Poczdam - pałac Sanssouci

... niemieckich landów. Tym razem wystartowaliśmy z Karstädt, dokąd dotarliśmy lokalnym pociągiem z Berlina. Następnie nad Łabą i Hawelą, przez Wittenberge, Havelberg, Rathenow, Brandenburg i Werder dotarliśmy pod słynny pałac Sanssouci w Poczdamie. Hawela w okolicach Brandenburga Rowerowe klimaty na rzecznych wałach Gdy koło malutkiego, ale bardzo fotogenicznego Lenzen pierwszy raz wjechaliśmy na rowerowy trakt biegnący wzdłuż Łaby, poczuliśmy te rowerowe klimaty, które pamiętaliśmy z kilku dni podróży nad Wezerą w Dolnej Saksonii kilka lat temu. Rowerzyści solo, w parach i w wycieczkowych grupach, przygotowani do rowerowej podróży pod względem sprzętu i wprawieni kondycyjnie - wszyscy sprawnie pokonywali drogę rowerową Łaby. Nietrudno było na...

Zobacz więcej: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.

Ubezpieczenie rowerzysty i roweru
Szlaki rowerowe w Niemczech
Przyczepki i sakwy rowerowe

... w siebie i z europejskim majestatem płynącej ku morzu, do Poczdamu towarzyszyła nam kameralna, pokręcona Hawela, czasem figlarnie wodząca nas śladami swoim meandrów po otwartej dolinie, a czasem rzucając na kilka kilometrów w okoliczne lasy. I... przynajmniej kilkoma odcinkami podbiła nasze serca. Te okolice to Zachodni Havelland - największy rezerwat przyrody w Niemczech. Meandrująca Hawela pod Rathenowem Brandenburgia z lotu ptaka Z góry spoglądaliśmy na najciekawsze miejsca, jak te wokół trasy rowerowej zaraz za miastem Brandenburg, gdzie podczas błogiej przerwy nad wodą obserwowaliśmy sunące po Haweli jachty i cumujące w zacisznych zatokach niewielkie, mieszkalne barki - popularny sposób spędzania wolnego czasu w Brandenburgii. Zachwycaliśmy się k...

Poczdam - pałac Sanssouci

... urgii. W Rezerwacie Biosfery Środkowej Łaby Basen do nurkowania w starej olejarni Podczas przymusowego postoju w Wittenberge, gdy nad miastem szalała burza, mieliśmy okazję poznać dwie historie tutejszych przedsiębiorców. W galerii do której uciekliśmy przed deszczem kawę podawał nam właściciel, którego pasją jest malowanie obrazów ze... złota. I rzeczywiście, na ścianach wiszą piękne złote obrazy, których cena zdecydowanie różni się od cen pamiątek z naszych podróży. A kilkaset metrów stoi chyba najbardziej rozpoznawalny budynek Wittenberge - Stara Olejarnia. Renowacja górującej nad portem bryły zbudowanej z czerwonej cegły pochłonęła ponad 10 milionów euro. Pochodzący z 1856 roku kompleks budynków mieści dzisiaj hotel, restaurację z...

Przeczytaj wszystko: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.