Wzgórze Miesberg

... żyła stopnieć na nadrzecznych krzewach, przepięknie przyozdobionych najdroższą z szadzi. To była chwila, o jakich zapewne marzą zawodowi fotografowie, a ja mogłem tylko żałować braku posiadanych umiejętności, by zachować jej absolutnie naturalne, ulotne piękno. Po paru zwolnionych migawkach tylko staliśmy w ciszy, chłonęliśmy te jedne z najpiękniejszych zimowych obrazów życia, próbując zapisać je we własnych, jakże zawodnych, pamięciach. Przepiękna Pani Zima w Tyrolu Lekcja biegania na nartach dla dzieci Scena druga łączy w sobie radość, podziw, pewne wzruszenie, ale jednocześnie budzi żal, smutek i rodzaj zawodu. A wszystko przez szkolną grupę maluchów na nartach, jaką zastaliśmy na naszej trasie. To nie była wycieczka - ta wesoła z...

Zobacz więcej: Kaiserwinkl w Tyrolu. Narty biegowe w Alpach.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Wzgórze Miesberg

... ciarskich trasach biegowych. Na obrzeżach Walchsee minęliśmy niewielki, parterowy budynek z mapą tras biegowych i parking - to lokalne centrum sportowe, gdzie zbiegają się trasy, gdzie można zostawić samochód, skorzystać z przebieralni czy wypożyczyć narty. Jezioro Walchsee i alpejskie szczyty w tle NIedaleko tego miejsca szlak narciarski przebiega pod drewnianą wieżą widokową postawioną nad torfowiskiem Schwemm. Schwemm jest największym jednolitym obszarem bagiennym w północnym Tyrolu, a latem można zaobserwować tutaj aż 33 gatunki… ważek. Kawałek dalej z najbardziej na zachód wysuniętego fragmentu naszej trasy mieliśmy okazję spojrzeć na szczyty Kaisergebirge, zwanych też Cesarskimi Górami - pasma Alp Wschodnich otaczającego Kaiserwinkl od po...

Przeczytaj wszystko: Kaiserwinkl w Tyrolu. Narty biegowe w Alpach.

... ady biegną tu wzdłuż doliny rzeki Kohlenbach i szosy łączącej Kössen z St. Johann in Tirol - inną znaną miejscowością narciarską w Tyrolu, położoną pomiędzy pasmem Wilder Kaiser a Alpami Kitzbühelskimi. To na pewno jedna z najmniej ciekawych tras w regionie - położona pomiędzy stromymi brzegami doliny oferuje wyraźnie mniej ciekawych widoków i nie prowadzi przez szczególnie interesujące miejsca. Jednak właśnie tutaj, gdzieś między Schwendt a Griesenau, mieliśmy okazję zaobserwować dwie przepiękne, choć zupełnie różne, sceny. Na nartach biegowych w Tyrolu Zaskoczona w szadzi piękna Pani Zima Bohaterką pierwszej z nich była sama, najsamsza w sobie, przepiękna… Pani Zima. Zaskoczona naszym wczesnym przybyciem na narciarską trasę, nie zd...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]
Mgły w dolinie Noteci
Rzeczpospolita Ptasia - maleńkie państwo w państwie, posiadające swoją stolicę, paszport ze zdjęciem, kodeks zachowania, a nawet... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]
Widok z trasy biegowej Ramsau na stację gondoli
Są miejsca w Europie, gdzie prawie wszystko kręci się wokół biegówek. Tam satysfakcja narciarzy biegowych decyduje o sile i... [»]