Hochtor w tle - Alpy austriackie

... ie do poziomu lustra wody. I choć nadal trudno trasę tę nazwać trudną, to jednak na tym odcinku czasem trzeba mocniej zakręcić korbami. Na kolejnych kilometrach z horyzontu powoli znikają alpejskie szczyty, jednak wciąż jest niezwykle atrakcyjnie i malowniczo, także z powodu soczyście turkusowego koloru wód Anizy. Szlak rowerowy Ennsradweg przed Parkiem Narodowym Gesäuse Rynek w Weyer i zachowany 200-letni młyn To właśnie na pierwszych kilometrach tego ostatniego etapu trasa rowerowa mija stary most nad Anizą i drogowskaz krajozawczy odsyłający na historyczny rynek w niewielkim Weyer. Sprawdzamy zaledwie dwukilometrową odległość dzielącą nas od wspomnianego miejsca i po najwyżej kilkunastu minutach siedzimy pod parasolami lodziarni na przyjemnym rynk...

Zobacz więcej: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Hochtor w tle - Alpy austriackie

... blarn Droga z widokiem na najwyższą górę Styrii To mniej więcej w okolicach Öblarn po lewej stronie mijamy majestatyczny Grimming - najwyższy szczyt Styrii i Północnych Alp Wapiennych. Wyraźnie oddzielony od sąsiednich masywów alpejskich Grimming ma wysokość 2351 metrów n.p.m. i jest celem wielu letnich wycieczek górskich. Wejście na szczyt zajmuje około 4 godzin i w łatwiejszej, niewymagającej umiejętności wspinaczki, wersji jest możliwe od strony wsi Kulm - przeciwnej niż dolina rzeki Enns. To właśnie z Grimmingiem w tle zrobiliśmy sobie zdjęcie na okładkę jednego z popularnych magazynów rowerowych - doskonale oddaje warunki i nastrój rowerowej podróży przez ten region Austrii. Grimming na koniec dnia W Styrii kończą się szutrowe tr...

Przeczytaj wszystko: Austria na lato: szlak rowerowy Ennsradweg w Alpach austriackich.

... Austrii. To miejsce, w którym uprawia się nie tylko turystykę rowerową, ale również kolarstwo górskie, a w sezonie zimowym - narciarstwo zjazdowe i snowboard. Na stronie internetowej najbardziej znanego ośrodka narciarskiego Planai w Schladming wpadła mi w oko informacja o nowych 10-osobowych gondolach kolei linowej, które zaczną pracę najbliższym sezonie 2019/20. A region Schladming-Dachstein jest jednym z pięciu, które tworzą największe zrzeszenie stacji narciarskich w Austrii - Ski amadé. Drewniane serce - symbol Styrii Muzeum górnicze i lokalne tradycje w Öblarn Jadąc przez Styrię warto zwolnić i zaplanować przystanek w niewielkim Öblarn. Naszą uwagę przykuły tu oryginalne gabloty stojące przed zabytkowymi obiektami. Zamieszczone wewnątrz plan...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Wybrzeże Morza Bałtyckiego z lotu ptaka
Nowe odcinki szlaku rowerowego EuroVelo 10 wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - znane również jako Velo Baltica - były najbardziej... [»]
Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]
Wschód Słońca przy moście w Siekierkach
Wyjazd na rowerową trasę Odra-Nysa planowałem od lat. I od lat okazywało się, że tydzień, jaki potrzebny jest na pokonanie drogi... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]