Most na Martwej Wiśle w Gdańsku-Sobieszewie

You are here

Most na Martwej Wiśle w Gdańsku-Sobieszewie

... melioracyjnymi, od wieków były obszarem intensywnej gospodarki rolnej, osuszanym i chronionym przed powodziami. Wsie mają układ rzędowy, co wynika z historycznych działań osadniczych i melioracyjnych. Niemal w każdej wsi można znaleźć charakterystyczny gotycki kościół, a zwykle na obrzeżach wsi widać również zabytkowe cmentarze mennonickie, ale większe i liczniejsze niż te, które mijałem wcześniej w Dolinie Dolnej Wisły, z wieloma dużo lepiej zachowanymi nagrobkami, pomnikami, tablicami. Unikalnym obiektem, stojącym zaledwie kilkadziesiąt metrów od Wiślanej Trasy Rowerowej, jest ossuarium w Bystrzu, czyli gotycka kaplica służąca do przechowywania kości zmarłych. Koniecznie zajrzyjcie do środka! Ossuarium w Bystrzu na Żuławach Żuławskie świ...

Zobacz więcej: Wiślana Trasa Rowerowa w Pomorskiem. EuroVelo 9 w Polsce.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Szlaki rowerowe w Małopolsce
Rowery turystyczne

... ięci, dużą część ekspozycji zajmują staki - ich modele, rodzaje i opisy wykorzystania. Jedna z ekspozycji poświęcona jest tczewskim mostom, ich historii i budowie, a wśród reprodukcji historycznych fotografii są te pokazujące mosty w pierwszych dniach września 1939 roku. To czego na pewno mi zabrakło, to chociażby skrótowej opowieści o kształtowaniu się delty Wisły, czyli geograficznego tła do późniejszej wizyty w Białej Górze i jazdy przez Żuławy Wiślane. Wysadzone w powietrze mosty tczewskie Wyjazd z Tczewa na południe to jeszcze jedna, krótka droga rowerowa, a po niej, po przecięciu dawnej “Berlinki” z Berlina do Królewca, Wiślana Trasa Rowerowa zjeżdża na długi odcinek bez infrastruktury rowerowej. To nie są te najbardziej wymarzone w...

Most na Martwej Wiśle w Gdańsku-Sobieszewie

Most na Martwej Wiśle w Gdańsku-Sobieszewie

... w porcie w Przegalinie Długi rząd żółto-czerwonych wiślanych lodołamaczy zacumowanych w wąskim kanale oznacza, że zbliżamy się do śluzy w Przegalinie. Lodołamacze na Wiśle pojawiły się po raz pierwszy pod koniec XIX wieku, gdy zaistniała potrzeba aktywnego przeciwdziałania zagrożeniom powodzionych na rzece. Do 1920 roku lodołamacze znajdowały się pod pruską władzą, a od dwudziestolecia międzywojennego przeszły pod polską i gdańską kuratelę. Obecnie na Wiśle od Włocławka po Świbno pracuje około 10 lodołamaczy, które pełnią również rolę holowników, a w razie potrzeby nawet statków ratunkowych. Do ich najważniejszych zadań należy zapobieganie zatorom lodowym z kry, występujących w czasie północnych wiatrów, które powodują tzw. cofkę p...

Przeczytaj wszystko: Wiślana Trasa Rowerowa w Pomorskiem. EuroVelo 9 w Polsce.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: