Rzeźba nad Jeziorem Bodeńskim

Rzeźba nad Jeziorem Bodeńskim

... yło pierwszym laureatem Nagrody Wakkera przyznawanej od kilkudziesięciu lat za najlepsze praktyki ochrony lokalnego dziedzictwa w Szwajcarii, w tym architektury, sztuki czy przyrody. Wśród pozostałych laureatów były też inne miejscowości jakie odwiedziliśmy nad Renem i - co ciekawe - wszystkie leżały właśnie na odcinku między Konstancją a Bazyleą. Pierwszym był Laufenburg z piękną starówką i kamiennym mostem, drugim - deszczowe dla nas Rheinfelden. A to i tak zaledwie dwa z kilkunastu urzekających miasteczek położonych na ostatnim fragmencie naszej nadreńskiej wyprawy. Malowane elewacje domów w Stein am Rhein Piękny drewniany most na Górnym Renie Wśród świetnie zachowanych obiektów zabytkowych nad Renem są również tradycyjne, kryte mosty dre...

Zobacz więcej: Szwajcaria i szlak rowerowy Renu. Najpiękniejszy w Europie!.

Internetowy sklep rowerowy

... łci. Sympatyczną Litwinkę, jadącą z Litwy do Hiszpanii, wzięliśmy za Polkę z powodu sakw Crosso. Szukając cienia pod jednym z mostów poznaliśmy cztery młode Niemki, wybierające się nad Adriatyk. A przygotowując zdjęcia do tego tekstu zauważyłem z ogromnym zaskoczeniem, że jedno ze zdjęć zrobiłem rowerowej rodzinie z dziećmi, którą… mijaliśmy również rok wcześniej na trasie rowerowej Via Claudia Augusta we Włoszech. Turystki rowerowe na szlaku rowerowym Renu w Szwajcarii Trasa wzdłuż Renu nie tylko dla rowerów Pamiętając o konfliktach, jakie często mają miejsce pomiędzy uprawiającymi różne aktywności na trasach rowerowych w Polsce, z ciekawością obserwowałem oznaczenia na drogowskazach turystycznych wzdłuż Renu. Okazuje się, że...

Rzeźba nad Jeziorem Bodeńskim

... Ragaz, zjazd ze szlaku do Sargans czy poszukiwanie kopalni Gonzen sprawiły, że na kemping dotarliśmy krótko przed zmrokiem, a zobaczenie położonego tuż obok miasteczka Werdenberg przełożyliśmy na kolejny dzień. Oświetlona reflektorami sylwetka zamku zapowiadała solidną porcję widokowych wrażeń kolejnego dnia. Zamek Werdenberg w dolinie Renu w Szwajcarii Gdy rano stanęliśmy nad maleńkim jeziorem Werdenbergsee, oniemieliśmy. Widok stojącego na niewielkim wzgórzu zamku, otoczonego skromną winnicą i rzędem drewnianych domów, w dodatku na tle alpejskiej panoramy i jeszcze podkreślony błętkitem bezchmurnego nieba, był chyba najpiękniejszą sceną podczas naszej wycieczki po szlaku rowerowym Renu, dopracowaną przez naturę i samych Szwajcarów do granic ...

Przeczytaj wszystko: Szwajcaria i szlak rowerowy Renu. Najpiękniejszy w Europie!.