Na rowerze

Na rowerze, podczas weekendowej wycieczki albo miesięcznej wyprawy, każdy dzień jest inny. Odkrywasz nowe trasy, trafiasz w nowe miejsca, poznajesz lepiej siebie i swoje możliwości. Nie potrzebujesz wiele, by wyruszyć przed siebie. Wystarczy wygodna, sportowa odzież, która zapewni Ci komfort jazdy, oraz rowerowy kask, który ochroni przed skutkami przykrego zdarzenia. Tak przygotowany możesz na rowerze zwiedzić cały świat.

ostatnie aktywności

Rowerem wokół jeziora Wigry
Spis treści Weekend z rowerowym Oplem Mokka X Przywitanie z duchem Suwalszczyzny Jeden z największych kompleksów leśnych w Polsce Efektowny Kanał Augustowski Po dziurawych drogach Green Velo Na szlakach Jana Pawła II Podlaski Szlak Bociani zamiast Green Velo Noc w klasztorze zakonu kamedułów w Wigrach Wspaniałym szlakiem rowerowym wokół... [więcej »]
Nad Jeziorem Sulejowskim w Barkowicach
Trasę naszego pierwszego dnia oparliśmy o zielony szlak rowerowy wokół Zbiornika Sulejowskiego, nazywany w ulotce promocyjnej "ścieżką rowerową imienia Zygmunta Goliata... [»]
Zamek w Bobolicach
Spis treści: Szlak Orlich Gniazd najlepszym produktem turystycznym Polski Częstochowa wita (nielicznych) pielgrzymów Kawior żydowski i filet z gęsi w sosie piwnym... [»]
Cerkiew w Bielicznej nocą
Spis treści Niesamowite Miasteczko Galicyjskie w Nowym Sączu Prawie trzydzieści cerkwi w trzy dni Nocleg pod cerkwią w Bielicznej W towarzystwie Towarzystwa z... [»]
Droga rowerowa w Dolomitach
Spis treści Dolomity w Trentino - lekcja geografii Droga rowerowa w każdej dolinie Podróżnicze pomieszanie zmysłów Rowerowe królestwo Trentino Do Muse i Mart z... [»]

chętnie czytane

zobacz więcej

Rok 2016

Spis treści Rowerem po zielonym Śląsku Kwitnący migdałowiec w parku zdrojowym Industriada - święto Szlaku Zabytków Techniki Familoki - tradycyjne osiedla górnicze Po... [»]
Spis treści Inaczej niż w Dolnej Saksonii W Rezerwacie Biosfery UNESCO Schorfheide-Chorin Biorama Projekt - panorama różnorodności W parku dzikich zwierząt w Schorfheide... [»]

Rok 2015

Hel odwiedzaliśmy wielokrotnie - na rowerach latem, zimą na nartach biegowych. Tym razem poszliśmy w ślady przewrotnej zimy, zrezygnowaliśmy z leniwego spaceru po Gdańsku i... [»]
Utarło się, że województwo łódzkie ma swój specyficzny, przemysłowy i mało atrakcyjny turystycznie wizerunek. Że łatwo w Łódzkiem o postindustrialne klimaty, wielkie hale i... [»]
Śląski System Informacji Turystycznej Już planowanie zapowiada fajny wyjazd. Czytelna strona Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej sugeruje pomysły na wydłużony weekend... [»]
Spis treści 13,000 kilometrów dróg rowerowych Dolnej Saksonii Imponujący Nowy Ratusz w Hanowerze Strzelcy kurkowi, fajerwerki i Oktoberfest Japoński dzwon przypomina... [»]
Weekend majowy w tym roku był wyjątkowo krótki, w dodatku zimny i deszczowy, ale tradycji musiało stać się zadość i pierwsze dni maja spędziliśmy na rowerach. Na cel... [»]

Rok 2014

Nasza kolejna rowerowa wycieczka po Kaszubach zaczęła się już tydzień temu, kiedy podczas spontanicznego wyjazdu trafiliśmy na oznaczenia zielonego szlaku rowerowego. Szlak... [»]
Nie było specjalnego pomysłu ani listy miejsc do zobaczenia. Tylko rowery na dachu, rowerowa pogoda, mapa Kaszub w sakwie i my. I tak w niedzielny poranek wylądowaliśmy na... [»]
"Kto tam jedzie na rower?!" - takimi słowami skwitował nasze plany Piotr Baska, podróżnik, który na rowerze zjechał pół świata. My! :-) My jedziemy! Na pewno trochę na... [»]
Słowenia pojawiła się na naszym podróżniczym horyzoncie już dwa lata temu, kiedy wyprawę przez Alpy Wschodnie początkowo planowaliśmy zakończyć właśnie jazdą dookoła... [»]
To był weekend, w który Polska świętowała 10-lecie wstąpienia do Unii Europejskiej. Uroczystości z tej okazji przeplatały się z tradycyjnymi, trzeciomajowymi. A ja sobie... [»]
Tydzień temu z Pszczółek ruszyliśmy na zachód, w kierunku miejsc związanych z historią Wolnego Miasta Gdańska. Wczoraj w przeciwną, na wschód, na Żuławy Gdańskie. W wiozącym... [»]
Niestety, sytuacja polityczna nie pozwoliła nam jechać na majówkę do Obwodu Kaliningradzkiego. Ale może uda się odwiedzić od dawna planowaną Rugię. Na tę największą wyspę... [»]
Pierwsza tegoroczna rowerowa wycieczka zaprowadziła nas w miejsca związane z historią Polski i Wolnego Miasta Gdańska - do Sobowidza, Ełganowa i Granicznej Wsi. Niepozorne... [»]
To nie będzie wpis o naszym kolejnym, rowerowym wypadzie, ani zapowiedź wyjazdu, na jaki się właśnie wybieramy. To będzie pełna zawodu konstatacja, że nawet na naszą, małą,... [»]

Rok 2013

Na koniec rowerowego sezonu obejrzeliśmy nowe inwestycje w Gdańsku - rowerowe wprost i takie, które także i rowerzystom będą służyć. Zajrzeliśmy też do Gdyni, choć tak, jak... [»]
W Jakuszycach w Górach Izerskich spędziliśmy drugą część naszego letniego urlopu. Po pobycie na Morawach mieliśmy nadzieję na kilka dni spokoju i wyciszenia w popularnej "... [»]
Białoruś, Gruzja, Grecja... Gdzie my nie mieliśmy jechać w tym roku, zawsze jednak los miał coś przeciwko naszym planom. Dzięki rekomendacji Agaty i Emila niespodziewanie... [»]
Do Gruzji mieliśmy polecieć w tym roku. Wszystko było zaplanowane, prawie kupione bilety... Nie udało się, niech więc publikacja naszych tegorocznych planów poprawi nam... [»]
Wyspy Grecji to jeszcze jedna niezrealizowana pozycja z tegorocznej listy wyjazdowej. Miało być trochę rowerów i trochę wyjątkowego nic-nierobienia na greckiej plaży.... [»]
Dwa dni po oficjalnym otwarciu pojechaliśmy zobaczyć nowy most na Wiśle pod Kwidzynem. Tym razem PKP były dla nas łaskawe i nie tylko zmieściliśmy się do podstawionego... [»]
Majowa przygoda złapała nas już na peronie gdańskiego dworca. Pociąg, którym zamierzaliśmy dotrzeć do Bydgoszczy, wjechał na peron stacji Gdańsk Główny wypełniony... [»]

Rok 2012

Ciszę i spokój norweskich dróg zastąpił ryk motocyklowych silników, zamiast dzikich noclegów w głuszy fiordów Norwegii były gwarne kempingi, a podjazdy zamiast kilometrami... [»]
Staliśmy już w korytarzu pociągu do Tczewa, gdy z megafonów popłynęła informacja o półgodzinnym postoju w Gdańsku z niewyjaśnionych niestety powodów. Zamiast więc jechać... [»]
Rowerową majówkę chcieliśmy spędzić niedaleko Gdańska, gdzie dotychczas nie byliśmy, gdzie ciekawie i z rybą na talerzu. Padło na Nordę - północne Kaszuby. Na Nordzie w co... [»]

Rok 2011

Czy Kaszuby będą jak Bornholm? W lipcu otwarto trasę rowerową o długości siedemnastu kilometrów, poprowadzoną po dawnej linii kolejowej z Pucka do Krokowej. Jeszcze w... [»]
Na Mierzeję Wiślaną z Gdańska nie trzeba daleko jechać. Mierzeja ciągnie się już od... Westerplatte, a gdańska Wyspa Portowa to pierwsza jej część. Wystarczy pokonać jeden z... [»]
Mierzeja Helska to nie tylko plaże i bikini, ale i kilkadziesiąt lat historii militarnej Polski. Korzystając ze ścieżki rowerowej biegnącej po Półwyspie Helskim nasz kolejny... [»]

Rok 2010

Kiedy większość z Was w przedświątecznym tygodniu stała godzinami w miejskich korkach, obrywała łokciami w kolejce po prezenty, lub goniła przerażonego karpia w wannie, ja... [»]
Trzeba być nie całkiem jak się należy, by w drugą niedzielę pod rząd o siódmej trzydzieści (jeden) wsiadać w pociąg i jechać gdzieś tam w Polskę by cały dzień kręcić pedałami... [»]
W kolejnej odsłonie cyklu 'Z... do Gdańska'' padło na Czarną Wodę. Ostatnie letnie temperatury, wciąż trwający urodzaj na grzyby, więc w pociąg i do Czarnej Wody. Z Tczewa to... [»]
Ponad 100-kilometrowy rejs statkiem Żeglugi Gdańskiej przenosi polskiego turystę w inną kulturę. Na Bornholmie trudno o wiele znanych nam spraw: trudno o niezadbane obejście... [»]
Szukając nowych turystycznych inspiracji i motywacji do jazdy, padło na rajd gwiaździsty. A więc od teraz wszystkie drogi prowadzą do Gdańska. Na początek Lębork i Lasy... [»]
Motywowani świadomością, czy też nadzieją, że takie wydarzenie naszego pokolenia więcej nie spotka, pojechaliśmy z Maćkiem zobaczyć wielką wodę na Wiśle z bliska. Właśnie... [»]
Podobnie jak w roku poprzednim, majówkę spędziliśmy na Mazurach Zachodnich. Z okolic Morąga przenieśliśmy się nad Jeziorak, najdłuższe jezioro w Polsce, do sympatycznego... [»]

Rok 2009

Jedną z najciekawszych propozycji aktywnego wypoczynku w okolicach Gdańska, a jednocześnie okazją do poznania historii regionu, jest rowerowy rajd wzdłuż Raduni, śladem wciąż... [»]
Polska egzotyczna - tak mówi się na wschodnie krańce naszego kraju z powodu występującej tam mieszanki kultur i wierzeń. Rzeczywiście, podczas naszego rowerowego wyjazdu... [»]
Pierwszą część rowerowych wakacji w Polsce wschodniej spędziliśmy nad Biebrzą. Mimo niekorzystnych prognoz, przez które zupełnie opustoszały mijane przez nas pola namiotowe,... [»]
Piękna pogoda, piaszczyste mazurskie ścieżki i skrzynki geocachingu towarzyszyły nam w pierwszych dniach maja, które spędziliśmy na Mazurach Zachodnich, lub raczej Prusach... [»]
"Sercu bliski Beskid Niski", więc gdzie jak nie właśnie tam wybrać się w krótką podróż poślubną? W ciągu kilku dni odwiedziliśmy na rowerach wszystkie przygraniczne doliny... [»]

Rok 2008

Środkowa część polskiego wybrzeża Bałtyku to trasa jak znalazł na weekendowy wypad rowerowy z Trójmiasta. Dłuższa chwila w pociągu do Koszalina, krótsza w drodze powrotnej ze... [»]
Ścieżka rowerowa po Półwyspie Helskim, który poprawnie powinien być nazywany Mierzeją, chodziła, lub raczej jeździła, za nami od dawna. Wytyczony trakt specjalnie dla... [»]
Miało być po Wysoczyźnie Elbląskiej, a wyszło po Zalewie Wiślanym. Dzięki temu że mogliśmy przedostać się z rowerami na drugi brzeg, objechaliśmy dookoła większą część Zalewu... [»]
Na majowy weekend trafiliśmy w Bory Tucholskie - kilometr, może dwa, od akweduktu w Fojutowie, do gospodarstwa "Pod Dębami". Piękna zieleń dookoła, pstrągi na talerzach, wino... [»]
"Krajobrazy miast portowych" to przedmiot na architekturze na Politechnice Gdańskiej, na który wymienialiśmy - w ramach indywidualnego toku studiów - te mniej ciekawe... [»]

Rok 2007

Mimo pięknego piątkowego słońca, weekendowy wypad na Wybrzeże Słowińskie upłynął nam na nerwowych spojrzeniach w niebo, a sobotnie wieczór i noc... na suszeniu ubrań i butów... [»]
Kurpie, region znany przecież i mogłoby się wydawać że popularny, a tymczasem w żadnej z księgarni w Gdańsku, ani w żadnej z tych internetowych, nie uświadczysz przewodnika... [»]