Przed tablicą informacyjną w Neuhaus

Przed tablicą informacyjną w Neuhaus

... centracyjny Bergen-Belsen, który zasłynął pokazywanym niedawno w polskiej telewizji filmem amerykańskich dokumentalistów wojskowych, jednym z pierwszych obrazującym okrucieństwo nazistów. Drugi to wpisana na listę UNESCO fabryka kopyt do obuwia Fagus w Alfeld. Pochodząca sprzed okrągłego wieku fabryka wydaje się stylem budowy wyprzedzać swoją epokę o dziesiątki lat. A na wybrzeżu Morza Północnego, we Wschodniej Fryzji, można podziwiać wyjątkowe Morze Wattowe, wpisane także na listę UNESCO. Właśnie do Wschodniej Fryzji kierowały nas pierwsze plany zwiedzania Dolnej Saksonii. [views:embed:19_node_photos:default:94] Specjalne noclegi dla rowerzystów Na rowerzystów czeka się w Dolnej Saksonii z otwartymi rękoma. Noclegi właścicielom rowerów oferuje ...

Zobacz więcej: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.

... ennych fragmentach torfowiska. Szlak turystyczny w górach Harz Niespodziewanie ciekawe Duderstadt W drodze z Harzu nad Wezerę zatrzymaliśmy się w uroczym, szachulcowym Duderstadt. Jednak to nie uliczki z muru pruskiego zapamiętamy stąd najbardziej, a uśmiech losu i wspomnienie życzliwej pomocy rodaka. Gdy mocno spóźnieni dotarliśmy do pensjonatu, gdzie mieliśmy nocować, zastaliśmy zamknięte drzwi. Lekko zrezygnowani, trafiliśmy na Polaka, pracującego w innym, renomowanym hotelu. Po chwili rozmowy okazało się, że córka właściciela "naszego" pensjonatu pracuje ze spotkanym Polakiem w tymże hotelu, a po kolejnych kilku minutach powiadomiony przez córkę nasz gospodarz otwierał nam o północy pensjonat. Miły dowód na to, by zawsze wierzyć w udane rozw...

Przed tablicą informacyjną w Neuhaus

... jomości niemieckiego - zamek można zwiedzać z audioprzewodnikiem po polsku. Dziedziniec zamku w Marienburgu 1500 zabytków w Goslar Z dolnosaksońskich miast, do których zawiodły nas rowerowe drogowskazy, będziemy na pewno pamiętać Goslar, miasto szczycące się największą liczbą zabytków w Niemczech. Ma ich tu być ponad 1500, a większość z nich to charakterystyczny, oryginalny mur pruski. Na ulicach Goslar spotkaliśmy największą liczbę turystów. Nic dziwnego, skoro nie tylko tutejsze stare miasto zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, ale także oddalona o półtora kilometra kopalnia Rammelsberg i pobliski system hydrotechniczny Górnego Harzu. Niestety, zastawiony scenami koncertowymi rynek nie pozwolił nam się poznać w całości....

Przeczytaj wszystko: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.