Pensjonaty przyjazne rowerzystom w Austrii

... dniowy plan pobytu na trasie rowerowej rzeki Enns oferuje polskie biuro wczasów aktywnych Bird Service. Dzienny kilometraż proponowany przez krakowskiego organizatora turystyki rowerowej wynosi zaledwie około 50 kilometrów dziennie, więc pokonać trasę potrafić będzie każdy chętny. Warto również zwrócić uwagę, że w ofercie biura, oprócz codziennego przewozu bagażu, jest również opcjonalne wypożyczenie roweru. Nie ma potrzeby zabierać go z Polski, jeśli jednak obawiacie się długiej podróży pociągiem. Naturalny odcinek szlaku rowerowego w Styrii Najwygodniejsza podróż z rowerem w Europie Ostatnim akcentem tej austriackiej przyjazności wobec rowerzystów był kolejny etap naszej podróży po Europie z biletami Interrail. Z Linzu przez Innsbruck wió...

Zobacz więcej: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Pensjonaty przyjazne rowerzystom w Austrii

... Klasztor benedyktynów wraz z kościołem są dziś częścią pobliskiego opactwa w Admont, do którego wkrótce dotarliśmy. Ale zanim to się stało, zachwycaliśmy się wciąż jeszcze rozległym krajobrazem doliny Enns. Krajobraz Styrii w dolinie Anizy Ośmy cud świata - biblioteka w Admont Opactwo benedyktynów w Admont jest najstarszym klasztorem w Austrii, założonym już w 1074 roku. Mieści się tu nazywany “ósmym cudem świata” kulturalny skarb Styrii i całej Austrii - największa biblioteka klasztorna na świecie z ponad 70 tysiącami woluminów. Zbiory mieszczą się w wybudowanym pod koniec XVIII wieku hallu o długości 70 metrów, szerokości 14 metrów i wysokości 13 metrów. Efektu przestrzeni dodaje siedem kopuł, które wypełniają barokowe freski...

Przeczytaj wszystko: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.

... ym podróżują tysiące turystów rowerowych, co jednak w naszych oczach dodało jej tylko uroku. Wśród naszych noclegów naprawdę przemiło wspominamy pensjonat Blasl w miejscowości Losenstein. Sympatyczna obsługa, przyjemne pokoje, naprawdę pyszne jedzenie z najlepszymi szpeclami (szpeclem?), jakie jedliśmy w Austrii, a w dodatku z cudownym ogródkiem pod starymi drzewami, do późna oświetlonym girlandami ze zwykłych żarówek, gdzie spędziliśmy przemiły wieczór po dniu pełnym rowerowych wrażeń. Pensjonat Blasl należy również do obiektów polecanych rowerzystom przez austriacką organizację turystyczną na wspomninanej wcześniej strone. Spätzle - szpecle - kluski kładzione z serem Przepiękny Steyr sporym zawodem wyjazdu To co miało być największ...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Wybrzeże Morza Bałtyckiego z lotu ptaka
Nowe odcinki szlaku rowerowego EuroVelo 10 wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - znane również jako Velo Baltica - były najbardziej... [»]
Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]
Wschód Słońca przy moście w Siekierkach
Wyjazd na rowerową trasę Odra-Nysa planowałem od lat. I od lat okazywało się, że tydzień, jaki potrzebny jest na pokonanie drogi... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]