Polska

Podróżowanie po Polsce nie musi być nudne. Co więcej - rzadko kiedy takie bywa. Bogata historia naszego kraju, piękna przyroda, czy coraz lepsza oferta noclegowa sprawiają, że okolice naszego miejsca zamieszkania są wyśmienitym miejscem na weekendową rekreację. Polacy coraz częściej właśnie Polskę wybierają także na miejsce dłuższego, corocznego wypoczynku. Zapraszamy do miejsc w Polsce, które odwiedziliśmy podczas naszych turystycznych aktywności.

Śpiwory i kurtki puchowe
Ubezpieczenia turystyczne

Podróże po Polsce wycieczki rowerowe

Turystyka rowerowa » Polska » Wyżyna Kielecka, Kotlina Sandomierska
To była trzecia część naszych rowerowych wakacji w Polsce. Na świętokrzyski odcinek szlaku Green Velo trafiliśmy po kilku dniach jazdy po rowerowych trasach Jury Krakowsko-Częstochowskiej i po wizycie w Łódzkiem - w Nadpilicznych Parkach Krajobrazowych. Rowerowy Szlak Orlich Gniazd przypomniał się nam jako zawsze atrakcyjny klasyk, podczas gdy okolice Tomaszowa Mazowieckiego okazały się... [czytaj dalej »]
Rowerem wokół jeziora Wigry
Suwalszczyzna
Gdy pięknie kolorowym zachodem Słońca nad jeziorem Wigry kończył się ostatni listopadowy weekend, docierałem właśnie do półmetka rowerowej wycieczki po pięknej Suwalszczyźnie. W głowie miałem już... [»]
Nad Jeziorem Sulejowskim w Barkowicach
Łódzkie
Po jesiennej wycieczce do Sieradza, Uniejowa i Poddębic, ponownie trafiliśmy w ciekawe, a mimo to niedostrzegane przez wielu Polaków, Łódzkie. Zachodnią część województwa zamieniliśmy na wschodnią -... [»]

Polska chętnie czytane

Miejsca w Polsce na rower i na narty biegowe

Zamek w Bobolicach
Turystyka rowerowa » Polska » Wyżyna Krakowsko-Częstochowska
Rowerowe wakacje w tym roku zaczęliśmy od kilkudniowego pobytu na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Po wycieczce dookoła Beskidu Śląskiego jesienią i wokół Subregionu Zachodniego wiosną, w naszym cyklu znajkrajowych wycieczek rowerem po województwie śląskim przyszła kolej na rowerowe trasy Szlaku Orlich Gniazd, wyróżnionego kilka lat temu tytułem najlepszego produktu turystycznego Polski... [czytaj dalej »]
Cerkiew w Bielicznej nocą
Beskid Niski
Gdy dwadzieścia lat temu przyjechałem po raz pierwszy do Beskidu Niskiego nie sądziłem, że kiedyś stanie się dla mnie tak wyjątkowym miejscem. W kolejnych latach Beskid Niski zdążył być tłem dla... [»]
Szlak rowerowy przez rezerwat Łężczok
Wyżyna Śląska, Kotlina Raciborska
Każdy turysta wie, gdzie leżą znane śląskie miasta jak Rybnik, czy Racibórz. Lecz gdy wspominałem o planach wyjazdu do Subregionu Zachodniego, znajomi wyobrażali sobie mnie jadącego na rower gdzieś... [»]
Na rowerach po zimowym Helu
Mierzeja Helska, Kaszuby
Hel odwiedzaliśmy wielokrotnie - na rowerach latem, zimą na nartach biegowych. Tym razem poszliśmy w ślady przewrotnej zimy, zrezygnowaliśmy z leniwego spaceru po... [»]
Przed pałacem w Poddębicach
Łódzkie
Utarło się, że województwo łódzkie ma swój specyficzny, przemysłowy i mało atrakcyjny turystycznie wizerunek. Że łatwo w Łódzkiem o postindustrialne klimaty, wielkie... [»]
Mgły nad Kotliną Liptowską
Tatry, Podhale
Trasa dookoła Tatr zajmuje ważne miejsce w hierarchii dokonań większości polskich turystów-kolarzy. Wielu realizuje ją na początku przygody z turystyką rowerową, a innym... [»]
Na drodze w kierunku przełęczu Szarcula
Beskid Śląski, Śląsk Cieszyński
Gdy chcę uciec od wibrującego telefonu, zgiełku miasta i niewysychających strumieni social mediów, pakuję sakwy i wsiadam na rower. Szukam nieskrępowanej towarzystwem... [»]
Single track przez zboże
Zalew Wiślany, Warmia
Weekend majowy w tym roku był wyjątkowo krótki, w dodatku zimny i deszczowy, ale tradycji musiało stać się zadość i pierwsze dni maja spędziliśmy na rowerach. Na cel... [»]
Zachodzące Słońce pod Śnieżnikiem
Sudety, Góry Bialskie, Masyw Śnieżnika
Szlak narciarstwa biegowego gmina Stronie Śląskie przygotowała już w 2013 roku. Przez Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika poprowadzono trasy narciarskie, dzięki wsparciu... [»]
Rowerem przez Bory Tucholskie
Bory Tucholskie, Kaszuby
Takimi drogami rowerowymi po Polsce jeszcze nie jeździliście. Ponad 160 kilometrów szlaków rowerowych, wiodących przez piękne Bory Tucholskie po specjalnie wybudowanych... [»]
Ania i Ola
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Nasza kolejna rowerowa wycieczka po Kaszubach zaczęła się już tydzień temu, kiedy podczas spontanicznego wyjazdu trafiliśmy na oznaczenia zielonego szlaku rowerowego.... [»]
Kaszubski krajobraz rowerowy
Nie było specjalnego pomysłu ani listy miejsc do zobaczenia. Tylko rowery na dachu, rowerowa pogoda, mapa Kaszub w sakwie i my. I tak w niedzielny poranek wylądowaliśmy... [»]
Chwila przerwy
Bory Tucholskie, Pojezierze Kaszubskie
To był weekend, w który Polska świętowała 10-lecie wstąpienia do Unii Europejskiej. Uroczystości z tej okazji przeplatały się z tradycyjnymi, trzeciomajowymi. A ja sobie... [»]
Ruiny kościoła w Steblewie
Żuławy Wiślane, Mierzeja Wiślana
Tydzień temu z Pszczółek ruszyliśmy na zachód, w kierunku miejsc związanych z historią Wolnego Miasta Gdańska. Wczoraj w przeciwną, na wschód, na Żuławy Gdańskie. W... [»]
Sobowidz
Pojezierze Kaszubskie, Pojezierze Starogardzkie
Pierwsza tegoroczna rowerowa wycieczka zaprowadziła nas w miejsca związane z historią Polski i Wolnego Miasta Gdańska - do Sobowidza, Ełganowa i Granicznej Wsi.... [»]
Na biegówkach po lodzie
Puszcza Piska, Mazury
Zimowych wakacji część druga - w pierwszej była Puszcza Białowieska na biegówkach, teraz - Puszcza Piska. Dokładniej: znana z relacji znajomych Wioska Narciarska Wiartel... [»]
Trzy byki na śniadaniu
Puszcza Białowieska
To były tylko trzy dni na nartach w Puszczy Białowieskiej, jednak wrażeń przywieźliśmy tyle, że starczyłoby na dłuższą wyprawę. Ola na pewno zapamięta jelenie,... [»]
Oznaczenia możliwych kierunków jazdy rowerem
Pobrzeże Gdańskie
Na koniec rowerowego sezonu obejrzeliśmy nowe inwestycje w Gdańsku - rowerowe wprost i takie, które także i rowerzystom będą służyć. Zajrzeliśmy też do Gdyni, choć tak,... [»]
Żółtym szlakiem z Przełęczy Łącznik
Góry Izerskie, Karkonosze, Sudety
W Jakuszycach w Górach Izerskich spędziliśmy drugą część naszego letniego urlopu. Po pobycie na Morawach mieliśmy nadzieję na kilka dni spokoju i wyciszenia w popularnej... [»]
Przed nowym mostem pod Kwidzynem
Dolina Dolnej Wisły, Żuławy Wiślane
Dwa dni po oficjalnym otwarciu pojechaliśmy zobaczyć nowy most na Wiśle pod Kwidzynem. Tym razem PKP były dla nas łaskawe i nie tylko zmieściliśmy się do podstawionego... [»]
Rowerowa majówka na rowerach
Bory Tucholskie, Kociewie, Kujawy
Majowa przygoda złapała nas już na peronie gdańskiego dworca. Pociąg, którym zamierzaliśmy dotrzeć do Bydgoszczy, wjechał na peron stacji Gdańsk Główny wypełniony... [»]
KTP Bąbelki na biegówkach
Pobrzeże Gdańskie, Kaszuby
Studia, praca, rodzina, inni znajomi, inne pasje... I nagle okazuje się, że od mojej ostatniej, klubowej wycieczki z Klubem Turystów Pieszych Bąbelki minęło kilkanaście... [»]
Ślad w kierunku szczytu
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Wstyd się przyznać, ale po udanym, zaśnieżonym wypadzie w Kartuski Las zdążyliśmy schować już narty i pożegnać się z zimą. Tymczasem zima wróciła ze znaną sobie klasą i... [»]
Zamek w Łapalicach
Piękna zima, świeży śnieg, weekend, więc dokąd tym razem na biegówki? Gdzie jeszcze nie byliśmy na nartach? Szybki przegląd miejsc i pada na Bilowo - leśnictwo koło... [»]
Na nartach biegowych na Wieżycy
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Gdy tonący rozgląda się za brzytwą, narciarz-biegacz z Pomorza jedzie na Wieżycę. Że najwyższa na Niżu Polskim, że 328,6 m n.p.m., że wieża widokowa... wie każdy. Ale o... [»]
W kierunku Jeziora Potęgowskiego
Coraz marniejsze te nasze trójmiejskie zimy, więc każda okazja na biegówki jest na wagę złota. A gdy jeszcze padnie zaproszenie od miłych znajomych w piękne Lasy... [»]
Narciarska trasa między czeskimi wsiami
Sudety, Góry Orlickie, Góry Bystrzyckie
Przez cały tydzień prognoza pogody dla Gór Orlickich zapowiadała kilkunastostopniowy mróz i bezchmurne niebo, czyli wspaniałe warunki na biegówki w górach. Jednak gdy... [»]
Wałem w kierunku Drewnicy
Mierzeja Wiślana, Żuławy Wiślane
Staliśmy już w korytarzu pociągu do Tczewa, gdy z megafonów popłynęła informacja o półgodzinnym postoju w Gdańsku z niewyjaśnionych niestety powodów. Zamiast więc jechać... [»]
Zniszczone trumny w grobowcu
Wybrzeże Słowińskie, Wysoczyzna Żarnowiecka, Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Rowerową majówkę chcieliśmy spędzić niedaleko Gdańska, gdzie dotychczas nie byliśmy, gdzie ciekawie i z rybą na talerzu. Padło na Nordę - północne Kaszuby. Na Nordzie w... [»]
Dalej tylko rowerem wodnym
Kaszuby, Wysoczyzna Żarnowiecka
Czy Kaszuby będą jak Bornholm? W lipcu otwarto trasę rowerową o długości siedemnastu kilometrów, poprowadzoną po dawnej linii kolejowej z Pucka do Krokowej. Jeszcze w... [»]
Marina Narodowego Centrum Żeglarstwa
Mierzeja Wiślana
Na Mierzeję Wiślaną z Gdańska nie trzeba daleko jechać. Mierzeja ciągnie się już od... Westerplatte, a gdańska Wyspa Portowa to pierwsza jej część. Wystarczy pokonać... [»]
Schron Sęp na plaży nad Morzem Bałtyckim
Mierzeja Helska, Kaszuby
Mierzeja Helska to nie tylko plaże i bikini, ale i kilkadziesiąt lat historii militarnej Polski. Korzystając ze ścieżki rowerowej biegnącej po Półwyspie Helskim nasz... [»]
Wędkarze na zamarzniętym jeziorze
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Dwadzieścia kilometrów po zamarzniętym Jeziorze Raduńskim Dolnym było naszym pożegnaniem z tegorocznym sezonem narciarskim. Co prawda wędkarze na Kaszubach twierdzą, że... [»]
Na Jeziorze Potęgowskim
Kontynuując wędrówkę po zamarzniętych kaszubskich jeziorach trafiliśmy nad jeziora potęgowskie. Wrażenia jak te z roweru latem: to jedne ze zdecydowanie najpiękniejszych... [»]
Na nartach na Jeziorze Ostrzyckim
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Intensywna promocja w mediach, zachęcająca do podróżowania po zamarzniętych jeziorach, przekonała i mnie do niedzielnej wycieczki po kaszubskim 'Kółku Raduńskim'. Lód... [»]
Sina Droga
Góry Izerskie, Sudety
W Chatce Górzystów, czy w Schronisku Orle? Jakie ciasto - biszkoptowe, czy jednak klasyczne? Popić piwem polskim, czy czeskim? Naleśniki z jagodami podawane w Górach... [»]
Szalone krowy podczas biegu przebierańców
Góry Stołowe, Sudety
Od Drogi Stu Zakrętów, z niedalekiego Karłowa, ale też z czeskiego Machowskiego Krzyża i przez góry z Machowskiej Lhoty - w ten zimowy weekend do Pasterki w Górach... [»]
Śnieżyca przed schroniskiem PTTK w Pasterce
Kiedy większość z Was w przedświątecznym tygodniu stała godzinami w miejskich korkach, obrywała łokciami w kolejce po prezenty, lub goniła przerażonego karpia w wannie,... [»]
Groby pomordowanych w Szpęgawsku
Pojezierze Starogardzkie, Pojezierze Kaszubskie, Kociewie
Trzeba być nie całkiem jak się należy, by w drugą niedzielę pod rząd o siódmej trzydzieści (jeden) wsiadać w pociąg i jechać gdzieś tam w Polskę by cały dzień kręcić... [»]
Zamek Kiszewski
Bory Tucholskie, Pojezierze Starogardzkie, Pojezierze Kaszubskie
W kolejnej odsłonie cyklu 'Z... do Gdańska'' padło na Czarną Wodę. Ostatnie letnie temperatury, wciąż trwający urodzaj na grzyby, więc w pociąg i do Czarnej Wody. Z... [»]
Pod Zamkową Górą
Kaszuby, Pojezierze Kaszubskie
Szukając nowych turystycznych inspiracji i motywacji do jazdy, padło na rajd gwiaździsty. A więc od teraz wszystkie drogi prowadzą do Gdańska. Na początek Lębork i Lasy... [»]
Wisła na wysokości Piekła
Pobrzeże Gdańskie, Żuławy Wiślane
Motywowani świadomością, czy też nadzieją, że takie wydarzenie naszego pokolenia więcej nie spotka, pojechaliśmy z Maćkiem zobaczyć wielką wodę na Wiśle z bliska.... [»]
Tył pałacu w Kamieńcu Suskim
Pojezierze Iławskie, Mazury Zachodnie
Podobnie jak w roku poprzednim, majówkę spędziliśmy na Mazurach Zachodnich. Z okolic Morąga przenieśliśmy się nad Jeziorak, najdłuższe jezioro w Polsce, do sympatycznego... [»]
Na Polanie Izerskiej
Góry Izerskie, Sudety
Udało się - w końcu trafiłem do Jakuszyc w Górach Izerskich - po czterech latach przygody z biegówkami. Propozycja, szybka decyzja, zapakowane po dach auto i z trojgiem... [»]
W tle dawna latarnia na Górze Szwedów
Mierzeja Helska, Kaszuby
Taki Hel trudno poznać - kameralny, bez tłumów, które oblegają go latem. Na dodatek pięknie zaśnieżony i zmarznięty. Tylko foki w helskim fokarium i my byliśmy tego dnia... [»]
Wieża kompensacyjna elektrowni w Bielkowie
Pobrzeże Gdańskie
Jedną z najciekawszych propozycji aktywnego wypoczynku w okolicach Gdańska, a jednocześnie okazją do poznania historii regionu, jest rowerowy rajd wzdłuż Raduni, śladem... [»]
Muzułmański cmentarz w Kruszynianach
Wysoczyzna Białostocka
Polska egzotyczna - tak mówi się na wschodnie krańce naszego kraju z powodu występującej tam mieszanki kultur i wierzeń. Rzeczywiście, podczas naszego rowerowego wyjazdu... [»]
Nad Biebrzą w Jagłowie
Kotlina Biebrzańska
Pierwszą część rowerowych wakacji w Polsce wschodniej spędziliśmy nad Biebrzą. Mimo niekorzystnych prognoz, przez które zupełnie opustoszały mijane przez nas pola... [»]
Jezioro Żabi Róg
Mazury Zachodnie
Piękna pogoda, piaszczyste mazurskie ścieżki i skrzynki geocachingu towarzyszyły nam w pierwszych dniach maja, które spędziliśmy na Mazurach Zachodnich, lub raczej... [»]
Przy krzyżu w dolinie Bielicznej
Beskid Niski, Karpaty
"Sercu bliski Beskid Niski", więc gdzie jak nie właśnie tam wybrać się w krótką podróż poślubną? W ciągu kilku dni odwiedziliśmy na rowerach wszystkie przygraniczne... [»]
Plaża w Ustce
Wybrzeże Słowińskie
Środkowa część polskiego wybrzeża Bałtyku to trasa jak znalazł na weekendowy wypad rowerowy z Trójmiasta. Dłuższa chwila w pociągu do Koszalina, krótsza w drodze... [»]
Port w Kuźnicy
Mierzeja Helska, Kaszuby
Ścieżka rowerowa po Półwyspie Helskim, który poprawnie powinien być nazywany Mierzeją, chodziła, lub raczej jeździła, za nami od dawna. Wytyczony trakt specjalnie dla... [»]
Most w Tujsku
Wysoczyzna Elbląska, Zalew Wiślany, Żuławy Wiślane
Miało być po Wysoczyźnie Elbląskiej, a wyszło po Zalewie Wiślanym. Dzięki temu że mogliśmy przedostać się z rowerami na drugi brzeg, objechaliśmy dookoła większą część... [»]
Gniazdo łabędzia nad kanałem Brdy
Bory Tucholskie
Na majowy weekend trafiliśmy w Bory Tucholskie - kilometr, może dwa, od akweduktu w Fojutowie, do gospodarstwa "Pod Dębami". Piękna zieleń dookoła, pstrągi na talerzach... [»]
Na Zakręcie Pięciu Gwizdków
Pobrzeże Gdańskie
"Krajobrazy miast portowych" to przedmiot na architekturze na Politechnice Gdańskiej, na który wymienialiśmy - w ramach indywidualnego toku studiów - te mniej ciekawe... [»]
Szlak na Wielką Sowę
Góry Sowie, Sudety
Ostatni rowerowy weekend w roku spędziliśmy w Górach Sowich, najstarszym polskim paśmie górskim. Trudno było się nudzić - krajobraz, przyroda, obiekty historyczne -... [»]
Słowiński Park Narodowy
Wybrzeże Słowińskie
Mimo pięknego piątkowego słońca, weekendowy wypad na Wybrzeże Słowińskie upłynął nam na nerwowych spojrzeniach w niebo, a sobotnie wieczór i noc... na suszeniu ubrań i... [»]
Skansen Kurpiowski w Nowogrodzie
Kurpie
Kurpie, region znany przecież i mogłoby się wydawać że popularny, a tymczasem w żadnej z księgarni w Gdańsku, ani w żadnej z tych internetowych, nie uświadczysz... [»]
Śniegowe zjawy na Szrenicy
Karkonosze, Sudety
Wyjazd w Karkonosze miał sympatycznym akcentem zakończyć mój pierwszy turystyczny sezon uprawiania turystyki na nartach. W planach miałem dwudniową wędrówkę głównym... [»]
Dolina Czertyżnego
Beskid Niski, Karpaty
Sześć dni spędziliśmy na narciarskim szlaku w Beskidzie Niskim. Narty śladowe okazały się świetną zimową alternatywą dla roweru. Wędrowaliśmy i poznawaliśmy, jak latem... [»]