Różowy pług śnieżny zamiast rosyjskiego czołgu

... i stratą cennego czasu, który w Berlinie nigdy nie jest zbyt wiele. Muzeum Żydowskie w Berlinie - budynek Daniela Libeskinda Prawie 300 tysięcy preparatów Muzeum Historii Naturalnej Kilka interesujących miejsc zapamiętamy także z dwóch pozostałych muzeów, jakie zdążyliśmy obejrzeć podczas naszej berlińskiej majówki. Z bardzo popularnego Muzeum Historii Naturalnej zapamiętam między innymi ogromne pomieszczenie wypełnione 276 tysiącami (!) preparatów zwierzęcych, jakie powstało w wyremontowanym kilka lat temu wschodnim skrzydle muzeum. Liczne rodziny z dziećmi - z ogromnym udziałem Polaków, dla których Berlin to popularne miejsce wyjazdów w weekend majowy - dużo czasu spędzały w sali wspominającej czasy dinozaurów, a my w tym czasie zachwycaliś...

Zobacz więcej: Berlin na weekend: Mur Berliński w 30. rocznicę upadku.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Różowy pług śnieżny zamiast rosyjskiego czołgu

... dłuższych odcinków szlaku Muru Berlińskiego biegnącego przez ciche, zielone, podmiejskie tereny. Żaden inny szlak rowerowy w Europie w tak dużym stopniu nie łączy w sobie zarówno tak ogromnych i niezwykłych walorów historyczno-edukacyjnych, jak i tych czysto rekreacyjnych. Leśny odcinek trasy rowerowej Muru Berlińskiego Na zielonych terenach pod Berlinem brakuje spektakularnych atrakcji i głośnych tłumów turystów ze świata. O biegnącym tędy trzydzieści lat temu Murze Berlińskim przypominają ostatnie zachowane obiekty strażnicze i inżynieryjne. Pomarańczowe słupy wskazują miejsca związane z historią, często znacząc miejsca kolejnych tragedii - śmierci uciekinierów z Niemieckiej Republiki Demokratycznej. Ludzie ginęli uciekając na Zachód przez...

Przeczytaj wszystko: Berlin na weekend: Mur Berliński w 30. rocznicę upadku.

... kilka lat temu wschodnim skrzydle muzeum. Liczne rodziny z dziećmi - z ogromnym udziałem Polaków, dla których Berlin to popularne miejsce wyjazdów w weekend majowy - dużo czasu spędzały w sali wspominającej czasy dinozaurów, a my w tym czasie zachwycaliśmy się zbiorami minerałów ze świata. Chociaż… chyba zabrakło nam czytelniejszego sposobu ich prezentacji. Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie - Mokra Kolekcja Nowe Muzeum na słynnej Wyspie Muzeów Wśród obiektów na słynnej Wyspie Muzeów, do których byliśmy w stanie kupić bilety bez stania w wielkich kolejkach, było Nowe Muzeum. Otwarte po wojennych zniszczeniach dopiero w 2009 roku prezentuje sztukę i zbiory archeologiczne z czasów prehistorycznych, starożytnych, a także z bliższego nam wczes...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]
Mgły w dolinie Noteci
Rzeczpospolita Ptasia - maleńkie państwo w państwie, posiadające swoją stolicę, paszport ze zdjęciem, kodeks zachowania, a nawet... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]
Wschód Słońca przy moście w Siekierkach
Wyjazd na rowerową trasę Odra-Nysa planowałem od lat. I od lat okazywało się, że tydzień, jaki potrzebny jest na pokonanie drogi... [»]
Latarnia morska Kurmrags
Kraje bałtyckie - Litwa, Łotwa i Estonia - dojrzałym pokoleniom Polaków kojarzą się z mało porywającym obrazem dawnych republik... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]