Rowerowa trasa na północy Niemiec

Rowerowa trasa na północy Niemiec

... konaliśmy podążając za znakami trasy Berlin-Uznam, prowadzącej z niemieckiej stolicy prosto nad Bałtyk, gdzie spotyka szlak rowerowy Morza Bałtyckiego. Jazda w większości po płaskich terenach, czasem łagodnie pofalowanych działaniami lodowca, z ciekawego niemieckiego ośrodka nad Bałtyk, to kolejna fajna propozycja, jaką dorzucamy do naszej prywatnej listy szlaków do przejechania. A w Joachimsthal, zaraz po wizycie na wieży ciśnień Biorama, wjechaliśmy na kolejny znany długodystansowy szlak rowerowy Niemiec - Tour Brandenburg. Ten ponad 1,100-kilometrowy szlak wiedzie dookoła całego landu Brandenburgii. Przez trzy kolejne dni czerwony orzeł askański na drogowskazach prowadził nas aż do Wittenberge nad Łabę, gdzie biegnie trasa rowerowa Elbe-Radweg wzdłuż Łaby...

Zobacz więcej: Północna Brandenburgia. Rowerowe Niemcy.

Internetowy sklep rowerowy

... skie czasy, a wokół niego, dookoła jeziora, rozpościera się efektowny park. Zamek Rheinsberg Organiczne lody z cadillakiem nad głową Z faktu, że wspominam historyczne miejsca na trasie, nie powinniście wyciągać wniosków, że nic innego w Brandenburgii się nie dzieje. Bo oto w Templinie, zaraz za wspomnianym zachowanym obszarem centrum, możecie zajrzeć do całkiem odjechanej lodziarni. To Cadillac, miejsce, gdzie produkuje się organiczne lody z miejscowych produktów. Może mało ekologiczny wystrój i efektowne kształty wiszącego pod sufitem auta nie do końca współgrają z ekologicznymi ideałami, jednak smak lodów pozwala zapomnieć o drobiazgach. A my wysokokalorycznym wspomagaczom tego typu nie przywykliśmy odmawiać. Wnętrze fabryki lodów w Te...

Rowerowa trasa na północy Niemiec

... e przyrody. A przecinaliśmy jeden z największych obszarów leśnych Niemiec, na który składały się odwiedzone przez nas (w tej kolejności) Park Krajobrazowy Barnim, Rezerwat Biosfery UNESCO Schorfheide-Chorin, Park Krajobrazowy Uckermärkische Seen i Park Krajobrazowy Stechlin-Ruppiner Land. Ostatnie setki metrów naszej podróży spędziliśmy nad Łabą - Brandenburgia graniczy na niej z Dolną Saksonią. Nad jeziorem Werbellinsee W Rezerwacie Biosfery UNESCO Schorfheide-Chorin Z tej czwórki to rezerwat Schorfheide-Chorin udało nam się poznać najlepiej. Bo nie tylko mieliśmy okazję jeździć po tutejszych szlakach rowerowych, ale z ust mieszkańców i osób zaangażowanych w tutejsze przedsięwzięcia słuchaliśmy o niegdyś tworzonej tu wielkiej historii i o s...

Przeczytaj wszystko: Północna Brandenburgia. Rowerowe Niemcy.