... ej, niedalekiej aglomeracji do dwóch najważniejszych punktów startowych szlaku) jest dostępnych zaledwie 18 miejsc dla rowerów (3 pociągi po 6 miejsc na rowery). I o ile poza sezonem to może wystarczyć, to latem, gdy szlakiem poruszają się tysiące rowerzystów dziennie, tak mała liczba miejsc dla rowerów w pociągach musi być jednym z “wąskich gardeł” w dostępie do nadmorskiej trasy rowerowej. Nieco lepiej wygląda sytuacja z pociągami, które nad morze przyjeżdżają z południa Polski. W pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia, do którego przesiadłem się w Szczecinie-Dąbiu, było już 12 miejsc na rowery. Rowery w pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia Początek polskiej części EuroVelo 10 w Świnoujściu Do Świnoujścia przyjechał...

Drewniana kładka wzdłuż Dźwirzyńskiej Patelni koło Dźwirzyna
... ymi, a może przez nawierzchnię, podobno niebezpieczną dla rowerzystów podczas opadów - celowo ogranicza się ruch rowerowy na pomoście? Uczulam, by nie przegapić oryginalnego miejsca i przejechać przez nie ostrożnie. Pomost wzdłuż Dźwirzyńskiej Patelni koło Dźwirzyna Kołobrzeg rowerową stolicą polskiego wybrzeża Mimo pewnej funkcjonalnej wpadki, jaką jest letnia organizacja ruchu pieszo-rowerowego po kołobrzeskiej promenadzie nadmorskiej, z przyjemnością patrzę na ogólną rowerowość Kołobrzegu i jego okolic. Nieźle przejeżdża się przez miasto - podobać się mogą cztery odcinki dróg rowerowych, którymi przez miasto biegnie EuroVelo 10. Jest wśród nich i fragment dawnej linii kolejowej, którą zamieniono w osiedlową rowerostradę, i przyje...
Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.