Droga rowerowa EuroVelo 10 koło Gąsek

You are here

Droga rowerowa EuroVelo 10 koło Gąsek

... EuroVelo 10 jak doktor Jekyll i pan Hyde Z nadmorskiej wycieczki wracałem z refleksją, że szlak ma dwa oblicza. Pierwszym, przepięknym, są naprawdę efektowne, widowiskowe, naturalne odcinki, którymi pokonujemy znaczną część dystansu wzdłuż wybrzeża Bałtyku. To oblicze pożądane przez turystę, naturalny magnes, który przyciąga rzesze rowerzystów nad morze. Drugą twarzą polskiego EuroVelo 10 jest jego komercyjny, handlowy wizerunek. To tysiące krzyczących szyldów, całe ulice zabudowane straganami, oferującymi mało wyszukane gadżety, które zamieniają nadmorskie miejscowości w tanie centra handlowe. Mało która z nadmorskich miejscowości sprawia wrażenia, że zależy jej na estetyce swoich ulic, w nadmorskich "kurortach" zupełnie nie dba się o ład zew...

Zobacz więcej: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... wca hulał będzie tylko wiatr i robotnicy, budujący obok kolejny kilkupiętrowy apartamentowiec. Miejscowości wybrzeża hurtem, na naszych oczach, tracą właśnie swój oryginalny charakter, tracą swoje tradycje, a bezmyślną i nieprzestrzegającą żadnych planów zabudową wszystkie zlewają się w jeden architektoniczny chaos. Jaka szkoda, że nie dbamy o nasze wybrzeże tak, jak robią to sąsiedzi - Niemcy i Duńczycy. Zamknięte na głucho sklepy w Pobierowie Morze było kiedyś aż dwa kilometry dalej Wkrótce za Pobierowem przebieg EuroVelo 10 przecina Trzęsacz z na pewno najbardziej znaną, trwałą ruiną kościoła w Polsce. Jednak na pewno nie wszyscy odwiedzający to miejsce zdają sobie sprawę, że po wybudowaniu - na początku XV wieku, 500 lat temu - br...

Droga rowerowa EuroVelo 10 koło Gąsek

Droga rowerowa EuroVelo 10 koło Gąsek

... racji do dwóch najważniejszych punktów startowych szlaku) jest dostępnych zaledwie 18 miejsc dla rowerów (3 pociągi po 6 miejsc na rowery). I o ile poza sezonem to może wystarczyć, to latem, gdy szlakiem poruszają się tysiące rowerzystów dziennie, tak mała liczba miejsc dla rowerów w pociągach musi być jednym z “wąskich gardeł” w dostępie do nadmorskiej trasy rowerowej. Nieco lepiej wygląda sytuacja z pociągami, które nad morze przyjeżdżają z południa Polski. W pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia, do którego przesiadłem się w Szczecinie-Dąbiu, było już 12 miejsc na rowery. Rowery w pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia Początek polskiej części EuroVelo 10 w Świnoujściu Do Świnoujścia przyjechałem krótko przed zacho...

Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: