Krajobraz w Alpach Szwajcarskich

Krajobraz w Alpach Szwajcarskich

... pozował nam do ujęć z niezwykłymi alpejskimi scenami w tle. Pociąg Glacier Express koło przełęczy Oberalp W pociągu bilet na rower z rezerwacją miejsca Oprócz podziwiania piękna Szwajcarii podczas jazdy pociągiem z Bazylei w Alpy wspominaliśmy naszą zeszłoroczną podróż po Europie. Z biletami Interrail odwiedziliśmy wtedy Drezno, Austrię, Południowy Tyrol i Fryzję. Takich kilkugodzinnych podróży pociągami jak ta odbyliśmy wtedy aż osiem, zaliczając okrągłe dwadzieścia przejazdów w pociągach różnej klasy i różnych przewoźników. Podobnie jak wtedy, tak i tu - w Szwajcarii, nie mieliśmy żadnych problemów z przewozem rowerów. Tym bardziej, że do Andermatt na początek trasy wzdłuż Renu podróżuje pociągiem wielu rowerzystów. I z teg...

Zobacz więcej: Szwajcaria i szlak rowerowy Renu. Najpiękniejszy w Europie!.

... zentuje się z góry, ukazując trójkątny kształt zabudowań miasta. Most w Laufenburgu kiedyś prowadził przez wysypane skałami koryto Renu, wypełnione znacznie niższym poziomem wody. Budowa elektrowni wodnej w Laufenburgu, niegdyś największej elektrowni na Renie, podniosła lustro wody, ukrywając malowniczy skalny przełom Renu. Przed Bazyleą zatrzymuje nas jeszcze deszczowe Rheinfelden przyjemnym średniowiecznym klimatem starego miasta. Zabytkowy kamienny most na Renie w Laufenburgu Początek i koniec wyprawy w Bazylei Dziewiąty, ostatni dzień naszego pobytu w Szwajcarii poświęciliśmy na zwiedzanie Bazylei. Z ogromu atrakcji i ciekawostek trzeciego największego miasta Szwajcarii wybraliśmy ciekawe miejsca zgodne z naszymi zainteresowaniami, a więc głów...

Krajobraz w Alpach Szwajcarskich

... dwiedzając na rowerach m.in. Bornholm, Południowy Tyrol i Niderlandy: kupując odliczoną kwotę za wybrany produkt wrzucamy do stojącej obok skarbonki. Samoobsługowy sklepik w Szwajcarii Sztuka uliczna, luksus i wody termalne W szerokiej dolinie Renu Alpejskiego między Chur a Jeziorem Bodeńskim na rowerzystów czekają kolejne atrakcje. Pierwszym z nich jest Bad Ragaz - słynne uzdrowisko, do którego od 1840 roku doprowadza się wody termalne z oddalonego o kilka kilometrów Pfäfers. To w uzdrowisku w Pfäfers pracował Paracelsus, średniowieczny lekarz i przyrodnik z Bazylei, uważany również za ojca medycyny nowożytnej. Atmosferę luksusowego kurortu ocieplają liczne rzeźby i instalacje artystyczne, na które zwróciliśmy uwagę podczas naszej pierwszej wspó...

Przeczytaj wszystko: Szwajcaria i szlak rowerowy Renu. Najpiękniejszy w Europie!.