... a początek północnego odcinka trasy wokół Jeziora Czorsztyńskiego należy albo złamać przepisy ruchu drogowego na mało bezpiecznym zakręcie, albo przenieść rower nad barierką drogową. Wszystko po to, aby dostać się na remontowany most nad Dunajcem i szosę, którą należy przejechać sześćset metrów fragmentem drogi wojewódzkiej Nowy Targ-Krościenko do pierwszego skrzyżowania. Brak łatwego, bezkolizyjnego połączenia obydwu odcinków zupełnie nie pasuje do wysokiego poziomu, na jakim została zaprojektowana i wybudowana reszta trasy. Na szczęście na tym kończą się nieprzyjemności związane z Velo Czorsztyn - reszta wrażeń będzie właściwie już tylko ciągiem zachwytów. Przenoszenie rowerów w drodze na Velo Czorsztyn Trzynaście kilometrów d...
Widok z gondoli na Jeziorze Czorsztyńskim
... Velo Dunajec Trzydzieści kilometrów dookoła Jeziora Czorsztyńskiego Na Velo Czorsztyn w praktyce składają się dwie różne trasy rowerowe. Odcinek biegnący po południowym brzegu Jeziora Czorsztyńskiego to część ponad 200-kilometrowego szlaku rowerowego Velo Dunajec, prowadzącego z Zakopanego przez Nowy Targ, Nowy Sącz do Tarnowa, budowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Odcinek północny to kilkunastokilometrowa droga rowerowa z Czorsztyna do miejscowości Huby, wybudowana staraniem Gminy Czorsztyn. Obydwie małopolskie inwestycje rowerowe wsparła Unia Europejska dotacjami w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych. Łączna długość trasy wokół samego Jeziora Czorsztyńskiego to niecałe trzydzieści kilometrów. Trasa Vel...
Przeczytaj wszystko: Velo Czorsztyn. Trasa rowerowa wokół Jeziora Czorsztyńskiego.


