Północny brzeg Jeziora Czorsztyńskiego

... iś Polakom w kazaniu podczas corocznej mszy pod Turbaczem? Grób księdza Józefa Tischnera w Łopusznej Rowerowe trasy nad Jeziorem Czorsztyńskim Jezioro Czorsztyńskie, nad które docieramy późnym wieczorem, już wkrótce będzie atrakcyjnym celem dla turystów nierozstających się z rowerem podczas urlopu. Gdy na południowym jego brzegu trwa jeszcze budowa trasy Velo Dunajec, o rowerowych turystów chce też walczyć północny brzeg z położonymi tu m.in. Czorsztynem i Kluszkowcami. Plany trasy Wokół Jeziora Czorsztyńskiego przewidują wybudowanie kilkudziesięciu kilometrów szlaków rowerowych, a jedną z głównych atrakcji będzie na pewno drewniany kościół św. Michała Archanioła w Dębnie, wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Nam nie udał...

Zobacz więcej: Velo Dunajec. Najpiękniejszy szlak rowerowy w Polsce.

... zniżką na pierwszy nocleg) - podczas tego wyjazdu korzystaliśmy z obydwóch. Droga rowerowa wzdłuż Dunajca w Małopolsce Na koniec naszego weekendu nad Dunajcem zajrzeliśmy do Szczawnicy na promenadę i drogę rowerową prowadzące w górę potoku Grajcarek. Jedna z bardziej znanych polskich miejscowości uzdrowiskowych tętniła życiem, a w wodach Grajcarka brodziły dziesiątki dorosłych i dzieci. Stąd do naszego noclegu w Krościenku pozostało zaledwie kilka kilometrów, które pokonywaliśmy z żalem, że na budowę pozostałych odcinków Velo Dunajec do Tarnowa musimy jeszcze zaczekać. Dobra strona jest taka, że do Małopolski nad Dunajec na pewno jeszcze wrócimy! * * * O Velo Dunajec mówiłem też w programie Dzień Dobry TVN wspominając najlepsze szlak...

Północny brzeg Jeziora Czorsztyńskiego

... owni, należącej kiedyś do zakopiańskiego sanatorium przeciwgruźliczego. Stworzona przez samego artystę w 1984 roku galeria prezentuje część jego zupełnie niezwykłych dzieł. Wchodząc do obszernego wnętrza, pełnego surrealistycznych wizji, przenosimy się w zupełnie inny świat niż zakopiański zgiełk trwający za zamkniętymi drzwiami. Sącząca się z głośników w przyciemnionym wnętrzu przyjemnie psychodeliczna muzyka sprzyja chłonięciu twórczości Hasiora. Ciekawe, że to właśnie Władysław Hasior wykonał aranżację zakopiańskich wnętrz willi Koliba, którą wspominam wyżej, podczas jej remontu w 1993 roku. Wnętrze Galerii Władysława Hasiora w Zakopanem Spokojny zjazd do Nowego Targu Ale dość o Zakopanem, my tu na rowery przyjechaliśmy! ...

Przeczytaj wszystko: Velo Dunajec. Najpiękniejszy szlak rowerowy w Polsce.