Na rowerze w Harzu

Na rowerze w Harzu

... przesiedliśmy się na "górale" - na rowerach MTB pokonaliśmy 7-kilometrowy miejscowy tor kolarstwa górskiego, położony między Neuhaus a Silberborn. Były leśne single, hopki, skocznie i zupełnie inne, niż nasze turystyczne, emocje. Kilkugodzinne oderwanie od naszych wyprawowych rowerów świetnie nam zrobiło. Na rowerach elektrycznych nad Wezerą Atrakcje Dolnej Saksonii Dolna Saksonia, czasem błędnie utożsamiana z pozostałymi dwoma, wschodnioniemieckimi landami, nawiązującymi nazwą do dawnego Księstwa Saksonii, ma jeszcze więcej do zaoferowania ciekawemu turyście. Niedaleko Hanoweru znajdują się dwa znaczące pomniki historii, choć o skrajnie różnym charakterze. Pierwszy to obóz koncentracyjny Bergen-Belsen, który zasłynął pokazywanym niedawno ...

Zobacz więcej: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.

... towarzyszy naprawdę większości tras samochodowych o większym natężeniu ruchu. Dolna Saksonia nie jest wyjąkiem - bliższa nam Brandenburgia chwali się 7,000 kilometrów dróg rowerowych. Na rowerowym szlaku w Dolnej Saksonii Po Dolnej Saksonii poruszaliśmy się zarówno zwykłymi drogami rowerowymi dla mieszkańców landu, jak i długodystansowymi szlakami turystycznymi, m.in. Leine-Heide-Radweg, Weser-Harz-Heide Radfernweg i Weser-Radweg. Tę ostatnią umieściliśmy nawet wśród najlepszych tras rowerowych w Niemczech, którymi podróżowaliśmy i których zazdrościmy Niemcom. Dwie kwestie wysuwają się przed inne: świetne nawierzchnie i mądrze zaprojektowany przebieg szlaków w terenie. Na palcach jednej ręki policzyłbym odcinki gorszej nawierzchni na naszej tr...

Na rowerze w Harzu

... ększą liczbę turystów. Nic dziwnego, skoro nie tylko tutejsze stare miasto zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, ale także oddalona o półtora kilometra kopalnia Rammelsberg i pobliski system hydrotechniczny Górnego Harzu. Niestety, zastawiony scenami koncertowymi rynek nie pozwolił nam się poznać w całości. Żal szybko powetowaliśmy sobie smacznym obiadem w restauracji "Butterhanne", serwującej lokalne przysmaki. Na rynku w Goslar Efektowne Hildesheim Kolejnym absolutnie koniecznym do zwiedzenia historycznym miastem Dolnej Saksonii jest Hildesheim. To położone w połowie drogi z Hanoweru do Harzu miasto, z imponującym głównym placem, obchodzi w tym roku 1200. rocznicę założenia. Odbudowane w ostatnich latach po wojennych zniszczeniac...

Przeczytaj wszystko: Dolna Saksonia. Po Niemczech na rowerze.