa

Kiedy uznasz, że zwiedzanie Polski to dla Ciebie za mało podczas podróży, kolejnym naturalnym krokiem są podróże po kontynencie. Europa, ze swoją bogatą historią i dorobkiem wielu narodów, może być doskonałym celem wyjazdów turystycznych. Zróżnicowanie geograficzne i kulturowe, szeroko dostępna oferta różnego rodzaju środków transportu, pozwolą na dopasowanie turystycznej oferty pod najbardziej wyszukane potrzeby Twoje i Twojej rodziny.

Śpiwory i kurtki puchowe
Ubezpieczenia turystyczne

Podróże po Europie wyprawy rowerowe

Droga rowerowa w Dolomitach
Turystyka rowerowa » Włochy » Dolomity, Alpy Wschodnie
Prawie pięćset kilometrów na rowerze, cztery alpejskie przełęcze, w tym dwie terenowe, setki ciao i salve od i do włoskich kolarzy, dwie burze wysoko w górach. W urzekającej atmosferze włoskiego dolce vita, choć jednocześnie z trudnym do przywyknięcia riposo. Za to po nim - z pizzą, pastą, lodami i tiramisu - nawet na kolację. A na szczęśliwy koniec kieliszek trentodoc spumante na... [czytaj dalej »]
Widok na Wittstock
Brandenburgia
Kiedy podczas zeszłorocznej majówki na rowerach w Niemczech zasmakowaliśmy jazdy po wyśmienitych szlakach rowerowych naszych sąsiadów, wiedzieliśmy, że to nieostatnia nasza tam wizyta. Kolejnym celem... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Dolomity
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di Siusi wystarczył wtedy, by nasza narciarska wyobraźnia wpisała tę... [»]

Europa chętnie czytane

Miejsca w Europie na rower i na narty biegowe

Widok z trasy biegowej Ramsau na stację gondoli
Turystyka narciarska » Austria » Alpy Wschodnie, Schladming-Dachstein
Są miejsca w Europie, gdzie prawie wszystko kręci się wokół biegówek. Tam satysfakcja narciarzy biegowych decyduje o sile i rozpoznawalności turystycznej marki, a stoki zjazdowe są tylko uzupełnieniem zimowej oferty. Wśród tych najbardziej znanych miejsc na biegówki w Austrii jest Ramsau am Dachstein, biegówkowe eldorado w regionie Schladming-Dachstein w austriackiej Styrii. Na... [czytaj dalej »]
Sceneria szlaku narciarskiego w Kuusamo
Północna Ostrobotnia
Co zrobić, gdy narty niecierpliwie wiercą się w pokrowcu, a za oknem zimą wiosna? Szukać śniegu. Na przykład w Finlandii - testując niedawno otwarte połączenie do Helsinek z lotniska - oczywiście -... [»]
Przez łubinowe pola w stronę Skaftafell
Austurland, Suðurland
Nasza rowerowa wyprawa na Islandię zaskoczyła nas równie mocno, jak wszystkich zaskoczyły linie lotnicze Wizz Air, uruchamiając połączenie z Gdańska do Keflaviku. Godzinę po ogłoszeniu nowej trasy na... [»]
Nowy Ratusz w Hanowerze
Dolna Saksonia, Harz, Pogórze Wezerskie
Celem naszej tegorocznej czerwcowej podróży na rowerach była położona na północy Niemiec Dolna Saksonia. To drugi co do wielkości i najbardziej zróżnicowany niemiecki... [»]
Weselny orszak spod domu pana młodego
Maramuresz, Bukowina, Karpaty
W tym roku miało nie być wymuskanych atrakcji, dopracowanej w każdym szczególe oferty turystycznej i wystrzyżonych trawników. Na wakacyjny, rowerowy wyjazd szukaliśmy... [»]
Trogir, widok z twierdzy. Fot. Dennis Jarvis
Dalmacja
"Kto tam jedzie na rower?!" - takimi słowami skwitował nasze plany Piotr Baska, podróżnik, który na rowerze zjechał pół świata. My! :-) My jedziemy! Na pewno trochę na... [»]
Jezioro Bohinjskie. Fot. Ufoncz
Alpy Julijskie
Słowenia pojawiła się na naszym podróżniczym horyzoncie już dwa lata temu, kiedy wyprawę przez Alpy Wschodnie początkowo planowaliśmy zakończyć właśnie jazdą dookoła... [»]
Molo w Sellin
Rugia, Pomorze Przednie
Niestety, sytuacja polityczna nie pozwoliła nam jechać na majówkę do Obwodu Kaliningradzkiego. Ale może uda się odwiedzić od dawna planowaną Rugię. Na tę największą... [»]
Katedra w Kaliningradzie
Półwysep Sambijski, Mierzeja Wiślana
To nie będzie wpis o naszym kolejnym, rowerowym wypadzie, ani zapowiedź wyjazdu, na jaki się właśnie wybieramy. To będzie pełna zawodu konstatacja, że nawet na naszą,... [»]
Szwecja na biegówkach. Fot. Ina Widegren
Blekinge
Na biegówki do Szwecji - w pierwszej chwili propozycja brzmi zaskakująco. Wystarczy jednak wieczorem wejść w Gdyni na prom Stena Line, by następnego dnia rano biegać po... [»]
Uliczka w Znojmie
Morawy Południowe
Białoruś, Gruzja, Grecja... Gdzie my nie mieliśmy jechać w tym roku, zawsze jednak los miał coś przeciwko naszym planom. Dzięki rekomendacji Agaty i Emila... [»]
Uszguli. Fot. Orientalizing.
Wielki Kaukaz, Mały Kaukaz
Do Gruzji mieliśmy polecieć w tym roku. Wszystko było zaplanowane, prawie kupione bilety... Nie udało się, niech więc publikacja naszych tegorocznych planów poprawi nam... [»]
Simi. Fot. Szilas.
Dodekanez, Kreta
Wyspy Grecji to jeszcze jedna niezrealizowana pozycja z tegorocznej listy wyjazdowej. Miało być trochę rowerów i trochę wyjątkowego nic-nierobienia na greckiej plaży.... [»]
Narciarska trasa między czeskimi wsiami
Sudety, Góry Orlickie, Góry Bystrzyckie
Przez cały tydzień prognoza pogody dla Gór Orlickich zapowiadała kilkunastostopniowy mróz i bezchmurne niebo, czyli wspaniałe warunki na biegówki w górach. Jednak gdy... [»]
Dolina Albuli
Alpy Wschodnie, Dolomity, Karyntia
Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów Norwegii były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast... [»]
Koniec podjazdu pod Rorvikfjellet
Norwegia Zachodnia, Hordaland, Sogn og Fjordane
Nasza wyprawa rowerowa do Norwegii zaczęła się w maju od kupionych biletów na lot do Bergen - tak "na wszelki wypadek". Potem jednak systematycznie przeglądaliśmy... [»]
Gudhjem w tle
Bornholm
Ponad 100-kilometrowy rejs statkiem Żeglugi Gdańskiej przenosi polskiego turystę w inną kulturę. Na Bornholmie trudno o wiele znanych nam spraw: trudno o niezadbane... [»]