Nocny widok na Pałac Moritzburg

Nocny widok na Pałac Moritzburg

... baw o transport rowerów w pociągach różnej klasy i różnych do różnych przewoźników z różnych państw. Na szczęście dojazd do Saksonii z naszego Gdańska był zupełnie pozbawiony komplikacji. Najpierw po raz kolejny wykorzystaliśmy doskonałe połączenie z Gdyni do Berlina we wspólnym pociągu polskiego Intercity i Deutsche Bahn. A potem wsiedliśmy w szybki międzynarodowy pociąg z Hamburga do Pragi przez Drezno, obsługiwany przez czeskie koleje České dráhy. Obydwa pociągi wymagały wcześniejszej rezerwacji miejsc, zarówno dla nas, jak i dla rowerów. W pierwszym musieliśmy powiesić nasze krossy na haki, w drugim - wystarczyło postawić rowery i przyczepkę w przeznaczonym do tego miejscu w przedziale bagażowym. Nawet nie było potrzeby zdejmowania sakw. ...

Zobacz więcej: Drezno i Kraina Łaby na rowerze. Saksonia bliska Polsce.

... jsce, które prawdopodobnie najczęściej pojawia się w materiałach promocyjnych regionu winiarskiego Saksonii. To jakby przeniesiony prosto z pocztówki zespół pałacowy Wackerbath, położony na łagodnym zboczu doliny Łaby. Kiedyś bywał tu także nasz wcześniejszy "znajomy" z Drezna, August II Mocny, a dziś miejsce słynie z wybornego wina musującego, produkowanego oczywiście wyłącznie z lokalnych winorośli. Pałac Wackerbath jest też, jak sami się przekonaliśmy, miejscem organizacji wystawnych uroczystości, w tym ceremonii ślubnych. Tu również znajduje się restauracja, gdzie można, a nawet wypada zatrzymać się na symboliczny łyk miejscowego trunku. Winna Saksonia - pałac Wackerbarth w Radebeul W Saksonii jak w Południowym Tyrolu Zanim wróciliś...

Nocny widok na Pałac Moritzburg

... ółczesną produkcję e-golfów można poznać podczas grupowego zwiedzenia przygotowanego w kilku językach. Terminy wszystkich znajdują się na stronie www Szklanej Fabryki VW. Szklana Fabryka marki Volkswagen w Dreźnie - linia produkcyjna Winnetou i Old Shatterhand urodzili się nad Łabą Taka porcja wrażeń wystarczyła nam na pierwszą część zwiedzania stolicy Saksonii - wrócimy tu za trzy dni. Wsiedliśmy na nasze nowe krossy, opuściliśmy Drezno i pomknęliśmy w górę Łaby zobaczyć atrakcje Saksonii położone wokół miasta. Pierwszą było muzeum Karola Maya, niemieckiego powieściopisarza, a przede wszystkim “ojca chrzestnego” Winnetou i Old Shatterhanda! Ekspozycja podzielona na dwa budynki opowiada zarówno o życiu autora jego podróżach, ale r�...

Przeczytaj wszystko: Drezno i Kraina Łaby na rowerze. Saksonia bliska Polsce.