Miejsca wydobywania gliny za Brandenburgiem

... nie miejsce zdecydowanie podobało nam się najbardziej. Brandenburg nad Hawelą - ratusz i posąg Rolanda Droga rowerowa Haweli - Havelradweg Nasz przejazd po szlaku rowerowym wzdłuż Haweli okazał się dużo ciekawszy niż sądziliśmy przed wyjazdem. W odróżnieniu od Łaby trasa Haweli jest dużo bardziej urozmaicona, podążając za kręcącą w wielu kierunkach rzeką i jej rozlewiskami. Ma długość 371 kilometrów, rozpoczyna się w Ankershagen na Pojezierzu Meklemburskim w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, niedaleko granicy z Brandenburgią. Biegnie przez brandenburskie pojezierza i dużym łukiem zakręca w okolicach Berlina i Poczdamu, w kierunku ujścia do Łaby. Ciekawym pomysłem na kilkudniową, rowerową między Berlinem a Łabą może być połączenie dolneg...

Zobacz więcej: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.

... rzyjeździe nad Łabę zadecydowaliśmy rok wcześniej, gdy w Wittenberge kończyliśmy wycieczkę po północy Brandenburgii. Po kilku dniach spędzonych w zieleni brandenburskich lasów przestrzeń zastana nad płynącą szerokim korytem Łabą była czymś szalenie urzekającym. Podobnie jak bohaterowie stojącej na nabrzeżu w Wittenberge popularnej rzeźby "Podróż w czasie", tak i my odbyliśmy naszą podróż i znów ruszaliśmy dookoła jednego z najciekawszych niemieckich landów. Tym razem wystartowaliśmy z Karstädt, dokąd dotarliśmy lokalnym pociągiem z Berlina. Następnie nad Łabą i Hawelą, przez Wittenberge, Havelberg, Rathenow, Brandenburg i Werder dotarliśmy pod słynny pałac Sanssouci w Poczdamie. Hawela w okolicach Brandenburga Rowerowe klimaty na rzec...

Miejsca wydobywania gliny za Brandenburgiem

... elu kierunkach rzeką i jej rozlewiskami. Ma długość 371 kilometrów, rozpoczyna się w Ankershagen na Pojezierzu Meklemburskim w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, niedaleko granicy z Brandenburgią. Biegnie przez brandenburskie pojezierza i dużym łukiem zakręca w okolicach Berlina i Poczdamu, w kierunku ujścia do Łaby. Ciekawym pomysłem na kilkudniową, rowerową między Berlinem a Łabą może być połączenie dolnego odcinka Havelradweg z Havelland-Radweg - nie dajcie się zwieść nazwom, to dwie różne trasy. Obydwie trasy rowerowe - Łaby i Haweli - trafiły na naszą listę turystycznych dróg rowerowych w Niemczech, które warto wybrać na rowerowe wakacje. Stada dzikich gęsi przy drodze rowerowej Czwartego dnia dotarliśmy do Poczdamu. Idyllę cichych dróg rowe...

Przeczytaj wszystko: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.