Most nad Skawinką na Wiślanej Trasie Rowerowej

You are here

Most nad Skawinką na Wiślanej Trasie Rowerowej

... ami, prowadzi naturalna droga, później wjeżdżamy na wąską, cichą asfaltową szosę. kręcącą między kolejnymi stawami. To bez wątpienia jedno z najbardziej urokliwych miejsc w Dolinie Karpia. A uważne oko dostrzeże na drzewach stare oznakowania Wiślanej Trasy Rowerowej, która przed "erą" Velo Małopolska biegła właśnie przez te piękne okolice. Szlak Doliny Karpia koło Przerębu A gdyby zrobić z tego Velo Zator? Małopolscy aktywiści rowerowi, w tym ci odpowiedzialni za projekt Velo Małopolska, postulują, by wspomniany wyżej odcinek stał się częścią krótkiej, około 50-kilometrowej pętli o nazwie Velo Zator. Pętla wykorzystałaby już istniejące drogi pomiędzy licznymi stawami rozsianymi między Wisłą i Skawą, które połączyłyby specjal...

Zobacz więcej: Wiślana Trasa Rowerowa plus. Weekend na rowerze w zachodniej Małopolsce.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Rowery turystyczne
Miejsca Przyjazne Rowerzystom

... ęcimskiego muzeum, a także ocalałą synagogę z jeszcze jednym muzeum - żydowskim. Bardzo oryginalnym eksponatem w miejskim muzeum jest zabytkowy samochód Oświęcim-Praga. Niewielu z odwiedzających wie, że te piękne auta były produkowane w latach 30. w Oświęcimiu na licencji czeskiej kompanii motoryzacyjnej, a jednym z ich użytkowników był Jan Kiepura. Z kolei w dawnej synagodze na zwiedzających czeka zachowane drewniane wnętrze świątyni z szafą ołtarzową Aron ha-kodesz, bimą i ławami. Oświęcim-Praga - samochód z Oświęcimia Patrząc na dzisiejszą główną bryłę zamku w Oświęcimiu lepiej nie widzieć w niej kilkusetletniego zabytku, bo w rzeczywistości nie ma nawet 100 lat. Budynek zamkowy powstał w końcówce lat 30. XX wieku, czyli w tym samy...

Most nad Skawinką na Wiślanej Trasie Rowerowej

Most nad Skawinką na Wiślanej Trasie Rowerowej

... werowej, nie będzie też włączony do przyszłej Velo Skawa. Wystarczy jednak przejechać krótki kawałek ścieżki w kierunku Wisły, a potem przejść kilkadziesiąt metrów po torach nieużywanej linii kolejowej, by stanąć na dość oryginalnym punkcie widokowym nad Wisłą. Most w tym miejscu wybudowano w 1899 roku jako obiekt linii kolejowej nr 103 z Trzebini do Wadowic, a jego obecny kształt to efekt odbudowy mostu w 1946 roku po wysadzeniu przez Niemców. Po drugiej stronie Wisły dostrzec można ruiny oryginalnej austriackiej strażnicy wojskowej, która miała bronić linii kolejowej. I chociaż wstępu na most broni kategoryczny zakaz wymalowany na mostowym przęśle, to linia jest nieużywana od wielu lat, a most wyposażono w specjalne piesze podesty, tym samym wizyta na ...

Przeczytaj wszystko: Wiślana Trasa Rowerowa plus. Weekend na rowerze w zachodniej Małopolsce.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: