Ratusz w Hann. Münden

Ratusz w Hann. Münden

... tysięcy kilometrów dróg rowerowych - czy mamy tyle w całej Polsce? Tam wąski, asfaltowany trakt rowerowy towarzyszy naprawdę większości tras samochodowych o większym natężeniu ruchu. Dolna Saksonia nie jest wyjąkiem - bliższa nam Brandenburgia chwali się 7,000 kilometrów dróg rowerowych. Na rowerowym szlaku w Dolnej Saksonii Po Dolnej Saksonii poruszaliśmy się zarówno zwykłymi drogami rowerowymi dla mieszkańców landu, jak i długodystansowymi szlakami turystycznymi, m.in. Leine-Heide-Radweg, Weser-Harz-Heide Radfernweg i Weser-Radweg. Tę ostatnią umieściliśmy nawet wśród najlepszych tras rowerowych w Niemczech, którymi podróżowaliśmy i których zazdrościmy Niemcom. Dwie kwestie wysuwają się przed inne: świetne nawierzchnie i mądrze zaprojekto...

Zobacz więcej: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.

... rzeźbione, drewniane ławki przypominają kolejne małżeńskie jubileusze, a w tle pływają gondole dla zakochanych. Liebesbankweg prowadzi wokół wzgórza Bocksberg koło Hahnenklee, gdzie jeszcze jednym godnym uwagi miejscem jest drewniany kościół klepkowy Gustav-Adolf-Stabkirche. A dla amatorów kolarstwa górskiego przygotowano wyczynowy tor MTB na zboczach Bocksbergu. Jedna z "ławek miłości" w Hahnenklee W górach Harzu spędziliśmy dwa dni. Po wizycie na ławeczkach Liebesbankweg, zwiedzeniu imponującego, największego drewnianego kościoła w tej części Europy w Clausthal-Zellerfeld, kilkanaście kilometrów wspinaliśmy się pod Torfhaus - ośrodek Parku Narodowego Harzu. Ten najwyżej położony punkt naszej wyprawy jest popularnym miejscem górskich wyciec...

Ratusz w Hann. Münden

... ie się nieznajomości niemieckiego - zamek można zwiedzać z audioprzewodnikiem po polsku. Dziedziniec zamku w Marienburgu 1500 zabytków w Goslar Z dolnosaksońskich miast, do których zawiodły nas rowerowe drogowskazy, będziemy na pewno pamiętać Goslar, miasto szczycące się największą liczbą zabytków w Niemczech. Ma ich tu być ponad 1500, a większość z nich to charakterystyczny, oryginalny mur pruski. Na ulicach Goslar spotkaliśmy największą liczbę turystów. Nic dziwnego, skoro nie tylko tutejsze stare miasto zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, ale także oddalona o półtora kilometra kopalnia Rammelsberg i pobliski system hydrotechniczny Górnego Harzu. Niestety, zastawiony scenami koncertowymi rynek nie pozwolił nam się pozna...

Przeczytaj wszystko: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.