Uwaga autobus na narciarskiej trasie

... strii. Na szczęście nasze biegówkowe trasy pozbawione były tego zgiełku, który towarzyszy ośrodkom narciarskim, podobnie jak restauracja mieszcząca się koło narciarskiego szlaku, w której niedługo później cieszyliśmy dłonie gorącymi kubkami pełnymi grzanego wina. Widok z wieży widokowej Schwemm Przepyszne omlety od właściciela hotelu Z tak pięknych scenerii trudno jest wracać, nas jednak gnała myśl o ciepłym pokoju hotelu, w którym mieszkaliśmy. I tak, jak nie zawsze wspominamy o miejscach gdzie śpimy, tak w tym przypadku nie mam wyjścia. Bo tym razem hotelowi udało się tworzyć wyjątkowo spójną całość z resztą naszego pobytu. Urządzone w surowym drewnie pokoje nawiązywały do prostoty rolniczego regionu, jakim jest przecież Tyrol. Zm...

Zobacz więcej: Kaiserwinkl w Tyrolu. Narty biegowe w Alpach.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Uwaga autobus na narciarskiej trasie

... raźnie mniej ciekawych widoków i nie prowadzi przez szczególnie interesujące miejsca. Jednak właśnie tutaj, gdzieś między Schwendt a Griesenau, mieliśmy okazję zaobserwować dwie przepiękne, choć zupełnie różne, sceny. Na nartach biegowych w Tyrolu Zaskoczona w szadzi piękna Pani Zima Bohaterką pierwszej z nich była sama, najsamsza w sobie, przepiękna… Pani Zima. Zaskoczona naszym wczesnym przybyciem na narciarską trasę, nie zdążyła jeszcze wyparować w pierwszych ciepłych promieniach Słońca znad lustra wody, nie zdążyła stopnieć na nadrzecznych krzewach, przepięknie przyozdobionych najdroższą z szadzi. To była chwila, o jakich zapewne marzą zawodowi fotografowie, a ja mogłem tylko żałować braku posiadanych umiejętności, by zachować...

Przeczytaj wszystko: Kaiserwinkl w Tyrolu. Narty biegowe w Alpach.

... edwie kilkadziesiąt kilometrów od naszego celu, jakim było niewielkie Kössen - zima prezentowała się mało okazale. Jednak kiedy skręciliśmy z niemieckiej autostrady numer 8 i wjechaliśmy w niemieckie Alpy Chiemgawskie, wąska droga zamieniła się w biały korytarz pod zaśnieżonymi koronami drzew, który przez historyczną przełęcz Klobenstein zaprowadził nas do “naszego” Kaiserwinkl. Bajkowa zima w Tyrolu Łącznie 117 kilometrów narciarskich tras biegowych Kaiserwinkl, którego nazwę można rozumieć jako “cesarski zakątek”, przyjął nas naprawdę po cesarsku. I choć brakuje historycznych wzmianek, by gościł tutaj którykolwiek z cesarzy, to na trasach narciarskich w Kaiserwinkl czuliśmy się jak narciarska arystokracja. Każdego dnia rano...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]
Mgły w dolinie Noteci
Rzeczpospolita Ptasia - maleńkie państwo w państwie, posiadające swoją stolicę, paszport ze zdjęciem, kodeks zachowania, a nawet... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]
Widok z trasy biegowej Ramsau na stację gondoli
Są miejsca w Europie, gdzie prawie wszystko kręci się wokół biegówek. Tam satysfakcja narciarzy biegowych decyduje o sile i... [»]