Tablice informacyjne szlaku Drawy w Karyntii

Tablice informacyjne szlaku Drawy w Karyntii

... iemal jak w domu, o czym bardzo wprost daje nam znać sympatyczny "domowy" wystrój sceny na głównym placu miasta. Sympatyczne miasto pamiętamy, podobnie jak Weissensee, z zeszłego roku. To tu na miejskim, darmowym parkingu przeznaczonym dla turystów zostawiliśmy wtedy samochód - Villach było więc dla nas i początkiem, i końcem podróży po Karyntii. Wjeżdżając do miasta z ciekawością zaglądamy jeszcze do Radbutlera. To prowadzony przez miasto Villach punkt dla rowerzystów, gdzie bezpłatnie można przechować rower i rowerowe bagaże podczas zwiedzania miasta, a nawet noclegu. W zeszłym roku byliśmy tutaj poza podstawowymi godzinami otwarcia i zastaliśmy go zamkniętym. Tym razem przekonujemy się, że rzeczywiście cieszy się powodzeniem wśród turystów jadących ...

Zobacz więcej: Szlak rowerowy Drawy w Karyntii. Austria na rowerowe wakacje.

... na koniec podróży Na dobre od rzeki oddalamy się dopiero za miastem Völkermarkt. Wjeżdżamy wyżej, między wsie położone na poszarpanych zboczach doliny. Czasami jedziemy przygotowaną drogą rowerową, czasami zjeżdżamy na mało uczęszczane drogi publiczne między wsiami. Zaskakują nas jeszcze źle oznaczone roboty drogowe, które ignorujemy wspólnie z innymi napotkanymi rowerzystami. To już nasze ostatnie kilometry spędzone na Drauradweg - po kilkunastu kilometrach interwałowej podróży przez niewielkie karynckie wioseczki trafiamy w końcu na niewielką stację kolejową Aich/Dob, z której co godzinę kursują powrotne pociągi do Villach. Zasiadamy w niewielkiej wiacie i... żałując, że to już koniec czekamy na nasz pociąg. Szlak Drawy w Karyntii w Austr...

Tablice informacyjne szlaku Drawy w Karyntii

... wyprawowy poranek, jeszcze przed wyruszeniem w trasę, obejrzeliśmy ekspozycję poświęconą Dolomitom w centrum turystycznym parków naturalnych Tre Cime i Fanes-Sennes-Braies. Centrum mieści się w efektownie odrestaurowanym kompleksie dawnego Grand Hotelu w Toblach, który wybudowano pod koniec XIX wieku. Duża część ekspozycji poświęcona jest geologicznej i geomorfologicznej charakterystyce Dolomitów i doliny Pustertal. Oprócz informacji turystycznej i wspomnianej ekspozycji, mieści się tu także pensjonat w którym spaliśmy, hostel i centrum kulturalne z salą koncertową, gdzie - gdy część z nas poszła oglądać mecz piłkarski - pozostali wysłuchali koncertu muzyki klasycznej, który akurat miał miejsce. Warto wiedzieć, że pensjonat w Grand Hotelu dysponuje do�...

Przeczytaj wszystko: Szlak rowerowy Drawy w Karyntii. Austria na rowerowe wakacje.