Południowy Tyrol - inne Włochy

... e Korony Himalajów i Karakorum. Zamek Juval - Messner Mountain Museum Włoskie jedzenie w Południowym Tyrolu Pisać o Włoszech nie pisząc o jedzeniu? Nie będziemy ukrywać - uwielbiamy włoskie jedzenie i wcale go sobie w Południowym Tyrolu nie żałowaliśmy. Szczególnie mając wymówkę w postaci przejechanych kilometrów... I mimo że w Polsce już nie brakuje miejsc, gdzie można zjeść pyszną pizzę we włoskim stylu, to jednak pizza jedzona w centrum włoskiego miasteczka, w otoczeniu widoków na Alpy czy Dolomity, wśród śpiewających włoskich rozmów wokół, będzie zawsze smakowała lepiej. Zdjęcie niżej to ten wyjątkowy, ostatni obiad we Włoszech, gdzieś w dość zwykłej restauracji w bocznej ulicy Merano, tuż przed odjazdem w kierunku Innsbrucka,...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

Internetowy sklep rowerowy

... ów na rowery oraz rezerwacja miejsc dla nas, gdy wybieraliśmy jazdę pociągiem wyższej klasy. Miejsce na rowery w nocnym pociągu Nightjet Jeden z naszych ulubionych regionów w Europie Wspominałem nie raz, że Południowy Tyrol to jeden z tych regionów w Europie, gdzie czujemy się najlepiej i do którego chętnie wracamy. Dotychczas zachwycaliśmy się walorami północnych Włoch między innymi podczas rowerowej wyprawy przez Alpy, ale też wędrując na biegówkach po płaskowyżu Alpe di Siusi (Seiser Alm) w Dolomitach. To właśnie Dolomity należą do największych skarbów Południowego Tyrolu i stanowią bezcenny krajobrazowy magnes dla turystów ze świata. Nie bez znaczenia jest fakt, że zarówno letni, jak i zimowy aktywny wypoczynek w Dolomitach łączy si...

Południowy Tyrol - inne Włochy

... fanpage'u Znajkraju. Przesympatyczna para była w drodze z Niemiec nad Gardę - jak sami napisali na wiezionej planszy - na prosecco i lody. Kilkadziesiąt minut spędziliśmy wymieniając wrażenia z jazdy po alpejskich trasach i wspominając inne wyprawy. I gdyby nie fakt, że jechaliśmy w odwrotnych kierunkach, na pewno przegadalibyśmy ten wieczór przy południowotyrolskich trunkach. Justyna i Damian spotkani na Via Claudia Augusta Merano - uzdrowisko, stare miasto i ogrody zamkowe Chwilę wcześniej odwiedziliśmy Merano - powstałe w XIX wieku miasto-uzdrowisko, które odwiedzamy drugi raz i po raz drugi panuje w nim niemożliwy upał. Sprzyja temu położenie w kotlinie, w załomie doliny Adygi. Merano jest inne niż inne włoskie miasta - życie wydaje się skupiać...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.