Listopadowy prawdziwek

... epność, czego trudno byłoby oczekiwać po nawierzchni asfaltowej, przysypanej warstwą liści. Wbrew obawom kolarzy nawierzchnia szutrowa jest wciąż twarda i równa, opierając się na razie erozji. Jej prawdziwym, poważnym testem będzie jednak nadchodząca zima i towarzyszące jej mrozy. W pewnym sensie "naturalna" nawierzchnia współgrała także z obrazem przyrody wokół i niewątpliwie poprawiała wrażenia estetyczne. Na rowerowej drodze przed Drzewiczem W dwójnasób można też widzieć kwestię ginącego krawężnika na leśnych odcinkach. Nas z jednej strony zachwycał, bo w wielu miejscach wchłonięty przez las, czy przysypany liśćmi, pozwalał zapomnieć, że jedziemy po drodze stworzonej przez człowieka. Z drugiej strony - uniemożliwiał bezpieczną jazd...

Zobacz więcej: Kaszubska Marszruta. Bory Tucholskie na rowerze.

Przyczepki i sakwy rowerowe
Listopadowy prawdziwek

... pstrąga do jednej z wielu tutejszych smażalni. Poza sezonem nie będzie to łatwe zadanie. Warto wiedzieć, że popularna restauracja "Aga" nad zaporą w Mylofie czynna jest wyłącznie w weekendy. Cenną będzie też wiedza, że jedynym miejscem nad Jeziorami Charzykowskimi, gdzie można zjeść o tej porze roku jest bar "As" w okolicach północnego końca promenady w Charzykowach. I tu, i tu, ryba była przednia, a ceny znacząco niższe niż na Półwyspie Helskim. A jak już przy cenach jesteśmy, dwudaniowy obiad w restauracji Staromiejskiej w Brusach za 9,90,- był w tej kategorii bezkonkurencyjny... Rowerowy most na Brdzie w Męcikale Jest i mapa projektu Kaszubska Marszruta Kaszubskiej Marszrucie towarzyszy mapa turystyczna o tej samej nazwie. Trzeba być jednak prz...

Przeczytaj wszystko: Kaszubska Marszruta. Bory Tucholskie na rowerze.

... m w Chojnicach odrobił sumiennie lekcję z marketingu w turystyce - efekt na piątkę. Rowerowa jesień w Borach Tucholskich Bory Tucholskie jak Bornholm Kaszubska Marszruta okazała się dla mnie zarówno rozpoczęciem, jak i zakończeniem rowerowego, podróżniczego sezonu. I mimo, że staramy się nie wracać w te same miejsca, to wygląda na to, że została nam przynajmniej jeszcze jedna wizyta by zaliczyć pozostałe szlaki. Jedna niedługa, trzydniowa pętla jaką przejechaliśmy w listopadowy weekend to za mało, by nacieszyć się wszystkim, co Marszruta oferuje. Kiedyś chciałem, by Kaszuby były choć trochę jak Bornholm, by stworzono turystom choćby namiastkę takich warunków, jakie znaleźć można na duńskiej wyspie. I się doczekałem! Trzymajmy wszyscy kc...

Polecamy trasy rowerowe w Polsce

Wschód Słońca w Bieszczadach
Bieszczady nie raz były już miejscem kręcenia polskich filmów i seriali fabularnych. Cieszące się zasłużoną sławą góry regularnie... [»]
Wybrzeże Morza Bałtyckiego z lotu ptaka
Nowe odcinki szlaku rowerowego EuroVelo 10 wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - znane również jako Velo Baltica - były najbardziej... [»]
Ostrów Lednicki
Jeśli oceniać szlaki rowerowe w Polsce po ich wartości historyczno-krajoznawczej, Piastowski Trakt Rowerowy w... [»]
Kuter rybacki w porcie w Jastarni
Trasa rowerowa biegnąca po Mierzei Helskiej była jedną z pierwszych przygotowanych tras rowerowych w Polsce. Leśna droga dla... [»]

Polecamy trasy rowerowe w Europie

Platforma widokowa w Naturns w Południowym Tyrolu
To na pewno jeden z najpiękniejszych regionów w Europie. Południowy Tyrol w północnych Włoszech kusi klasycznymi alpejskimi... [»]
Holandia na rowerze - Morze Wattowe, Fryzja i Groningen
Do królestwa rowerów - Holandii, która właśnie zmienia swoją oficjalną nazwę na Niderlandy - dotarliśmy na ostatni etap naszych... [»]
Austria na rowerach
Austria należy do krajów, które przykładają najwyższą wagę do jakości oferty turystycznej, z której korzystają turyści... [»]
Kraina Łaby w Saksonii
To lato było zupełnie inne niż poprzednie. Zaopatrzeni w bilety Interrail ruszyliśmy w miesięczną kolejowo-rowerową podróż po... [»]

Polecamy trasy narciarskie

Piękna zimowa scena z Tyrolu
Tyrol to bez wątpienia jedna z największych marek w europejskiej turystyce. Pozytywny wizerunek Tyrolu to jednak nie tylko... [»]
Biała zima na Słowacji
Nasze biegówkowe tournee po Europie w tym roku rozpoczęliśmy tuż za polską granicą, na Słowacji - w niewielkim Zuberzcu na Orawie... [»]
Widok na dolinę Kleinwalsertal w Austrii
Do doliny Kleinwalsertal w Austrii przyjechaliśmy zakończyć nasze zimowe wakacje na biegówkach. Po popularnym narciarskim... [»]
Biała kraina Alpe di Siusi
Na wyjazd na biegówki w Dolomity czekaliśmy kilka lat, od rowerowej wyprawy po Alpach w 2012 roku. Krótki przejazd przez Alpe di... [»]