Kanał Haweli i główne koryto Łaby

Kanał Haweli i główne koryto Łaby

... ęknym ratuszem stoi potężny posąg rycerza Rolanda, znany nam z Perlebergu - z poprzedniej wycieczki przez Brandenburgię. Werder to z kolei klimatyczna wysepka na Haweli, z wiatrakiem, kościołem, cichym rynkiem i... włoską lodziarnią. Tego upalnego lata to ostatnie miejsce zdecydowanie podobało nam się najbardziej. Brandenburg nad Hawelą - ratusz i posąg Rolanda Droga rowerowa Haweli - Havelradweg Nasz przejazd po szlaku rowerowym wzdłuż Haweli okazał się dużo ciekawszy niż sądziliśmy przed wyjazdem. W odróżnieniu od Łaby trasa Haweli jest dużo bardziej urozmaicona, podążając za kręcącą w wielu kierunkach rzeką i jej rozlewiskami. Ma długość 371 kilometrów, rozpoczyna się w Ankershagen na Pojezierzu Meklemburskim w Meklemburgii-Pomorzu Prze...

Zobacz więcej: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.

Internetowy sklep rowerowy

... ych głównie do wyłapywania uciekinierów ze wschodu, którzy przed dotarciem do lustra wody musieli pokonać jeszcze płoty i betonowe mury stojące wzdłuż rzeki. Wielu uciekinierów próbę ucieczki przypłaciło życiem, a ich historie przypominają Berlin i szlak wzdłuż Muru Berlińskiego. Wartownia na dawnej granicy niemieckiej Rzeka Łaba z lotu ptaka Z lotu ptaka wyraźnie widać charakterystyczne ostrogi na obu brzegach Łaby. Usypane prostopadle do brzegów mają za zadanie odsunąć nurt rzeczny od brzegu i spowolnić proces spłycania rzeki poprzez osiadanie piasku pomiędzy nimi, zamiast bezpośrednio na dnie. Przyglądając się kształtowi toru rzecznego wyznaczanego przez ostrogi można wyraźnie zauważyć, że ostrogi - krótsze po wewnętrznej stronie z...

Kanał Haweli i główne koryto Łaby

... nburgii+-+spis+tre%C5%9Bci box::minlevel=2 box::maxlevel=2 box::hide_show=0 box::collapsed=0] Trasa rowerowa wzdłuż Łaby O powrocie nad Łabę zadecydowaliśmy rok wcześniej, gdy w Wittenberge skończyła się nasza poprzednia rowerowa Brandenburgia. Po kilku dniach spędzonych w zieleni brandenburskich lasów przestrzeń zastana nad płynącą szerokim korytem Łabą była czymś szalenie urzekającym. Podobnie jak bohaterowie stojącej na nabrzeżu w Wittenberge popularnej rzeźby "Podróż w czasie", tak i my odbyliśmy naszą podróż i znów ruszaliśmy dookoła jednego z najciekawszych niemieckich landów. Tym razem wystartowaliśmy z Karstädt, dokąd dotarliśmy lokalnym pociągiem z Berlina. Następnie nad Łabą i Hawelą, przez Wittenberge, Havelberg, Rathenow, Bra...

Przeczytaj wszystko: Brandenburgia: trasy rowerowe wzdłuż Łaby i Haweli.