Pałac Moritzburg

... miętać, że chcąc zwiedzić Drezno i inne popularne regiony Niemiec warto o rezerwacji noclegu pomyśleć wcześniej. Panorama miasta Pirna nad Łabą Smutne karty z historii Pirny Malownicza Pirna, po której spacer urządziliśmy sobie ranem kolejnego dnia, zamykała naszą trasę po Krainie Łaby od południa. W kilkusetletniej historii miasteczka na pierwszy plan wybijają się wydarzenia ze współczesnej historii miasta. Tragiczną kartę w niej zapisali naziści lokując na terenie zamku Sonnenstein “instytut zabijania”. W placówce doskonalącej sposoby eksterminacji ludzi zginęło około piętnaście tysięcy osób, głównie chorych psychicznie. Po likwidacji placówki część personelu służyła w obozach koncentracyjnych w Polsce. Dziś o tych tragicznych...

Zobacz więcej: Drezno i Kraina Łaby na rowerze. Saksonia bliska Polsce.

... le naszym największym żalem do samych siebie jest Panometer Drezno - zamknięta rotunda z platformą widokową wewnątrz, na której ścianach oglądać można olbrzymią fotografię przedstawiającą zbombardowane Drezno. Zdjęcia umieszczone na stronie www robią wielkie wrażenie, więc z pewnością zobaczenie miejsca na własne oczy jest jeszcze większym doznaniem. Jednak najwięcej odwiedzających przyciągają w Dreźnie te klasyczne muzea o tematyce historyczno-artystycznej, wśród których jest między innymi Historyczne Zielone Sklepienie. Muzeum Wojskowo-Historyczne Bundeswehry w Dreźnie Jedne z najcenniejszych zbiorów sztuki w Europie Historyczne Zielone Sklepienie i Nowe Zielone Sklepienie to część ogromnych zbiorów dzieł sztuki z ostatnich kilkuset lat...

Pałac Moritzburg

... omplikacji. Najpierw po raz kolejny wykorzystaliśmy doskonałe połączenie z Gdyni do Berlina we wspólnym pociągu polskiego Intercity i Deutsche Bahn. A potem wsiedliśmy w szybki międzynarodowy pociąg z Hamburga do Pragi przez Drezno, obsługiwany przez czeskie koleje České dráhy. Obydwa pociągi wymagały wcześniejszej rezerwacji miejsc, zarówno dla nas, jak i dla rowerów. W pierwszym musieliśmy powiesić nasze krossy na haki, w drugim - wystarczyło postawić rowery i przyczepkę w przeznaczonym do tego miejscu w przedziale bagażowym. Nawet nie było potrzeby zdejmowania sakw. Rowery w pociągu z Berlina do Drezna Teraz Austria, Południowy Tyrol i Fryzja Naszego miesięcznego touru po Europie nie mogliśmy zacząć lepiej. Mimo krótkiego pobytu wywieźliśmy...

Przeczytaj wszystko: Drezno i Kraina Łaby na rowerze. Saksonia bliska Polsce.