Szlak narciarski w Alpach austriackich

Szlak narciarski w Alpach austriackich

... sertal - biała dolina z (mikro)klimatem W drodze z Dolomitów towarzyszyło nam wiele obaw. Przecinając Alpy wszędzie widzieliśmy zielone łąki z już roztopionymi śladowymi opadami śniegu. W niemieckiej Bawarii, przez którą także jechaliśmy, panowała wręcz wiosenny nastrój - mimo połowy lutego! I takie minorowe nastroje, podobne do tych z trasy do Ramsau tydzień wcześniej, towarzyszyły nam aż do Oberstdorfu. Ale zaraz po opuszczeniu miasta droga zaczęła piąć się do góry i gdzieniegdzie zaczynały pojawiać się płaty śniegu. Po 10 kilometrach jazdy staliśmy pod naszym hotelem w Riezlern - dookoła było pięknie biało! Hierschegg - najniżej położona miejscowość w Kleinwalsertal Taki wyjątkowy mikroklimat Kleinwalsertal zawdzięcza położeni...

Zobacz więcej: Dolina Kleinwalsertal. Narty biegowe w Austrii.

Internetowy sklep rowerowy

... tował policyjny śmigłowiec, który przetransportował więźnia do Bregencji (gdzie zaczynaliśmy kilka lat temu wyprawę rowerową przez Alpy), stolicy regionu Vorarlberg, drogą powietrzną. Tego komfortu nie mają zwykli mieszkańcy, którzy do stolicy regionu Bregencji lub Wiednia muszą jechać przez Niemcy. Na najwyżej położonym odcinku Steinbockloipe Trasy z alpejskimi szczytami w tle Poznawanie Kleinwalsertal na nartach biegowych zaczęliśmy od trasy Steinbockloipe. Najwyżej położona "lojpka" po wstępnej analizie mapy wydała nam się najatrakcyjniejszą trasą biegową w całej dolinie, a my chcieliśmy wykorzystać piękną pogodę. Trasa zaczyna się w miejscowości Mittelberg, a potem jej obrzeżami, czasem wzdłuż rzeki, schodzi do lasu, by na samym ko...

Szlak narciarski w Alpach austriackich

... h przed nadmierną słoneczną ekspozycją. Walserhaus - siedziba samorządu i urzędów Do Wiednia przez Niemcy Ale wyjątkowe jest jeszcze położenie administracyjne - Kleinwalsertal jest tzw. praktyczną enklawą. To oznacza, że mimo jej położenia na terenie Austrii, do doliny Kleinwalsertal można dotrzeć wyłącznie przez terytorium Niemiec. A przez ostatnie stulecie - do momentu wejścia Austrii do Unii Europejskiej, podpisania układu z Schengen i wprowadzenia euro - Austriaków z Kleinwalsertal łączyła z Niemcami lokalna unia celna i waluta - niemiecka marka. Jako anegdotę przypomina się nieudany napad na bank i późniejsze problemy tutejszych urzędników z ich własnym, austriackim prawem, które ogranicza tranzyt aresztowanych osób przez terytorium inneg...

Przeczytaj wszystko: Dolina Kleinwalsertal. Narty biegowe w Austrii.