Szerokie koryto Łaby przed Havelbergiem

... oznacza jednak degradacji przyrody. W 1997 roku UNESCO wpisała na swoją listę Rezerwat Biosfery Krajobrazu Rzecznego Łaby, na który składają się cztery mniejsze obszary chronione, w tym Rezerwat Biosfery Środkowej Łaby, po którego obszarze poruszaliśmy się przez dwa dni - z Lenzen do Havelbergu. Dzięki trwającemu kilkadziesiąt lat ograniczeniu dostępu do dużych obszarów leżących na granicy dwóch europejskich układów geopolitycznych, w centralnych Niemczech, w tym nad Łabą, zachowały się naturalne środowiska przyrodnicze i stanowiska rzadkich gatunków roślin i zwierząt. To także obszar o najmniejszej gęstości zaludnienia w Niemczech, co także czyni go dobrym regionem na rower. I właśnie jako "rowerowe królestwo" promuje się Prignitz, tutejszy powiat p...

Zobacz więcej: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.

... odkowej Łaby, po którego obszarze poruszaliśmy się przez dwa dni - z Lenzen do Havelbergu. Dzięki trwającemu kilkadziesiąt lat ograniczeniu dostępu do dużych obszarów leżących na granicy dwóch europejskich układów geopolitycznych, w centralnych Niemczech, w tym nad Łabą, zachowały się naturalne środowiska przyrodnicze i stanowiska rzadkich gatunków roślin i zwierząt. To także obszar o najmniejszej gęstości zaludnienia w Niemczech, co także czyni go dobrym regionem na rower. I właśnie jako "rowerowe królestwo" promuje się Prignitz, tutejszy powiat północnej Brandenburgii. W Rezerwacie Biosfery Środkowej Łaby Basen do nurkowania w starej olejarni Podczas przymusowego postoju w Wittenberge, gdy nad miastem szalała burza, mieliśmy okazję pozna...

Szerokie koryto Łaby przed Havelbergiem

... Wittenberge popularnej rzeźby "Podróż w czasie", tak i my odbyliśmy naszą podróż i znów ruszaliśmy dookoła jednego z najciekawszych niemieckich landów. Tym razem wystartowaliśmy z Karstädt, dokąd dotarliśmy lokalnym pociągiem z Berlina. Następnie nad Łabą i Hawelą, przez Wittenberge, Havelberg, Rathenow, Brandenburg i Werder dotarliśmy pod słynny pałac Sanssouci w Poczdamie. Hawela w okolicach Brandenburga Rowerowe klimaty na rzecznych wałach Gdy koło malutkiego, ale bardzo fotogenicznego Lenzen pierwszy raz wjechaliśmy na rowerowy trakt biegnący wzdłuż Łaby, poczuliśmy te rowerowe klimaty, które pamiętaliśmy z kilku dni podróży nad Wezerą w Dolnej Saksonii kilka lat temu. Rowerzyści solo, w parach i w wycieczkowych grupach, przygotowani d...

Przeczytaj wszystko: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.