Przed Przełęczą Żmijowa Polana

... y jadąc w ostatnie zimy z Gdańska na narty, by nie zostać zniechęconym po drodze przez wiosenne klimaty. Prawdziwa zima na dobre pojawiła się właściwie dopiero za Stroniem Śląskim, przed Bielicami. Ale za to... jaka piękna zima! Jeśli istnieje narciarski raj, to drogi w nim na pewno wyglądają tak, jak w Górach Bialskich tego dnia. Śnieżne korytarze Gór Bialskich Szlak narciarski przez Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika ma swój początek w Bielicach. Dzięki uprzejmości gospodarzy gościnnej Chaty Cyborga, tutaj zostawiliśmy samochód, wrzuciliśmy na plecy podstawowy ekwipunek i ruszyliśmy w góry. Przez trzy dni wędrowaliśmy na nartach z jednej z ostatnich polskich wsi "na końcu świata", gdzie brak nawet zasięgu telefonii komórkowej, pod jeden z najba...

Zobacz więcej: Przez Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika na biegówkach.

... były sporym wyzwaniem. I świetnym narciarskim ćwiczeniem. Na krętych i wymagających zjazdach Strońskie trasy atrakcyjnością nie odbiegają wiele od tras jakuszyckich, a miejscami, ze względu na zmienność terenu, może nawet je przewyższają. Przed Stroniem Śląskim stoi jednak poważne marketingowe wyzwanie, by dotrzeć z reklamą do wszystkich zainteresowanych. W górach przez trzy dni powszednie nie spotkaliśmy więcej niż dziesięciu narciarzy z Polski. Za to tylko pierwszego dnia na pętli Wielki Szengen na wysokości schroniska Paprsek może i ze 20-30 Czechów. A na parkingu pod Czarną Górą byliśmy zaczepiani przez narciarzy zjazdowych, zdziwionych istnieniem pod Śnieżnikiem tras biegowych. Zachodzące Słońce nad Masywem Śnieżnika Jak na ...

Przed Przełęczą Żmijowa Polana

... cław i... termometr wskazywał wciąż kilka stopni w plusie. Trzeba mieć mocne nerwy jadąc w ostatnie zimy z Gdańska na narty, by nie zostać zniechęconym po drodze przez wiosenne klimaty. Prawdziwa zima na dobre pojawiła się właściwie dopiero za Stroniem Śląskim, przed Bielicami. Ale za to... jaka piękna zima! Jeśli istnieje narciarski raj, to drogi w nim na pewno wyglądają tak, jak w Górach Bialskich tego dnia. Śnieżne korytarze Gór Bialskich Szlak narciarski przez Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika ma swój początek w Bielicach. Dzięki uprzejmości gospodarzy gościnnej Chaty Cyborga, tutaj zostawiliśmy samochód, wrzuciliśmy na plecy podstawowy ekwipunek i ruszyliśmy w góry. Przez trzy dni wędrowaliśmy na nartach z jednej z ostatnich polskich wsi "...

Przeczytaj wszystko: Przez Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika na biegówkach.