... tów - dwóch drogowych i jednego kolejowego. Mosty drogowe powstały w latach 30. poprzedniego stulecia - to niewielkie zwodzone konstrukcje przerzucone przez wody Szkarpawy i Wisły Królewieckiej. Ciekawszym od nich jest jednak jedyny w Polsce, wciąż czynny, obracany - ręcznie! - most kolejowy. Został zbudowany w 1905 roku, gdy Żuławy Wiślane były częścią Królestwa Prus. Jedno przęsło jest nieruchome, a drugie - obracane, o długości aż 43 metrów - odpowiednim ustawieniem umożliwia przejazd pociągów przez Szkarpawę. Kolej tu operująca jest również wyjątkowa - to wąskotorowa Żuławska Kolej Dojazdowa, zarządzana przez Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych, które od 2000 roku wskrzesza żuławskie tradycje kolejowe. Przed II wojną światową d...

Płyty na EuroVelo 10 na Żuławach Wiślanych
... ólnych z samochodami, ale rozsądek podpowiada, że niestety chwilowo trudno o inne rozwiązanie. Za to przejazd po najsłynniejszym fragmencie szlaku R10 - po wysokim brzegu Zatoki Gdańskiej przed Krynicą Morską - cieszy na szczęście wciąż tak samo i wywołuje te same wyborne, rowerowe emocje. To jeszcze jeden z tych najbardziej charakterystycznych odcinków szlaków rowerowych w Polsce, jakie można zobaczyć podczas tej dwudniowej trasy. Już teraz, lekko wychylając się przez drewnianą barierę, z lewej strony można dostrzec konstrukcję falochronu przekopu Mierzei Wiślanej. Grupowe zdjęcie nad Zatoką Gdańską Nowa rowerowa promenada nad Zalewem Wiślanym Nowością była dla nas pieszo-rowerowa promenada, którą Krynica Morska zbudowała na wałach przeciw...
Przeczytaj wszystko: Rowerem wokół Zalewu Wiślanego. Szlaki rowerowe EuroVelo 10, R10 i Green Velo.