Randka w Poczdamie

Randka w Poczdamie

... uje się Prignitz, tutejszy powiat północnej Brandenburgii. W Rezerwacie Biosfery Środkowej Łaby Basen do nurkowania w starej olejarni Podczas przymusowego postoju w Wittenberge, gdy nad miastem szalała burza, mieliśmy okazję poznać dwie historie tutejszych przedsiębiorców. W galerii do której uciekliśmy przed deszczem kawę podawał nam właściciel, którego pasją jest malowanie obrazów ze... złota. I rzeczywiście, na ścianach wiszą piękne złote obrazy, których cena zdecydowanie różni się od cen pamiątek z naszych podróży. A kilkaset metrów stoi chyba najbardziej rozpoznawalny budynek Wittenberge - Stara Olejarnia. Renowacja górującej nad portem bryły zbudowanej z czerwonej cegły pochłonęła ponad 10 milionów euro. Pochodzący z 1856 roku k...

Zobacz więcej: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.

... :automatic=1 on_off::min_limit=3 box::title=Rowerem+po+Brandenburgii+-+spis+tre%C5%9Bci box::minlevel=2 box::maxlevel=2 box::hide_show=0 box::collapsed=0] Trasa rowerowa wzdłuż Łaby O przyjeździe nad Łabę zadecydowaliśmy rok wcześniej, gdy w Wittenberge kończyliśmy wycieczkę po północy Brandenburgii. Po kilku dniach spędzonych w zieleni brandenburskich lasów przestrzeń zastana nad płynącą szerokim korytem Łabą była czymś szalenie urzekającym. Podobnie jak bohaterowie stojącej na nabrzeżu w Wittenberge popularnej rzeźby "Podróż w czasie", tak i my odbyliśmy naszą podróż i znów ruszaliśmy dookoła jednego z najciekawszych niemieckich landów. Tym razem wystartowaliśmy z Karstädt, dokąd dotarliśmy lokalnym pociągiem z Berlina. Następnie nad ...

Randka w Poczdamie

... ponad 10 milionów euro. Pochodzący z 1856 roku kompleks budynków mieści dzisiaj hotel, restaurację z browarem, a w jednym z dawnych zbiorników olejowych powstał basen do nurkowania o głębokości 10 metrów. W innym zbiorniku mieści się park wspinaczkowy. Jedno i drugie miejsce łączą niesamowite pasje i wytrwałość właścicieli-wizjonerów. I oczywiście przebiegająca obok Elbe-Radweg. Wittenberge - stara olejarnia nad Łabą Elbe-Radweg - droga rowerowa Łaby Trasa rowerowa biegnąc wzdłuż Łaby jest najpopularniejszą drogą rowerową Niemiec, od 14 lat wyprzedzając w plebiscytach niemieckiego stowarzyszenia rowerowego ADFC turystyczne szlaki rowerowe prowadzące wzdłuż wspomnianej Wezery, Ruhry w Nadrenii Północnej-Westfalii, pięknego Menu we Frank...

Przeczytaj wszystko: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.