Największy scyzoryk z Austrii

Największy scyzoryk z Austrii

... ��rowerowego ogrodu”, które zobaczyliśmy w Radstadt, miasteczko to zapamiętaliśmy głównie przez... emocje towarzyszące naszemu wysiadaniu z pociągu EuroCity, którym przyjechaliśmy z Monachium przez Salzburg. Zatrzymanie pociągu przy niepozornym, delikatnie mówiąc, peronie potraktowaliśmy jako postój “w polu” i w zupełnie ostatniej chwili zorientowaliśmy się, że to jednak nasze miejsce docelowe. A może tę nieuwagę spowodowały świetne warunki podróży z rowerami w pociągu EuroCity? Wagon w całości przeznaczony był dla podróżnych wiozących rowery w austriackie Alpy - połowa dla pasażerów, połowa na ich rowery, a niewielka powierzchnia części pasażerskiej sprzyjała integracji - większość zasiadających tutaj łączyła przecież ta sama rowerowo...

Zobacz więcej: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.

... ne tradycje w Öblarn Jadąc przez Styrię warto zwolnić i zaplanować przystanek w niewielkim Öblarn. Naszą uwagę przykuły tu oryginalne gabloty stojące przed zabytkowymi obiektami. Zamieszczone wewnątrz plansze i opisy przywołują wydarzenia z historii wsi, a towarzyszą im nawet manekiny przebrane w dawne stroje. Dodatkową atrakcją wsi jest historyczna trasa Kupferweg i niewielkie muzeum górnicze opowiadające o dawnych tradycjach górniczych w regionie. Całość przyjemnego wizerunku uzupełniał tradycyjny kształt i wygląd domów. Czasem bardzo niewiele trzeba by stworzyć przyjazny, ciekawy wizerunek historycznej miejscowości. Gablota poświęcone tradycjom i historii wsi Öblarn Droga z widokiem na najwyższą górę Styrii To mniej więcej w okolicach...

Największy scyzoryk z Austrii

... rii, a na jego nazwisko lub postać można trafić w wielu miejscach. W Mandling, gdzie graniczą ze sobą dwa wspomniane regiony, znajduje się jeden z producentów odzieży wełnianej i filcowej, z których również słynie Austria. Fabrykę innego z nich - Lodenwalke w Rössing - zwiedzaliśmy podczas zimowego pobytu w Styrii. W Styrii wita nas arcyksiąże Jan Habsburg Na biegówki do Ramsau am Dachstein Przejazd przez miasto Schladming przywołał w nas fantastyczne wspomnienia z wyjazdu na biegówki w Ramsau am Dachstein. Do tej niewielkiej wsi prowadzi ze Schladming stroma serpentyna, która w obecnych czasach ocieplenia klimatu jest jak mechanizm teleportujący do krainy śniegu. Kulminacją naszego pobytu w Ramsau był dzień spędzony na nartach biegowych na przygot...

Przeczytaj wszystko: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.