... osnąć w nocy z 12 na 13 sierpnia 1961 roku. Tego dnia ponad 15 tysięcy funkcjonariuszy różnych wschodnioniemieckich formacji mundurowych (policji, straży granicznej, samoobrony) zablokowało drogi i tory kolejowe i podzieliło Berlin na dwie części. Zablokowane zostały stacje metra położone w Berlinie Zachodnim, ale leżące na trasie pociągów rozpoczynających i kończących bieg na obszarze Berlina wschodniego. Rozebrano nawet tory pozostawiając po zachodniej stronie wschodnioniemieckie pociągi. Przez kolejne tygodnie trwał proces budowy zabezpieczeń na całej granicy Berlina Zachodniego, które dzisiaj zupełnie beztrosko możno objechać rowerem. Bezwzględny podział Berlina stał się faktem i trwał przez kolejne 28 lat. Schemat wieży strażniczej Muru Berliń...
Dzwon cesarzowej Augusty Wiktorii na Cmentarzu Inwalidów
... zne, także duży ruch rowerowy na wyznaczonych pasach do jazdy rowerem - wiadomo. A z drugiej strony - powodem wolnego pokonywania kilometrów w ścisłym centrum jest duża liczba miejsc do zobaczenia, które zachęcają do postojów i poznawania historii wyjątkowego miasta jakim jest Berlin. Historii, która przedstawiana jest tutaj tak obficie i zajmująco, że nie sposób w ciągu kilku dni zapoznać się z każdą tablicą informacyjną i poznać okoliczności powstania każdego reprodukowanego przy trasie archiwalnego zdjęcia. Berlin w Republice Weimarskiej - wystawa w muzeum Topografia Terroru Krótka historia Muru Berlińskiego Pierwszy mur w Berlinie, wtedy jeszcze o charakterze tylko administracyjnym, powstał po II wojnie światowej, gdy w wyniku podpisanych trak...
Przeczytaj wszystko: Berlin na rowerze: Mur Berliński w 30. rocznicę upadku.


