Osiedle Inwalidów w Berlinie

... waleniem się konstrukcji budynku. Światło wpadające przez szlane szyby kopuły oświetla za pomocą 360 luster obradz parlamentu jednego z liderów współczesnej Europy. Ale naszą uwagę zwróciło co innego. Budynek Reichstagu nad Sprewą w Berlinie Smutna gdańska pamiątka w Berlinie Ta niewielka, rudo-pomarańczowa plamka w środku kadru na powyższym zdjęciu, tuż pod budynkiem Reichstagu, to kawałek muru Stoczni Gdańskiej, który stanął w tym miejscu 20 lat temu w dziesiątą rocznicę obalenia Muru Berlińskiego. W uroczystości odsłonięcia pomnika wzięli udział prezydent Polski Bronisław Komorowski i kanclerz Niemiec Angela Merkel. Tuż pod nim odkryliśmy jeszcze lampion z nalepkami Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i nazwiskiem Pawła Adamowicza...

Zobacz więcej: Berlin na weekend: Mur Berliński w 30. rocznicę upadku.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Osiedle Inwalidów w Berlinie

... nej zapamiętam między innymi ogromne pomieszczenie wypełnione 276 tysiącami (!) preparatów zwierzęcych, jakie powstało w wyremontowanym kilka lat temu wschodnim skrzydle muzeum. Liczne rodziny z dziećmi - z ogromnym udziałem Polaków, dla których Berlin to popularne miejsce wyjazdów w weekend majowy - dużo czasu spędzały w sali wspominającej czasy dinozaurów, a my w tym czasie zachwycaliśmy się zbiorami minerałów ze świata. Chociaż… chyba zabrakło nam czytelniejszego sposobu ich prezentacji. Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie - Mokra Kolekcja Nowe Muzeum na słynnej Wyspie Muzeów Wśród obiektów na słynnej Wyspie Muzeów, do których byliśmy w stanie kupić bilety bez stania w wielkich kolejkach, było Nowe Muzeum. Otwarte po wojennych zniszcze...

Przeczytaj wszystko: Berlin na weekend: Mur Berliński w 30. rocznicę upadku.

... i oczywiście o polityce. Można nawet przejechać się trabantem po ulicach Berlina. Dalej, przez pomieszczenie zaaranżowane na windę, przechodzi się do typowego enerdowskiego mieszkania, gdzie okazuje się, że sami wracamy do przeżytych chwil. Trafiamy do mieszkania, jakie znamy z naszych dziecięcych lat w Polsce. Jest też typowa meblościanka z telewizorem, w którym możemy obejrzeć wybrane programy z lat 70-tych, a w zabawnym lustrze-monitorze można zobaczyć siebie ubranego w stroje z “epoki” DDR-u. Nawet w te damskie ;-) Interaktywne lustro w muzeum DDR Remontowane Muzeum Żydowskie w Berlinie Na drugim biegunie naszych muzealnych wrażeń z Berlina znalazło się zbierające wiele świetnych opinii Muzeum Żydowskie. Niestety, z powodu remontu budynku mie...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Wschód Słońca w Bieszczadach
Bieszczady nie raz były już miejscem kręcenia polskich filmów i seriali fabularnych. Cieszące się zasłużoną sławą góry regularnie... [»]
Wybrzeże Morza Bałtyckiego z lotu ptaka
Nowe odcinki szlaku rowerowego EuroVelo 10 wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - znane również jako Velo Baltica - były najbardziej... [»]
Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]
Wschód Słońca przy moście w Siekierkach
Wyjazd na rowerową trasę Odra-Nysa planowałem od lat. I od lat okazywało się, że tydzień, jaki potrzebny jest na pokonanie drogi... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]