Trasa rowerowa na Mierzei Wiślanej nad Zatoką Gdańską

You are here

Rowerem po Polsce. 13 najlepszych szlaków rowerowych [2021]

Nowe trasy rowerowe, które powstały w Polsce w ostatnich latach, nareszcie zbliżyły standard uprawiania turystyki rowerowej w Polsce do takiego, jakim od lat mogą cieszyć się mieszkańcy innych europejskich krajów. Sieć dróg rowerowych nadal rozbudowują Małopolska i Pomorze Zachodnie, a niedawno dołączyło do nich także Pomorskie. Swoich zwolenników mają mniejsze projekty jak Kaszubska Marszruta i Żelazny Szlak Rowerowy. Dzięki temu podróże rowerowe po Polsce powoli przestają być rozrywką z pogranicza sportów ekstremalnych i stają się łatwiej dostępne dla osób ceniących aktywny wypoczynek. Bo europejski styl uprawiania turystyki rowerowej to wydzielone, odseparowane od ruchu samochodowego drogi rowerowe, biegnące z dala od wypełnionych spalinami arterii i bezpieczne dla osób w każdym wieku.

Zapraszam do naszego zestawienia - najlepsze na końcu!

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie!

Nasi Partnerzy

Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne
Internetowy sklep rowerowy
Forteczna Trasa Rowerowa na Podkarpaciu
Forteczna Trasa Rowerowa na Podkarpaciu

Forteczna Trasa Rowerowa - Podkarpacie

Forteczna Trasa Rowerowa to jedna z najlepszych tematycznych tras rowerowych w Polsce, choć wykorzystuje prawie wyłącznie lokalne drogi publiczne i leśne. Poprowadzony wzdłuż linii fortów Twierdzy Przemyśl szlak rowerowy umożliwia poznanie tego unikalnego zespołu obiektów militarnych, a jednocześnie inspiruje do spędzenia kilku aktywnych dni na pięknym, wciąż naturalnym Podkarpaciu. Forteczna Trasa Rowerowa może być również częścią wyprawy po szlaku Green Velo, przedłużającą rowerowy urlop na trasach Polski wschodniej. Niektórym fragmentom szlaku na pewno przydałby się remont nawierzchni, zwiększający dostępność trasy.

Więcej: Twierdza Przemyśl i Forteczna Trasa Rowerowa na Podkarpaciu

Rowerowy Szlak Orlich Gniazd w województwie śląskim
Rowerowy Szlak Orlich Gniazd w województwie śląskim

Rowerowy Szlak Orlich Gniazd - Śląskie

Rowerowy Szlak Orlich Gniazd nie jest trasą idealną. Z dwóch województw, które zajmują się jego utrzymaniem, poważnie do sprawy podchodzi tylko Śląskie, podczas gdy Małopolska ewidentnie przeniosła swoje zaangażowanie na trasy projektu Velo Małopolska. Jednak dotychczasowy brak Rowerowego Szlaku Orlich Gniazd na mojej liście był krzywdzący dla województwa śląskiego, w którym wiele do niedawna fatalnych, piaszczystych odcinków zmieniło się w ostatnim okresie w przyjazne dla roweru, twarde nawierzchnie. No i w końcu to jeszcze jeden reprezentant tematycznych tras rowerowych, a ja mam zawsze ogromny sentyment do takich pomysłów.

Więcej: Rowerowy Szlak Orlich Gniazd. Z Częstochowy do Krakowa

Szlak Kanału Elbląskiego na Mazurach Zachodnich
Szlak Kanału Elbląskiego na Mazurach Zachodnich

Szlak Kanału Elbląskiego - Mazury Zachodnie

To kolejny debiutant na liście i kolejny szlak rowerowy z wyraźnym wiodącym akcentem krajoznawczym. Poprowadzenie trasy rowerowej wzdłuż tak ogromnej atrakcji jaką jest Kanał Elbląski nie tylko pozwala na poznanie jej historii i zobaczenie niezwykłego zabytku techniki, ale też na urozmaicenie wycieczki pokonując jej fragment... na pokładzie jednego ze statków. Na Szlaku Kanału Elbląskiego nie znajdziecie lśniących nowością dróg rowerowych, jednak zdecydowana większość jego przebiegu to drogi o na tyle dobrej nawierzchni i tak małym nateżeniu ruchu samochodowego, że nasz weekend nad Kanałem Elbląskim wspominamy wybornie do dziś.

Więcej: Szlak Kanału Elbląskiego. Rowerem na Mazury Zachodnie

Żelazny Szlak Rowerowy w Śląskiem
Żelazny Szlak Rowerowy w Śląskiem

Żelazny Szlak Rowerowy - Śląskie

Żelazny Szlak Rowerowy powinien być dobrym przykładem dla innych samorządów w Polsce, w jaki sposób stosunkowo małym projektem zrobić ogromnie dużo dla turystyki rowerowej w regionie. Dzięki staraniom miasta Jastrzębie-Zdrój i jego partnerów na nieużywanym torowisku powstało kilkanaście kilometrów drogi rowerowej, która z miejsca zyskała uznanie mieszkańców miasta i przyjeżdżających tu turystów. Wykonany z rozmachem, choć nie bez uchybień, pokolejowy odcinek połączono ze szlakami rowerowymi w Czechach i powstała przyjemna propozycja jednodniowej wycieczki rowerowej.

Więcej: Żelazny Szlak Rowerowy - najlepsza trasa rowerowa na Śląsku

Kaszubska Marszruta w Pomorskiem
Kaszubska Marszruta w Pomorskiem

Kaszubska Marszruta - Bory Tucholskie

Projekt tras rowerowych w Borach Tucholskich jest najstarszy w tym zestawieniu, a mimo to wciąż imponuje zrealizowaną ideą. W dodatku trzeba podkreślić, że autorem Kaszubskiej Marszruty nie jest żaden z samorządów wojewódzkich, które dysponują największymi możliwościami finansowymi, a niewielki powiat chojnicki przy udziale lokalnych partnerów. Nigdzie indziej w Polsce nie powstał podobny projekt, w żadnym innym miejscu nie można spędzić rowerowego weekendu korzystając z równie bezpiecznej sieci dróg rowerowych w naturalnej, leśnej scenerii. Po tragicznym huraganie z 2017 roku trasy Kaszubskiej Marszruty przeszły wymagane prace naprawcze.

Więcej: Kaszubska Marszruta. Bory Tucholskie na rowerze

Trasa Pojezierzy Zachodnich na Pomorzu Zachodnim
Trasa Pojezierzy Zachodnich na Pomorzu Zachodnim

Trasa Pojezierzy Zachodnich - Pomorze Zachodnie

Trasa Pojezierzy Zachodnich to drugi ze szlaków projektu "Rowerem przez Pomorze Zachodnie", którego oddany do użytku początek pozwala na rowerowe podróże. Szlak zaczyna się tuż przy oryginalnym, nieczynnym mostem kolejowym w Siekierkach, który wkrótce stanie się polsko-niemieckim mostem rowerowym. Stąd po gotowym fragmencie drogi rowerowej po zlikwidowanej linii kolejowej biegnie do Trzcińska-Zdroju. Kolejne odcinki wkrótce poprowadzą przez Myślibórz, Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Borne Sulinowo i Szczecinek aż do Białego Boru, tworząc piękną krajobrazowo trasę o długości ponad 400 kilometrów. Jest na co czekać!

Więcej: Blue Velo i Trasa Pojezierzy Zachodnich. Pomorze Zachodnie na rowerze

Szlak Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Szlak Blue Velo na Pomorzu Zachodnim

Blue Velo - Pomorze Zachodnie

Według zapowiedzi marszałków nadodrzańskich województw Blue Velo, nazywana też Odrzańską Trasą Rowerową, pobiegnie wzdłuż Odry od południowej granicy Polski aż nad Morze Bałtyckie. Najbardziej zaawansowane prace mają miejsce w województwie zachodniopomorskim - tu gotowych jest już kilkadziesiąt kilometrów trasy z Gryfina do Trzcińska-Zdroju, wybudowanej między innymi w śladach dawnych linii kolejowych. Trwają prace nad kolejnymi odcinkami szlaku, między innymi na końcowym odcinku do Międzyzdrojów, gdzie szlak poprowadzony zostanie wałami przeciwpowodziowymi Odry i Zalewu Szczecińskiego. Niestety, mimo zapowiedzi, inne samorządy nie prowadzą prac nad Blue Velo.

Więcej: Blue Velo i Trasa Pojezierzy Zachodnich. Pomorze Zachodnie na rowerze

Wiślana Trasa Rowerowa w Małopolsce
Wiślana Trasa Rowerowa w Małopolsce

Wiślana Trasa Rowerowa - Małopolska

Budowa małopolskiego odcinka Wiślanej Trasy Rowerowej rozpoczęła realizację nowatorskiego w polskiej turystyce projektu Velo Małopolska, mającego na celu budowę setek kilometrów tras rowerowych wzdłuż rzek Małopolski. Drogi rowerowe położone na wałach przeciwpowodziowych Wisły mają długość ponad 150 kilometrów i biegną z Oświęcimia na wschodzie aż do niewielkiego Szczucina na zachodzie województwa małopolskiego. W środku dystansu leży Kraków, który sukcesywnie uzupełnia brakujące kilometry Wiślanej Trasy Rowerowej na swoim terenie. Poza Małopolską podobnym zagospodarowaniem wiślanych brzegów może pochwalić się tylko Pomorskie.

Więcej: Wiślana Trasa Rowerowa. Małopolska na rowery!

Szlak Velo Czorsztyn w Małopolsce
Szlak Velo Czorsztyn w Małopolsce

Velo Czorsztyn - Małopolska

Velo Czorsztyn to krótka, około 30-kilometrowa trasa rowerowa wokół Jeziora Czorsztyńskiego, uzupełniająca dłuższy, popularny szlak rowerowy Velo Dunajec. Pełną pętlę dookoła Jeziora Czorsztyńskiego można przejechać albo korzystając z połączenia promowego między Czorsztynem a Niedzicą, albo wydłużając ją nieco o trudniejszy odcinek w Pieninach. Spektakularne poprowadzenie dróg rowerowych wokół Jeziora Czorsztyńskiego sprawiło, że trasa rowerowa Velo Czorsztyn natychmiast stała się najpopularniejszą rodzinną trasą rowerową w Polsce i motorem rozwoju usług turystycznych dla gminy Czorsztyn - lokalnego samorządu, który był podmiotem budującym trasę.

Więcej: Velo Czorsztyn. Trasa rowerowa dookoła Jeziora Czorsztyńskiego

Szlak Velo Baltica na Pomorzu Zachodnim
Szlak Blue Velo na Pomorzu Zachodnim

Velo Baltica - Pomorze Zachodnie

Dla wielu turystów rowerowych wyprawa wzdłuż polskiego wybrzeża Morza Bałtyckiego znajduje się na czele najlepiej wspominanych wyjazdów rowerowych po Polsce. Szlakiem rowerowym których biegnie wzdłuż Bałtyku w województwie zachodniopomorskim jest teraz Velo Baltica - część europejskiego szlaku rowerowego EuroVelo 10. Podobnie jak w województwie pomorskim, tak i na Pomorzu Zachodnim oznaczenia EuroVelo 10 stopniowo zastępują R10, a sukcesywnie budowane nowe odcinki trasy zmieniają nieprzejezdne dotychczas fragmenty w nowoczesną trasę rowerową w wyjątkowej, nadmorskiej scenerii.

Więcej: Velo Baltica. Szlak rowerowy Morza Bałtyckiego na Pomorzu Zachodnim

Trasa rowerowa na Mierzei Wiślanej nad Zatoką Gdańską
Szlak EuroVelo 10 w Pomorskiem

Szlak rowerowy R10 na Mierzei Wiślanej - Pomorskie

Trasa rowerowa po Mierzei Wiślanej powstała pod koniec 2019 roku dzięki zaangażowaniu lokalnych samorządów i Nadleśnictwa Elbląg. Około 50-kilometrowa trasa prowadzi po utwardzonych, szutrowych nawierzchniach z Mikoszewa nad Wisłą aż do Krynicy Morskiej i Piasków przy granicy polsko-rosyjskiej. Ogromna większość trasy biegnie terenami leśnymi skutecznie odsuwając ruch rowerowy od drogi wojewódzkiej, która łączy miejscowości Mierzei Wiślanej. W sezonie letnim istnieje możliwość modyfikacji trasy i jej przedłużenia w trasę rowerową wokół Zalewu Wiślanego dzięki połączeniom wycieczkowym Krynicy Morskiej do Tolkmicka i Fromborka.

Więcej: Szlak rowerowy R10 na Mierzei Wiślanej. Pomorskie Trasy Rowerowe

Szlak wokół Tatr w Małopolsce
Szlak rowerowy wokół Tatr w Małopolsce

Szlak wokół Tatr - Małopolska

Gdyby nie Velo Dunajec, miano najpiękniejszego szlaku rowerowego w Polsce przypadłoby właśnie Szlakowi wokoł Tatr, czyli polsko-słowackiemu przedsięwzięciu, będącemu pierwszym rowerowym projektem w Polsce budowanym na taką skalę. Obecnie budowa szlaku po polskiej stronie została już ukończona, a stopniowo swoje odciniki oddają do użytku także Słowacy. Możemy więc spodziewać się, że wkrótce powstanie kolejna doskonała propozycja rowerowego wypoczynku na pełnej, kilkudniowej pętli. Trasa mojej wycieczki biegła najkrótszą możliwą pętlą i jedynie po pierwszej części Szlaku wokół Tatr, poprowadzonej po nieczynnej linii kolejowej z Nowego Targu do słowackiej Trzciany. Wkrótce relacja z przejazdu pełną, docelową pętlą szlaku.

Więcej: Rowerowa wycieczka dookoła Tatr

Szlak Velo Dunajec w Małopolsce
Szlak Velo Dunajec w Małopolsce

Velo Dunajec - Małopolska

Prace na szlaku rowerowym Velo Dunajec jeszcze trwają, ale już teraz nazywam tę trasę najpiękniejszą w Polsce. Start pod Tatrami w Zakopanem, meta nad Wisłą pod Tarnowem. A po drodze Nowy Targ i Gorce, efektowny przejazd wokół Jeziora Czorsztyńskiego, malowniczy Pieniński Przełom Dunajca, efektowne rowerowe przeprawy przez Dunajec i Poprad, a wszędzie po drodze odseparowane od ruchu samochodowego odcinki nadrzecznych dróg rowerowych. Gdy zostanie ukończony, szlak Velo Dunajec prawdopodobnie dołączy też do grona najpiękniejszych szlaków rowerowych w Europie. Dzisiaj po Velo Dunajec można dojechać już do Nowego Sącza - niestety przedłuża się realizacja trasy do Tarnowa.

Więcej: Velo Dunajec. Najpiękniejszy szlak rowerowy w Polsce

Trasa rowerowa sieci Velo Małopolska
Trasa rowerowa sieci Velo Małopolska

... a kiedy kolejne szlaki rowerowe w Polsce?

Czy w najbliższym czasie możemy liczyć, że lista najlepszych szlaków rowerowych jeszcze się powiększy? Obawam się, że... nieprędko. Będziemy świadkami dalszej rozbudowy trasy rowerowej EuroVelo 10 wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego przez Pomorze Zachodnie i Pomorskie. Nadal też nad swoim odcinkiem Wiślanej Trasy Rowerowej będzie pracowało Pomorskie, choć daleko mu będzie do spektakularnej wygody z Małopolski. Małopolski, w której nadal będą trwały prace nad siecią tras rowerowych Velo Małopolska. Ale czy i kiedy powstanie coś nowego? Nareszcie pojawiła się szansa na realizację Mazurskiej Pętli Rowerowej w Warmińsko-Mazurskiem, choć określenie ram czasowych wciąz jest trudne. Czy samorządy województw leżących nad Odrą zdobędą się na coś więcej niż tylko deklaracje? Czy Dolny Śląsk zdobędzie się na coś więcej niż plany? Co z projektem Velo Silesia na Górnym Śląsku? Czy z rowerowego snu obudzą się niezwykle atrakcyjne krajoznawczo Wielkopolska i Mazowsze? Trasa rowerowa Velo Mazovia wokół Warszawy na pewno biłaby rekordy popularności.

* * *

Pamiętajcie, że prawie wszystkie z wymienionych tych nowoczesnych tras - za wyjątkiem Wiślanej Trasy Rowerowej, Kaszubskiej Marszruty i Żelaznego Szlaku Rowerowego - są wciąż w mniejszym lub większym stopniu budowane. Weźcie to pod uwagę przy planowaniu Waszych wyjazdów.

 

Popularne trasy i regione rowerowe

Pytania i komentarze

Ciekawe zestawienie a dlaczego Green Velo jest gorszy? Możesz rozwinąć? Tyle zostało pieniędzy włożonych w budowę i dlaczego mamy tam nie jeździć?

Nie napisałem że jest gorszy. Szlak Green Velo został wybudowany w standardzie, który po prostu mocno różni się od trendów, jakie obecnie coraz częściej pojawiają się także na polskim rynku. Green Velo w zdecydowanej większości publiczna droga z jedynie dostawionym znakiem - trudno mówić o jakiejkolwiek "budowie" szlaku na większości jego przebiegu.

Natomiast jazda po szlakach wymienionych wyżej jest przyjemniejsza, bezpieczniejsza, pozwala na większy komfort - gwarantują to owe wydzielone drogi rowerowe, które przeznaczone są wyłącznie dla rowerzystów, ewentualnie lokalnych mieszkańców. To ogromna różnica w rowerowym wypoczynku, kiedy nie trzeba wciąż obserwować otoczenia, rzucać okiem i słuchać, czy nie jedzie za Tobą samochód, dbać o partnerów - w tym dzieci, itp.

Nie mówię więc, żeby po Green Velo nie jeździć. Ale jazda po tych trasach z Małopolski i Pomorza Zachodniego jest po prostu przyjemniejsza i urlop na nich będzie dużo efektywniejszy. O.

Green velo akurat przypadło mi do gustu, może ze względu, że mam rzut kamieniem do startu trasy. Osobiście cieszę się z rozwoju tras rowerowych w Polsce ale uważam, że odbywa się to zbyt wolno.

Dokładnie tak jest. Rozwój tras rowerowych w Polsce odbywa się pewnie i kilkanaście lat po tym, jak miał miejsce na zachodzie Europy. Oni mają tysiące, grube tysiące, kilometrów szlaków rowerowych. My - setki. I to w budowie. Wszystkie! :/

Blue Velo (ściśle wzdłuż ściany zachodniej), Velo Dunajec i dookoła Tatr to nasze top3 na ten sezon :) aż się nie mogę doczekać!

Ja już jutro jadę na weekend z powrotem w poniedziałek robić Velo :)

szkoda że wszystkie wymienione to głównie asfalt ;(

Ale powiedz to niepełnosprawnym, powiedz to rodzicom z dziećmi, osobom o słabszej kondycji i mniejszych możliwościach, czy po prostu okolicznym mieszkańcom.

Twarda, asfaltowa nawierzchnia oznacza szeroką dostępność trasy rowerowej. To o to przede wszystkim chodzi w budowie nowoczesnych szlaków rowerowych.

Czy ludzie naprawdę muszą wszystko sparszywić betonem i asfaltem? Człowiek na urlopie chce odpocząć od tej całej betonowej dżungli i co mu się serwuje? Betonowe ścieżki rowerowe. Czad.

Przecież masz wybór. Naturalnych tras jest mnóstwo. Wszędzie. W całej Polsce są tysiące kilometrów dróg polnych, leśnych, gdzie można jeździć rowerem, jeśli ktoś ma taką ochotę. Natomiast przygotowanych tras rowerowych, szeroko dostępnych dla wszystkich chętnych, nie ma. I dlatego tak ważne jest, że w końcu zaczęły powstawać. I pozwalać na przyjemny, wędrowny, niekoniecznie wyczynowy urlop na rowerze.

Chyba sobie żarty stroisz? Akurat tras nieutwardzonych, głównie po lasach mamy tysiące kilometrów, a ścieżki asfaltowe to jak kropla w morzu, ale i tak znalazł się malkontent, któremu się nie podoba że ktoś coś zbudował. Pewnie lepiej bys się poczuł, jakby zaorali i inni nie mieli po czym jeździć

Na wstępie, wielkie dzięki za to podsumowanie najważniejszych szlaków długodystansowych w Polsce!
Czy GreenVelo, pomimo swoich wad, nie jest w tej chwili jedynym, który pozwala na ciekawą wielodniową wycieczkę rowerową na oznakowanym szlaku w dość dobrym standardzie nawierzchni?
Pozostałe, które wymieniasz, mają albo poniżej 200km, albo są dopiero w trakcie "budowy".

Tak jest, Green Velo to na pewno najdłuższy szlak na którym można spędzić czas w interesujący sposób. I rzeczywiście, prawdopodobnie jedyny z generalnie niezłą nawierzchnią. Tylko właśnie, paradoksalnie, w tej nawierzchni jest istota krytyki szlaku, bo ta dobra nawierzchnia Green Velo to po prostu nawierzchnia dróg publicznych, szos.

Dzięki za dobre słowo! :)

Super wpis! Mieszkam na Pomorzu Zachodnim, więc z pewnością spróbuję tych tras.

Mam nadzieję! :) A po zaliczeniu tras Pomorza Zachodniego namawiam na dalsze podróże! :) Teraz na topie są jeszcze Małopolska i Pomorskie z trasą wokół Zatoki Gdańskiej. Powodzenia!

Witam
Mam pytanie co do trasy dookoła Tatr da pokonać się to rowerem szosowym. Pozdrawiam

Oczywiście. Trasa jest budowana z myślą o maksymalnej dostępności i rower szosowy jest na pewno jednym z tych podstawowych planowanych sposobów na pokonanie trasy. Chociaż... warto przejrzeć aktualną mapę Szlaku wokół Tatr dostępną na profilu Velo Małopolska na Facebooku w przypiętym poście - tam wskazane są wszystkie nawierzchnie na trasie.

Świetne zestawienie. Dla sakwiarzy utwardzona nawierzchnia jest błogosławieństwem, nareszcie takich nitek przybywa. Powoli doganiamy Europę

Właśnie, właśnie! :) Tylko że - często to powtarzam - trasy takie w dużym wymiarze liczbowym budują na razie ledwie trzy województwa. A gdzie reszta? :/ Mam nadzieję, że jednak Pomorskie, Pomorze Zachodnie i Małopolska odniosą na tyle duży, głośny sukces, że reszta regionów dostrzeże, że turystyka rowerowa ma sens! :)

Naprawdę nie ma takich tras na Mazowszu czy tam po prostu jeszcze nie dojechaliście?

Nie ma, nie ma. Mazowsze zupełnie nie interesuje się rozwojem turystyki rowerowej. Ani nie są prowadzone żadne prace nad trasami rowerowymi po województwie mazowieckim, ani nie słyszałem, by były jakieś rozsądnie brzmiące plany. Oczywiście piszę tu o województwie, nie o mieście - Warszawa pracuje nad siecią własnych dróg rowerowych, ale te akurat wcale nie muszą mieć turystycznego charakteru, a mają służyć mieszkańcom Warszawy przede wszystkim do codziennych dojazdów.

Te szlaki są zdecydowanie bardzo dobre, czy są to najlepsze szlaki rowerowe w Polsce? Bardzo możliwe, ponieważ świetnie się po nich jeździ i cały krajobraz dokoła jest znakomity.

Lepszych tras nikt jeszcze nie wybudował i obawiam się, że w Polsce będzie już o to trudno. Bo lepiej niż Małopolska to już nie da się budować: nie da się w Polsce znaleźć atrakcyjniejszych krajobrazów do turystyki rowerowej niż te podalpejskie, nie da się zbudować przyjemniejszej drogi rowerowej niż asfaltowy dywanik biegnący łagodnie gdzieś z dala od samochodów... :)

Piękne ścieżki rowerowe. Bliskość z naturą jest ważna, jednak powinniśmy uważać i zwracać uwagę na bezpieczeństwo, jeśli chodzi o jazdę po lesie.

Czytającym Twój komentarz zdradzę, że w linku była jeszcze reklama środka przeciw kleszczom. Link usunąłem, ale z profilaktyką kleszczową zgadzam się zupełnie :)

Ogromnie mi się podobają takie wyprawy, spokojnie, wiele można zobaczyć i ile ruchu. Zawsze wolałem jechać rowerem niż samochodem bo lepsze doznania są wszystkiego. Problem tylko jak niepogoda i wietrznie się robi ale to małe niedogodności.

To wszystko zależy od nas samych, wiadomo. Nam też najpiękniej podróżuje się podczas ładnej pogody i gdy tylko mamy taką możliwość, staramy się korzystać z dobrej pogody. Ale gdy pogoda się pogarsza, jedziemy nadal, tyle że staramy się cieszyć czymś innym - swoim towarzystwem lub atrakcjami na trasie. A gdy pogoda jest nieznośna - odpuszczamy, robimy dzień przerwy w drodze lub po prostu zostajemy w domu i nadrabiamy domowe zaległości :)

Byliśmy już na wszystkich z tych tras poza dwoma wyjątkami (Żelazny i Przemyśl) i żałujemy że nic więcej nowego nie pojawiło się w Polsce. Mamy 16 województw, w infrastrukturę rowerową angażują się trzy, może cztery tak? Jak turystyka ma dobrze funkcjonować skoro ludzie jak my są zmuszani do szukania tras rowerowych w Europie? Z ciepłymi pozdrowieniami z Warmii :-)

Otóż to. Jako kraj mamy jakieś kilkanaście lat zaległości w stosunku do państw zachodnich i jakoś wcale nic nie zwiastuje szczególnie szybkiego nadrabiania strat. Tak jak piszesz, znaczące długości tras rowerowych mają w Polsce wciąż ledwie trzy województwa, a w takich Niemczech każdy land ma ich - uwaga - tysiące kilometrów. Brandenburgia - siedem tysięcy! I jak się potem dziwić, że coraz częściej jedziemy do Niemiec na rowerowe wakacje?

Milo sie czyta wszystkie wypowiedzi, tez bym chciala byc z wami,moge zapytac od czego zaczac,rower juz kupilam,gdzie szukac grupy aby sie dolaczyc.dziekuje za odp.
Przemysl
Pozdrawiam.
Krystyna

Podlaski Szlak Bociani!!!!!

Dodaj Twój komentarz