Oznakowanie Liebesbankweg

... y stąd najbardziej, a uśmiech losu i wspomnienie życzliwej pomocy rodaka. Gdy mocno spóźnieni dotarliśmy do pensjonatu, gdzie mieliśmy nocować, zastaliśmy zamknięte drzwi. Lekko zrezygnowani, trafiliśmy na Polaka, pracującego w innym, renomowanym hotelu. Po chwili rozmowy okazało się, że córka właściciela "naszego" pensjonatu pracuje ze spotkanym Polakiem w tymże hotelu, a po kolejnych kilku minutach powiadomiony przez córkę nasz gospodarz otwierał nam o północy pensjonat. Miły dowód na to, by zawsze wierzyć w udane rozwiązanie chwilowych podróżniczych niepowodzeń. Główny plac w Duderstadt Urlopowa beztroska w Hann. Münden Hann. Münden to miasto, gdzie łączą się dwie rzeki, Werra i Fulda, dając początek Wezerze. Tu też my zaczęliśmy ...

Zobacz więcej: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.

... ryków" przesiedliśmy się na "górale" - na rowerach MTB pokonaliśmy 7-kilometrowy miejscowy tor kolarstwa górskiego, położony między Neuhaus a Silberborn. Były leśne single, hopki, skocznie i zupełnie inne, niż nasze turystyczne, emocje. Kilkugodzinne oderwanie od naszych wyprawowych rowerów świetnie nam zrobiło. Na rowerach elektrycznych nad Wezerą Atrakcje Dolnej Saksonii Dolna Saksonia, czasem błędnie utożsamiana z pozostałymi dwoma, wschodnioniemieckimi landami, nawiązującymi nazwą do dawnego Księstwa Saksonii, ma jeszcze więcej do zaoferowania ciekawemu turyście. Niedaleko Hanoweru znajdują się dwa znaczące pomniki historii, choć o skrajnie różnym charakterze. Pierwszy to obóz koncentracyjny Bergen-Belsen, który zasłynął pokazywanym ni...

Oznakowanie Liebesbankweg

... rystyczny, oryginalny mur pruski. Na ulicach Goslar spotkaliśmy największą liczbę turystów. Nic dziwnego, skoro nie tylko tutejsze stare miasto zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, ale także oddalona o półtora kilometra kopalnia Rammelsberg i pobliski system hydrotechniczny Górnego Harzu. Niestety, zastawiony scenami koncertowymi rynek nie pozwolił nam się poznać w całości. Żal szybko powetowaliśmy sobie smacznym obiadem w restauracji "Butterhanne", serwującej lokalne przysmaki. Na rynku w Goslar Efektowne Hildesheim Kolejnym absolutnie koniecznym do zwiedzenia historycznym miastem Dolnej Saksonii jest Hildesheim. To położone w połowie drogi z Hanoweru do Harzu miasto, z imponującym głównym placem, obchodzi w tym roku 1200. rocznic...

Przeczytaj wszystko: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.