Piaszczste fragmenty rowerowych szlaków

... nienia kalorii, spalonych podczas pieszej, czy rowerowej, wędrówki. Mówiąc wprost - zjadłbym jeszcze! W piwnej karcie Browaru Czenstochovia wrażenie robiło także piwo z herbatą earl grey, bedące bardzo odważną, ciekaw, choć jednocześnie smaczną propozycją dla piwoszy. Dodam, że kulinarny szlak Śląskich Smaków biegnie także przez Restaurację Ratuszową w Częstochowie - może tam podają większe porcje? ;-) Filet z gęsi w sosie piwnym w Browarze Czenstochovia Rowerem dookoła Jasnej Góry Oprócz kulinarnego Częstochowa wywarła na nas bardzo przyzwoite wrażenie rowerowe. Widok ulicy św. Kazimierza z wytyczonym szerokim kontrapasem dla rowerów przywołał na myśl świetne rowerowe rozwiązania z naszego Gdańska. Rowerowego oznakowania nie zabrakło...

Zobacz więcej: Szlak Orlich Gniazd. Śląskie na rowerze.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Piaszczste fragmenty rowerowych szlaków

... owerowa przed Mirowem Ze wspomnianego Mirowskiego Gościńca przywieźliśmy także wspomnienia związane ze Światowymi Dniami Młodzieży. To na nim spotkaliśmy kilkanaście wesołych grup pielgrzymów ze świata, zdążających do Sanktuarium Matki Boskiej w Żarkach-Leśniowie, gdzie czekało na nich uroczyste przyjęcie z koncertem. Z rozmów z zaczepianymi przez nas pielgrzymami wynikało, że Polska wspaniale wywiązuje się z obowiązków gospodarza - myślę zarówno o zaangażowanych instytucjach kościelnych, świeckich, ale także o indywidualnych osobach podejmujących pielgrzymów w swoich domach w całej Polsce. W okolicy Częstochowy nad bezpieczeństwem imprezy czuwało także wojsko - przy Mirowskim Gościńcu stanął widoczny z rowerowego szlaku jeden z wojskowych...

Przeczytaj wszystko: Szlak Orlich Gniazd. Śląskie na rowerze.

... iśmy prowadzić przez piach, a potem droga była zaledwie jednym wyjeżdżonym przez rowerzystów singlem wśród sięgających ramion nadrzecznych zarośli. Było cicho, soczyście zielono, a dookoła nas latały coraz rzadziej widywane przez nas ważki. Szlak rowerowy nad Wartą Rowerem po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej Krótki odcinek szlaku nad Wartą dał nam wyobrażenie, czego możemy się spodziewać po szlakach rowerowych na naszej trasie. Większość odcinków szlaków rowerowych Jury Krakowsko-Częstochowskiej, którymi w tych dniach jechaliśmy, w tym i Jurajski Rowerowy Szlak Orlich Gniazd koloru czerwonego, spełniała minimalne wymagania dla przyjemnej rowerowej podróży, biegnąc zwykle po polnych lub leśnych drogach, w otoczeniu pięknej jurajskiej natur...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]
Trasa Blue Velo na Pomorzu Zachodnim
Pomorze Zachodnie to kolejny polski region, który stawia na turystykę rowerową. Na nieczynnych liniach kolejowych buduje pierwsze... [»]
Mgły w dolinie Noteci
Rzeczpospolita Ptasia - maleńkie państwo w państwie, posiadające swoją stolicę, paszport ze zdjęciem, kodeks zachowania, a nawet... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]
Berlindom - katedra w Berlinie
Mur Berliński, postawiony w 1961 roku by oddzielić Berlin Zachodni od terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej, to jeden z... [»]
Pałac Klink koło Waren
Wycieczka na niemieckie Pojezierze Meklemburskie rozpoczęła nasz tegoroczny sezon rowerowy. Na trasy rowerowe regionu, który... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]