Wagon rowerowy w pociągu EuroCity

Wagon rowerowy w pociągu EuroCity

... chtor i Alpy Ennstalskie Najstarszy drewniany most w Austrii Tuż przed wjechaniem na teren Parku Narodowego Gesäuse stajemy na drewnianym moście, z którego rozpościera się efektowny widok na skalną bramę prowadzącą do Parku. Jeszcze w 2016 roku stała w tym miejscu oryginalna konstrukcja będąca najstarszym drewnianym mostem w Austrii, jednak w 2017 roku miała miejsce renowacja z wykorzystaniem stalowych elementów. Stojąca tu tablica informacyjna informuje, że ten fragment rzeki Enns jest najdłuższym odcinkiem rzecznym w Austrii, pozbawionym wszelkich tam, zastawek czy jazów, oraz że Aniza jest najdłuższą wewnętrzną rzeką w Austrii. A przez kilkanaście minut, które spędziliśmy na moście zachwycając się nizezwykłymi widokami wszędzie wokół, nie pr...

Zobacz więcej: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.

... , którego logo przywitało nas na pierwszym dostrzeżonym drogowskazie szlaku w niewielkim Radstadt, a trasę rowerową w Styrii sponsorowała firma ubezpieczeniowa Hanse Merkur, znana także w Polsce. Drogowskaz szlaków rowerowch w Radstadt na Ziemi Salzburskiej Wygoda w podroży z rowerem w pociągu Mimo uroczego ryneczku i oryginalnego “rowerowego ogrodu”, które zobaczyliśmy w Radstadt, miasteczko to zapamiętaliśmy głównie przez... emocje towarzyszące naszemu wysiadaniu z pociągu EuroCity, którym przyjechaliśmy z Monachium przez Salzburg. Zatrzymanie pociągu przy niepozornym, delikatnie mówiąc, peronie potraktowaliśmy jako postój “w polu” i w zupełnie ostatniej chwili zorientowaliśmy się, że to jednak nasze miejsce docelowe. A może tę nieuwag�...

Wagon rowerowy w pociągu EuroCity

... Salzburga przez Alpy nad Adriatyk. Austriackie szlaki rowerowe to często nadrzeczne szlaki rowerowe, korzystające z efektownego połączenia górskich krajobrazów z dolinami rzek. Jest wśród nich szlak rowerowy Drawy, są szlaki Mury, Innu i właśnie Anizy (po niemiecku: Enns), nad którą spędziliśmy część naszej podróży po Europie z biletami Interrail. Górna Austria - szlak rowerowy Ennsradweg Ziemia Salzburska zupełnie inna niż Saksonia Nad Anizą na Ziemi Salzburskiej zastaliśmy zupełnie inne krajobrazy niż te, które podziwialiśmy na szlakach rowerowych w Saksonii kilka dni wcześniej. Wokół nas wyrosły szczyty Alp Wschodnich i od pierwszych kilometrów rowerowa wędrówka po Austrii nabrała naprawdę odświętnego charakteru. Uroku dodawały niewi...

Przeczytaj wszystko: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.