Brama Berlińska Twierdzy Kostrzyn

You are here

Brama Berlińska Twierdzy Kostrzyn

... no wkrótce po całej linii 430, w tym i moście koło Drezdenka, zostanie poprowadzona droga rowerowa na wzór właśnie wybudowanej Trasy Pojezierzy Zachodnich na Pomorzu Zachodnim. Ciekawe, że tuż za widocznym mostem na Noteci widać wciąż filary jazu, jaki wybudowali Niemcy w latach 30-tych zeszłego wieku. Długość całej budowli miała wynosić aż 250 metrów i dawać możliwość podtopienia położonych niżej terenów utrudniając działania wrogowi. Stary most kolejowy nad Notecią Ogromna hodowla jeleni w Pławinie Zamiast jechać cały czas wzdłuż linii kolejowej w kierunku Gorzowa, w Trzebiczu skręciłem na północ chcąc przejechać fragment trasy wzdłuż Noteci, pomiędzy porozrzucanymi tutaj dawnymi pruskimi folwarkami, ale chciałem także odwiedzi...

Zobacz więcej: Rzeczpospolita Ptasia. Rowerem wzdłuż Warty i Noteci.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Rowery turystyczne
Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... . W mojej propozycji rowerowej wycieczki korzystam ze świetnie skomunikowanego Krzyża (linia Poznań-Szczecin) i Kostrzyna (linia Szczecin-Wrocław). Wygodne wydaje się podzielenie trasy na 3 lub 4 etapy, pierwszy z noclegiem w Gorzowie, drugi - w Słońsku, gdzie można spędzić kolejny stacjonarny dzień i poświęcić go na obserwacje ptaków oraz ostatni - do Kostrzyna. Noclegów w samej Rzeczypospolitej Ptasiej można szukać na stronie Towarzystwa Przyjaciół Słońska. Ślady bobrów nad Wartą Blogerzy podróżniczy o polskich edenach A jeśli odwiedzicie już Rzeczpospolitą Ptasią, czekają na Was pozostałe miejsca nagradzane i wyróżniane w konkursie na Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne. Nam przyszło dotychczas smakować Śląskie Smaki i odwiedz...

Brama Berlińska Twierdzy Kostrzyn

Brama Berlińska Twierdzy Kostrzyn

... kierunku Rzeczypospolitej Ptasiej miał miejsce w Krzyżu Wielkopolskim. Kilkutysięczne miasteczko powstało dzięki przecięciu się dwóch linii kolejowych, wybudowanych przez Prusy w latach 50-tych XIX wieku. Pierwszą z nich była niezwykle istotna dla państwa pruskiego Pruska Kolej Wschodnia, łącząca Berlin z Królewcem w Prusach Wschodnich, biegnąca także przez Piłę, Bydgoszcz i Tczew. Druga to linia Poznań-Szczecin, otwarta kilka lat po pierwszej. Wśród budowniczych nowych linii mieli być także aktywni uczestnicy XIX-wiecznej Wiosny Ludów w Niemczech, których skierowanie do wyjazdowej pracy miało pomóc w uspokojeniu nastrojów w państwie. Dworzec kolejowy w Krzyżu Wielkopolskim Parowóz z fabryki im. Feliksa Dzierżyńskiego Tamte czasy przypomina dz...

Przeczytaj wszystko: Rzeczpospolita Ptasia. Rowerem wzdłuż Warty i Noteci.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: