Wzgórze Miesberg

... mało okazale. Jednak kiedy skręciliśmy z niemieckiej autostrady numer 8 i wjechaliśmy w niemieckie Alpy Chiemgawskie, wąska droga zamieniła się w biały korytarz pod zaśnieżonymi koronami drzew, który przez historyczną przełęcz Klobenstein zaprowadził nas do “naszego” Kaiserwinkl. Bajkowa zima w Tyrolu Łącznie 117 kilometrów narciarskich tras biegowych Kaiserwinkl, którego nazwę można rozumieć jako “cesarski zakątek”, przyjął nas naprawdę po cesarsku. I choć brakuje historycznych wzmianek, by gościł tutaj którykolwiek z cesarzy, to na trasach narciarskich w Kaiserwinkl czuliśmy się jak narciarska arystokracja. Każdego dnia rano witały nas świeżo przygotowane trasy, których jest tu łącznie aż dziewiętnaście o nominalnej ł...

Zobacz więcej: Kaiserwinkl w Tyrolu. Narty biegowe w Alpach.

Przyczepki i sakwy rowerowe

... etry nadłuższej trasy biegowej To rozgrzewające śniadanie dodawało codziennie otuchy przed wyjściem na szlak. Kolejny dzień i kolejny dziesięciostopniowy mróz, a przed nami fragment najdłuższej pętli w tym “cesarskim” Tyrolu - Kaiserwinklloipe. Łącząca Kössen z Walchsee trasa ma kształt nieregularnej pętli leżącej w środkowej części Kaiserwinkl. Z 23 kilometrów o jakich mówiły tablice na trasie wyszła nam 17-kilometrowa wycieczka - świadomie ominęliśmy boczną odnogę w południowej części trasy. Cała trasa, choć oznaczona kolorem czarnym, oznaczającym duży poziom trudności, będzie przejezdna dla każdego nawet średnio radzącego sobie na nartach biegacza. Kaiserwinklloipe jest na pewno najbardziej urozmaiconą trasą jeśli chodzi o ukształto...

Wzgórze Miesberg

... e di Siusi w Dolomitach sprzed roku. Ola pod mapą Kaiserwinklloipe Na trzecią, ostatnią trasę naszego pobytu wybraliśmy się ponownie autobusem, bo Griesenauloipe to położona najbardziej na południe trasa regionu Kaiserwinkl, mająca początek i koniec w maleńkim Schwendt. Narciarskie ślady biegną tu wzdłuż doliny rzeki Kohlenbach i szosy łączącej Kössen z St. Johann in Tirol - inną znaną miejscowością narciarską w Tyrolu, położoną pomiędzy pasmem Wilder Kaiser a Alpami Kitzbühelskimi. To na pewno jedna z najmniej ciekawych tras w regionie - położona pomiędzy stromymi brzegami doliny oferuje wyraźnie mniej ciekawych widoków i nie prowadzi przez szczególnie interesujące miejsca. Jednak właśnie tutaj, gdzieś między Schwendt a Griesenau, mieliś...

Przeczytaj wszystko: Kaiserwinkl w Tyrolu. Narty biegowe w Alpach.