... ieużywana infrastruktura kolejowa została zagospodarowana przez Dolnośląską Krainę Rowerową. Kolejowe detale w Dolnośląskiej Krainie Rowerowej Szybko trafiliśmy na pierwsze miejsce odpoczynku dla rowerzystów, tak bardzo charakterystyczne dla rowerowych fotorelacji z Dolnośląskiej Krainy Rowerowej. Solidne schronienia, stylizowane na kolejowe budyneczki z muru pruskiego, nadają trasie rowerowej szyku i podkreślają rangę, jaką cieszy się tutaj turystyka rowerowa. Na ścieżce Szurkowskiego jest ich dziewięć, co oznacza jedno schronienie na około 2-3 kilometry trasy. Część stoi w miejscach, gdzie kiedyś znajdowały się przystanki kolejowe dawnych kolejek wąskotorowych, a niektóre opowiadają historię miejscowych kolei na stojących obok tablicach inform...
Kolejowy szlaban na drodze rowerowej koło Milicza
... jną czekoladkę ;-) Piaszczysty, choć wciąż dobrze przejezdny, fragment Szlaku Doliny Baryczy Dolina Baryczy - dwa słowa wyjaśnienia A jeszcze zanim przejdziemy do rowerowych klimatów, krótkie wyjaśnienie. W tekście używam nazwy Doliny Baryczy jako pewnego uproszczenia, które w moim odczuciu dobrze oddaje charakter regionu, jako obszarów położonych bliżej lub dalej samej Baryczy. W rzeczywistości Dolina Baryczy jako region geograficzny nie istnieje - to nazwa umowna, stosowana przez wiele działających tutaj podmiotów jako zgrabny termin promocyjny. Z geograficznego punktu widzenia szlaki rowerowe Dolnośląskiej Krainy Rowerowej biegną po takich mezoregionach Dolnego Śląska jak Kotlina Milicka, Wzgórza Twardogórskie, Kotlina Żmigrodzka, Wzgórza Trzeb...
Przeczytaj wszystko: Dolnośląska Kraina Rowerowa i Dolina Baryczy. Dolny Śląsk rowerem.


