Porcelanowa pieta w katedrze Świętej Trójcy w Dreźnie

Porcelanowa pieta w katedrze Świętej Trójcy w Dreźnie

... i okolicznych miejscowości, a także przy stołach tutejszych winiarni i restauracji. To z tego powodu trudno o szeroką dostępność saksońskich win w sklepach i winiarniach poza samą Saksonią. Winnica Klausa Zimmerlinga w Dreźnie z lotu ptaka Pierwszy raz nasze kieliszki, wypełnione schłodzonym różowym winem, stuknęły w winiarni Karla Friedricha Austa, właśnie w Radebeul. Jak my żałowaliśmy, że musimy na takiej ilości poprzestać… I tak zamiast rozłożenia gdzieś między poletkami winorośli oferowanego nam koca, postawienia na nim kieliszków i oczywiście butelki wina z Saksonii, był jedynie krótki spacer po winnicy z przesympatycznym młodym właścicielem winnicy. Karl przejął winiarską schedę po rodzicach, rozwinął produkcję i usługi enotu...

Zobacz więcej: Drezno i Kraina Łaby na rowerze. Saksonia bliska Polsce.

... dzącym wyłącznie z browaru w Pilźnie. Na koniec wzięliśmy udział w filmowej prezentacji, połączonej z piwną degustacją. Warto wiedzieć, że podczas zwiedzania obiektu można bezpiecznie zostawić rowery pod budynkiem administracyjnym - cały teren jest zamknięty i strzeżony. Degustacja na koniec zwiedzania browaru Radeberger Najlepszy nocleg w Saksonii w Łabskim Raju Tego dnia trafiliśmy na najlepszy nocleg podczas naszego pobytu w Saksonii. Pensjonat o wiele mówiącej nazwie “Łabski Raj” był położony na przedmieściach Pirny, na samym brzegu Łaby. Prosto z rowerów udaliśmy się na późną obiadokolację do prowadzonej w pensjonacie restauracji i siedzieliśmy w niej aż do godziny 23. Pyszne jedzenie, potem deser, przyjemny nastrój wśród siedz�...

Porcelanowa pieta w katedrze Świętej Trójcy w Dreźnie

... się w wodach Łaby. To właśnie tego typu miejsca znajdują się wśród obiektów noclegowej sieci Bett+Bike. Większość z nich jest dostępna w serwisie noclegowym Booking.com i czasami można trafić na ciekawe oferty. I trzeba pamiętać, że chcąc zwiedzić Drezno i inne popularne regiony Niemiec warto o rezerwacji noclegu pomyśleć wcześniej. Panorama miasta Pirna nad Łabą Smutne karty z historii Pirny Malownicza Pirna, po której spacer urządziliśmy sobie ranem kolejnego dnia, zamykała naszą trasę po Krainie Łaby od południa. W kilkusetletniej historii miasteczka na pierwszy plan wybijają się wydarzenia ze współczesnej historii miasta. Tragiczną kartę w niej zapisali naziści lokując na terenie zamku Sonnenstein “instytut zabijania”. W placów...

Przeczytaj wszystko: Drezno i Kraina Łaby na rowerze. Saksonia bliska Polsce.