Ötzi - człowiek lodu w Bolzano

Ötzi - człowiek lodu w Bolzano

... Tyrolu Kross i Extrawheel - kolejne udane kilometry Trasa po Południowym Tyrolu to kolejne kilkaset kilometrów, jakie zrobiliśmy na naszych rowerach Krossa i z zestawami sakw Extrawheela. Wszystko ponownie spisało się bez zarzutu, nie sprawiając nawet najmniejszego kłopotu na trasie. Więcej - szybkie serpentyny były doskonałą okazją do testu przyczepki Extrawheela - do sprawdzenia zachowania się podczas szybkich zmian kierunku i balansu bagażu na zakrętach. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu Extrawheela, który potrafił czasem wprawić nawet cały rower w nieprzyjemną wibrację, w Extrawheelu z 2019 roku nawet przy prędkości 60-70 km/h można zapomnieć, że ciągniemy za sobą trzecie koło. A nasze transy oczekujące na powrotny pociąg do Innsbrucka budziły...

Zobacz więcej: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.

... ki unikalnemu mikroklimatowi wokół jeziora Kalterer See panują bardzo dobre warunki do uprawy wina - pochodzą stąd gatunki o tej samej nazwie, oznaczone etykietą DOC. Wody jeziora, na którym zabronione jest używanie łodzi silnikowych, a także jego okolice, są popularnym miejscem do uprawiania różnego rodzaju sportów wodnych i turystyki. Otoczone górami miejsce sprawia wrażenie tajemniczego zakątka, do którego docierają tylko wtajemniczeni. Nas dodatkowo zachwyciła przebiegająca między tutejszymi winnicami droga rowerowa - fragment transalpejskiej trasy Via Claudia Augusta. Trasa rowerowa Via Claudia Augusta, w tle Merano Przez Południowy Tyrol po Via Claudia Augusta Przez Południowy Tyrol biegnie ok. 150-kilometrowy odcinek szlaku kulturowego Via Claudia August...

Ötzi - człowiek lodu w Bolzano

... chy sprawił, że budowa warowni okazała się niepotrzebna. Wielką budowlę od kilku lat można zwiedzać, choć nam niestety się to nie udało - zameldowaliśmy się pod twierdzą już po jej zamknięciu. Twierdza Fortezza - Franzensfeste w dolinie Isarco Kolejny przystanek w Brixen, czyli Bressanone Zwiedzanie Brixen, czyli włoskiego Bressanone, zaczęliśmy w najlepszy możliwy sposób - od śniadania w jednej z kawiarni w centrum miasta. Kawa, słodkie ciastko, poranne słońce wdzierające się pod nasze parasole stojące na skrzyżowaniu pieszych traktów w centrum miasta... Chyba trudno wyobrazić sobie większy... demotywator do ruszania w drogę. Jeszcze na dobre nie wystartowaliśmy, a już żal nam było odrywać się od błogiego colazione. Za chwilę zwiedziliśmy jes...

Przeczytaj wszystko: Południowy Tyrol - północne Włochy na rowerowe wakacje.