Rynek w Pirnie, w oddali w głębi zamek Sonnenstein

... aszą letnią podróżą po Europie byliśmy pełni obaw o transport rowerów w pociągach różnej klasy i różnych do różnych przewoźników z różnych państw. Na szczęście dojazd do Saksonii z naszego Gdańska był zupełnie pozbawiony komplikacji. Najpierw po az kolejny wykorzystaliśmy doskonałe połączenie z Gdyni do Berlina we wspólnym pociągu polskiego Intercity i Deutsche Bahn. A potem wsiedliśmy w szybki międzynarodowy pociąg z Pragi do Hamburga, obsługiwany przez czeskie koleje CD, z którego wysiedliśmy oczywiście w Dreźnie. Obydwa pociągi wymagały wcześniejszej rezerwacji miejsc, zarówno dla nas, jak i dla rowerów. W pierwszym musieliśmy powiesić nasze Krossy na haki, w drugim - wystarczyło postawić rowery i przyczepkę w przeznaczonym do tego miejsc...

Zobacz więcej: Saksonia bliska Polsce: Drezno i Kraina Łaby.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Rynek w Pirnie, w oddali w głębi zamek Sonnenstein

... st wspomnieniem o wspólnym rozdziale polsko-niemieckiej historii, której ślady do dziś widnieją w wielu miejscach w Saksonii. Najsłynniejszym przedstawicielem tych dziejów jest oczywiście August II Mocny - władca Saksonii i król Polski w latach 1697-1706 i 1709-1733, który w dość oryginalny sposób zajął miejsce na polskim tronie. Powstała unia polska-saska była organizmem specyficznym, łączyła państwowości o dość różnym stopniu rozwoju, a jej wartość dla państwa polskiego i rola odegrana przez saskich królów są dzisiaj różnie oceniane przez historyków. To jednak nie umniejsza ogromnej atrakcyjności Drezna i jego okolic dla turysty z Polski, który nie ma wielu okazji by podziwiać symbole polskiego państwa w najbardziej reprezentacyjnych miejscach mias...

Przeczytaj wszystko: Saksonia bliska Polsce: Drezno i Kraina Łaby.

... poruszają się tworząc geometryczne wzory ze strumieni tryskających z elementów rzeźby. Coś naprawdę fantastycznego. W niewielkiej galerii można oglądać większość drewnianych rzeźb, których kopie odlewane z brązu trafiają na sprzedaż. Do jesieni 2019 roku trwa wystawa prac autorki w Muzeum Miejskim we Wrocławiu, a nam ich część prezentował dumny mąż artystki. Zdjęcia dzieł Małgorzaty Chodakowskiej można zobaczyć na jej stronie internetowej. Rzeźby Małgorzaty Chodakowskiej w winnicy Zimmerling w Saksonii ... w pięknej winnicy w dolinie Łaby Zdjęcia rzeźb Małgorzaty Chodakowskiej zdobią nietypowe, smukłe butelki wina, hodowanego przez Klausa Zimmerlinga w otaczających pracownię winnicach. Z uprawy zajmującej około czterech hektaró...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Wschód Słońca w Bieszczadach
Bieszczady nie raz były już miejscem kręcenia polskich filmów i seriali fabularnych. Cieszące się zasłużoną sławą góry regularnie... [»]
Wybrzeże Morza Bałtyckiego z lotu ptaka
Nowe odcinki szlaku rowerowego EuroVelo 10 wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - znane również jako Velo Baltica - były najbardziej... [»]
Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Platforma widokowa w Naturns w Południowym Tyrolu
To na pewno jeden z najpiękniejszych regionów w Europie. Południowy Tyrol w północnych Włoszech kusi klasycznymi alpejskimi... [»]
Holandia na rowerze - Morze Wattowe, Fryzja i Groningen
Do królestwa rowerów - Holandii, która właśnie zmienia swoją oficjalną nazwę na Niderlandy - dotarliśmy na ostatni etap naszych... [»]
Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]